နိဒါန္း
လုကာခရစ္ဝင္က်မ္း
"ထ၍အဘထံသို႔သြားေလ၏။ သြား၍ေဝးေသးေသာအခါ အဘ
သည္သူ႕ကိုျမင္လၽွင္၊ သနားေသာစိတ္ရွိသည္ႏွင့္ေျပးသြား၍ သား၏လည္ပင္း
ကိုပိုက္ဖက္နမ္း႐ႈပ္ေလ၏။" (လုကာ ၁၅း၂၀)။
ဤက်မ္းပိုဒ္ကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔သိသည္။ ကမၻာအေက်ာ္ၾကားဆုံး၊
အႏွစ္သက္ဆုံးပုံျပင္မွလာသည္။ သို႔ေသာ္၊ သာမန္သာသနာျပဳဆရာဝန္တစ္ဦး
က၊ ၎၏မိတ္ေဆြေသာ္ဖိလွအား ဤပုံျပင္ကို ၎၏စာထဲ၌မေရးထည့္ေသာ္၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ဘယ္ေသာအခါမၽွ ၾကားရမည္မဟုတ္ပါ။
၎ဆရာဝန္၏နာမည္ကား ရွင္လုကာျဖစ္သည္။ သူသည္ တစ္ပါး
အမ်ိဳးသားတစ္ဦးျဖစ္သည္။ ၎ေရးသားသည့္စာသည္ ရွင္လုကာခရစ္ဝင္
က်မ္းျဖစ္သည္ဟု ကၽြႏ္ုပ္တို႔သိသည္။ ရွင္လုကာသည္ တမန္ေတာ္ဝတၳဳ
ကိုလည္း ေရးသားျပဳစုသည္။ သူသည္ ရွင္ေပါလု၏ခရီးသြားေဖာ္ျဖစ္သည္။
ထိုေၾကာင့္ သူသည္ ေရာမအင္ပါယာ၌ သခင္ေယ႐ႈ၏လႈပ္ရွားမႈက်ယ္ျပန္႔
လာျခင္းအေၾကာင္းကို တေစ့တေစာင္းေလ့လာေသာသူျဖစ္သည္။ ရွင္ေပါလု
ႏွင့္နီးကပ္စြာေနျခင္းသည္ ခရစ္ယာန္အသင္းေတာ္၏ေလးနက္ေသာ အဓိပၸါယ္
တို႔ကိုနားလည္ရန္ ကူညီခဲ့သည္။ အျခားသူမ်ားထံမွလည္း ဤအရာခပ္သိမ္း
တို႔၏ေနာက္ကြယ္၌ရွိေသာလူျဖစ္သည့္ ခရစ္ေတာ္အေၾကာင္းကိုလည္း ပို၍
ေလးနက္စြာသင္ၾကားရယူရန္ ကူညီခဲ့သည္။ ထိုေနာက္ ဝိညာဥ္ေတာ္၏
ပို႔ေဆာင္ျခင္းျဖင့္ ရွင္လုကာသည္၊ "ခရစ္ယာန္အသင္းေတာ္၏မူလအစ
ႏွင့္သမိုင္း" ဟု ဆိုႏိုင္မည့္က်မ္းႏွစ္အုပ္ကို ေရးသားခဲ့သည္။
(ရွင္လုကာခရစ္ဝင္၊ တမန္ေတာ္ဝတၳဳ)။
လုကာ၏ခရစ္ဝင္က်မ္းအပိုင္း (၁) သည္၊ တမန္ေတာ္ဝတၳဳေရွ႕တြင္
ေရးသားၿပီး ေသာ္ဖိလွထံသို႔ လိပ္မူ၍ေပးလိုက္သည္။ (တမန္ ၁း၁) မ်ားစြာ
ေသာက်မ္းေလ့လာေသာသူတို႔သည္ ရွင္လုကာ၏ခရစ္ဝင္က်မ္းကို A.D. ၆၁-၆၃ တြင္ ေရးသားခဲ့သည္ဟုဆိုသည္။
ေသာ္ဖိလွသည္ ဂရိယုံၾကည္သူတစ္ဦးျဖစ္သည္။ ေသာ္ဖိလွထံသို႔
ေရးသားျခင္းျဖင့္၊ ရွင္လုကာသည္ ဂရိႏွင့္တစ္ပါးအမ်ိဳးသားမ်ားကို ေရးေန
ျခင္းျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ရွင္လုကာသည္ သခင္ေယ႐ႈ၏ဂ်ဴးလူမ်ိဳးအရင္းအျမစ္
ကိုမေမ့။ ရွင္မႆဲသည္၊ သူ၏ခရစ္ဝင္က်မ္းကို ဂ်ဴးလူမ်ိဳးတို႔အတြက္
ေရးသားသည္။ ထိုေၾကာင့္ သူသည္ သခင္ေယ႐ႈခရစ္ကို ေမရွိယဟု ၫႊန္ျပ
ခဲ့သည္။ ရွင္မာကုသည္ ေရာမမ်ားထံသို႔ေရးသားခဲ့သည္။ ထိုေၾကာင့္ သူ၏
ခရစ္ဝင္က်မ္း၌ သခင္ေယ႐ႈခရစ္ကို ဘုရားသခင္၏ႏိုင္ငံေတာ္အေၾကာင္း
သတင္းစကားကိုေဟာေျပာကာ ခ်ီတက္လာသည့္ပုံကိုျမင္ရ၏။ ေယာဟန္၏
ခရစ္ဝင္က်မ္းသည္ သခင္ေယ႐ႈကို ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္၊ ဖန္ဆင္းရွင္ႏွင့္
ဘုရားသခင္၏သားေတာ္အျဖစ္ ေဖာ္ျပ၏။ သို႔ေသာ္ ရွင္လုကာသည္ တစ္ပါး
အမ်ိဳးသားမ်ားအတြက္ ေရးသားျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုသူတို႔ကို သခင္ေယ႐ႈ
သည္ လူသား၊ ေလာက၏ကယ္တင္ရွင္ႏွင့္ လူတို႔၏မိတ္ေဆြအျဖစ္
မိတ္ဆက္ေပးသည္။ ထိုေၾကာင့္ ရွင္လုကာ၏ခရစ္ဝင္က်မ္းသည္ သခင္ေယ႐ႈ
အိမ္ေထာင္မိသားစု၏သမိုင္းကို အာဒံသို႔တိုင္ဆက္စပ္ေရာက္ရွိၿပီး ဘုရားသခင္
ႏွင့္ဆက္ႏႊယ္လိုက္သည္ကို ေတြ႕ရ၏။ သို႔ေသာ္၊ ရွင္မႆဲေရးသားသည့္
ခရစ္ေတာ္၏အိမ္ေထာင္မိသားစုသမိုင္းသည္ အာျဗဟံ၊ ဂ်ဴးလူမ်ိဳးတို႔၏ဖခင္၌
အဆုံးသတ္ခဲ့သည္။ (လုကာ ၃း၂၃-၃၈ ကို မႆဲ ၁း၁-၁၇) ႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ဖတ္ပါ။
လုကာ၏ခရစ္ဝင္က်မ္းသည္ ဓမၼသစ္က်မ္း၌ အရွည္ဆုံးျဖစ္သည္။
အခ်ိဳ႕ေသာနိမိတ္လကၡဏာတို႔သည္ ရွင္လုကာခရစ္ဝင္က်မ္း၌သာျမင္ရသည္။
သာဓကအားျဖင့္၊ နာဣနၿမိဳ႕ရွိ မုဆိုးမ၏သားကို ရွင္ျပန္ထေျမာက္ျခင္း၊
(လုကာ ၇း၁၂-၁၇)။ ယဇ္ပုေရာဟိတ္ကၽြန္တစ္ေယာက္၏နားကို ျပန္လည္
တပ္ျခင္း (လုကာ ၂၂း၅၀၊၅၁)။ (အျခားေသာနိမိတ္လကၡဏာမ်ားအတြက္
လုကာ ၅း၄-၁၁။ လုကာ ၁၃း၁၁-၁၇။ လုကာ ၁၄း၁-၆။ လုကာ ၁၇း၁၁-၁၉ တြင္ၾကည့္ပါ။) အခ်ိဳ႕ေသာသင္ခန္းစာပုံျပင္တို႔သည္ ေကာင္းေသာ
ရွမာရိလူ (လုကာ ၁ဝး၃၀-၃၇)၊ မိုက္မဲသည့္သူေဌး (လုကာ ၁၂း၁၆-၂၁)၊ သားေထြး (လုကာ ၁၅း၁၁-၃၂)၊ သူေဌးႏွင့္လာဇ႐ုပုံျပင္
(လုကာ ၁၆း၁၉-၃၁)၊ ဖာရိရွဲႏွင့္အခြန္ခံပုံျပင္ (လုကာ ၁၈း၁၀-၁၄) စသည္တို႔
ပါဝင္သည္။ ဇကၡဲ၏ပုံျပင္သည္ (လုကာ ၁၉း ၁-၁၀) လုကာ၏အထူး
ပါဝင္ေရးသားျခင္းျဖစ္သည္။
သန္႔ရွင္းေသာဝိညာဥ္ေတာ္၏ပို႔ေဆာင္ျခင္းျဖင့္၊ မ်က္ျမင္သက္ေသ
မ်ားႏွင့္ ေမးျမန္းေတြ႕ဆုံခဲ့ၿပီး သမိုင္းဝင္သည့္အေၾကာင္းအရာမ်ားကိုလည္း
ဖတ္႐ႈေလ့လာရသည္ဟုဆိုသည္။ (လုကာ ၁း၂)။ ထိုေနာက္ သူသည္
အရာခပ္သိမ္းတို႔ကို သိရွိနားလည္ေသာအခါ၊ သခင္ေယ႐ႈ၏အေၾကာင္းအရာ
ခပ္သိမ္းႏွင့္ သူ၏ေကာင္းေသာသတင္းသည္ မွန္ကန္သည္ျဖစ္ေၾကာင္းကို
သိရွိရန္၊ အစဥ္အတိုင္းမွတ္သားေသာစာကို စီရင္ေရးသားခဲ့သည္။
(ငယ္ ၃၊၄)။
လူအမ်ားသိသည့္ ဘာသာေရးေတြးေခၚရွင္ဆိုသူ၊ James Denney
ကို "သခင္ေယ႐ႈ၏အတၳဳပၸတၱိေကာင္းသည္ ဘယ္အရာျဖစ္မည္နည္း" ဟု
ေမးခဲ့ရာ၊ "ရွင္လုကာေရးသားသည္တို႔ကို ဖတ္႐ႈၿပီးလား" ဟု ေျဖခဲ့သည္။
ေကာင္းသည့္ခံယူခ်က္သေဘာထားျဖစ္၏။ ကမၻာ့အသင္းေတာ္
အေနျဖင့္ ယခု (၃) လတြင္ အတူတကြေလ့လာၾကည့္ၾကပါစို႔လား။
-၀-
လုကာခရစ္ဝင္က်မ္း
"ထ၍အဘထံသို႔သြားေလ၏။ သြား၍ေဝးေသးေသာအခါ အဘ
သည္သူ႕ကိုျမင္လၽွင္၊ သနားေသာစိတ္ရွိသည္ႏွင့္ေျပးသြား၍ သား၏လည္ပင္း
ကိုပိုက္ဖက္နမ္း႐ႈပ္ေလ၏။" (လုကာ ၁၅း၂၀)။
ဤက်မ္းပိုဒ္ကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔သိသည္။ ကမၻာအေက်ာ္ၾကားဆုံး၊
အႏွစ္သက္ဆုံးပုံျပင္မွလာသည္။ သို႔ေသာ္၊ သာမန္သာသနာျပဳဆရာဝန္တစ္ဦး
က၊ ၎၏မိတ္ေဆြေသာ္ဖိလွအား ဤပုံျပင္ကို ၎၏စာထဲ၌မေရးထည့္ေသာ္၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ဘယ္ေသာအခါမၽွ ၾကားရမည္မဟုတ္ပါ။
၎ဆရာဝန္၏နာမည္ကား ရွင္လုကာျဖစ္သည္။ သူသည္ တစ္ပါး
အမ်ိဳးသားတစ္ဦးျဖစ္သည္။ ၎ေရးသားသည့္စာသည္ ရွင္လုကာခရစ္ဝင္
က်မ္းျဖစ္သည္ဟု ကၽြႏ္ုပ္တို႔သိသည္။ ရွင္လုကာသည္ တမန္ေတာ္ဝတၳဳ
ကိုလည္း ေရးသားျပဳစုသည္။ သူသည္ ရွင္ေပါလု၏ခရီးသြားေဖာ္ျဖစ္သည္။
ထိုေၾကာင့္ သူသည္ ေရာမအင္ပါယာ၌ သခင္ေယ႐ႈ၏လႈပ္ရွားမႈက်ယ္ျပန္႔
လာျခင္းအေၾကာင္းကို တေစ့တေစာင္းေလ့လာေသာသူျဖစ္သည္။ ရွင္ေပါလု
ႏွင့္နီးကပ္စြာေနျခင္းသည္ ခရစ္ယာန္အသင္းေတာ္၏ေလးနက္ေသာ အဓိပၸါယ္
တို႔ကိုနားလည္ရန္ ကူညီခဲ့သည္။ အျခားသူမ်ားထံမွလည္း ဤအရာခပ္သိမ္း
တို႔၏ေနာက္ကြယ္၌ရွိေသာလူျဖစ္သည့္ ခရစ္ေတာ္အေၾကာင္းကိုလည္း ပို၍
ေလးနက္စြာသင္ၾကားရယူရန္ ကူညီခဲ့သည္။ ထိုေနာက္ ဝိညာဥ္ေတာ္၏
ပို႔ေဆာင္ျခင္းျဖင့္ ရွင္လုကာသည္၊ "ခရစ္ယာန္အသင္းေတာ္၏မူလအစ
ႏွင့္သမိုင္း" ဟု ဆိုႏိုင္မည့္က်မ္းႏွစ္အုပ္ကို ေရးသားခဲ့သည္။
(ရွင္လုကာခရစ္ဝင္၊ တမန္ေတာ္ဝတၳဳ)။
လုကာ၏ခရစ္ဝင္က်မ္းအပိုင္း (၁) သည္၊ တမန္ေတာ္ဝတၳဳေရွ႕တြင္
ေရးသားၿပီး ေသာ္ဖိလွထံသို႔ လိပ္မူ၍ေပးလိုက္သည္။ (တမန္ ၁း၁) မ်ားစြာ
ေသာက်မ္းေလ့လာေသာသူတို႔သည္ ရွင္လုကာ၏ခရစ္ဝင္က်မ္းကို A.D. ၆၁-၆၃ တြင္ ေရးသားခဲ့သည္ဟုဆိုသည္။
ေသာ္ဖိလွသည္ ဂရိယုံၾကည္သူတစ္ဦးျဖစ္သည္။ ေသာ္ဖိလွထံသို႔
ေရးသားျခင္းျဖင့္၊ ရွင္လုကာသည္ ဂရိႏွင့္တစ္ပါးအမ်ိဳးသားမ်ားကို ေရးေန
ျခင္းျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ရွင္လုကာသည္ သခင္ေယ႐ႈ၏ဂ်ဴးလူမ်ိဳးအရင္းအျမစ္
ကိုမေမ့။ ရွင္မႆဲသည္၊ သူ၏ခရစ္ဝင္က်မ္းကို ဂ်ဴးလူမ်ိဳးတို႔အတြက္
ေရးသားသည္။ ထိုေၾကာင့္ သူသည္ သခင္ေယ႐ႈခရစ္ကို ေမရွိယဟု ၫႊန္ျပ
ခဲ့သည္။ ရွင္မာကုသည္ ေရာမမ်ားထံသို႔ေရးသားခဲ့သည္။ ထိုေၾကာင့္ သူ၏
ခရစ္ဝင္က်မ္း၌ သခင္ေယ႐ႈခရစ္ကို ဘုရားသခင္၏ႏိုင္ငံေတာ္အေၾကာင္း
သတင္းစကားကိုေဟာေျပာကာ ခ်ီတက္လာသည့္ပုံကိုျမင္ရ၏။ ေယာဟန္၏
ခရစ္ဝင္က်မ္းသည္ သခင္ေယ႐ႈကို ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္၊ ဖန္ဆင္းရွင္ႏွင့္
ဘုရားသခင္၏သားေတာ္အျဖစ္ ေဖာ္ျပ၏။ သို႔ေသာ္ ရွင္လုကာသည္ တစ္ပါး
အမ်ိဳးသားမ်ားအတြက္ ေရးသားျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုသူတို႔ကို သခင္ေယ႐ႈ
သည္ လူသား၊ ေလာက၏ကယ္တင္ရွင္ႏွင့္ လူတို႔၏မိတ္ေဆြအျဖစ္
မိတ္ဆက္ေပးသည္။ ထိုေၾကာင့္ ရွင္လုကာ၏ခရစ္ဝင္က်မ္းသည္ သခင္ေယ႐ႈ
အိမ္ေထာင္မိသားစု၏သမိုင္းကို အာဒံသို႔တိုင္ဆက္စပ္ေရာက္ရွိၿပီး ဘုရားသခင္
ႏွင့္ဆက္ႏႊယ္လိုက္သည္ကို ေတြ႕ရ၏။ သို႔ေသာ္၊ ရွင္မႆဲေရးသားသည့္
ခရစ္ေတာ္၏အိမ္ေထာင္မိသားစုသမိုင္းသည္ အာျဗဟံ၊ ဂ်ဴးလူမ်ိဳးတို႔၏ဖခင္၌
အဆုံးသတ္ခဲ့သည္။ (လုကာ ၃း၂၃-၃၈ ကို မႆဲ ၁း၁-၁၇) ႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ဖတ္ပါ။
လုကာ၏ခရစ္ဝင္က်မ္းသည္ ဓမၼသစ္က်မ္း၌ အရွည္ဆုံးျဖစ္သည္။
အခ်ိဳ႕ေသာနိမိတ္လကၡဏာတို႔သည္ ရွင္လုကာခရစ္ဝင္က်မ္း၌သာျမင္ရသည္။
သာဓကအားျဖင့္၊ နာဣနၿမိဳ႕ရွိ မုဆိုးမ၏သားကို ရွင္ျပန္ထေျမာက္ျခင္း၊
(လုကာ ၇း၁၂-၁၇)။ ယဇ္ပုေရာဟိတ္ကၽြန္တစ္ေယာက္၏နားကို ျပန္လည္
တပ္ျခင္း (လုကာ ၂၂း၅၀၊၅၁)။ (အျခားေသာနိမိတ္လကၡဏာမ်ားအတြက္
လုကာ ၅း၄-၁၁။ လုကာ ၁၃း၁၁-၁၇။ လုကာ ၁၄း၁-၆။ လုကာ ၁၇း၁၁-၁၉ တြင္ၾကည့္ပါ။) အခ်ိဳ႕ေသာသင္ခန္းစာပုံျပင္တို႔သည္ ေကာင္းေသာ
ရွမာရိလူ (လုကာ ၁ဝး၃၀-၃၇)၊ မိုက္မဲသည့္သူေဌး (လုကာ ၁၂း၁၆-၂၁)၊ သားေထြး (လုကာ ၁၅း၁၁-၃၂)၊ သူေဌးႏွင့္လာဇ႐ုပုံျပင္
(လုကာ ၁၆း၁၉-၃၁)၊ ဖာရိရွဲႏွင့္အခြန္ခံပုံျပင္ (လုကာ ၁၈း၁၀-၁၄) စသည္တို႔
ပါဝင္သည္။ ဇကၡဲ၏ပုံျပင္သည္ (လုကာ ၁၉း ၁-၁၀) လုကာ၏အထူး
ပါဝင္ေရးသားျခင္းျဖစ္သည္။
သန္႔ရွင္းေသာဝိညာဥ္ေတာ္၏ပို႔ေဆာင္ျခင္းျဖင့္၊ မ်က္ျမင္သက္ေသ
မ်ားႏွင့္ ေမးျမန္းေတြ႕ဆုံခဲ့ၿပီး သမိုင္းဝင္သည့္အေၾကာင္းအရာမ်ားကိုလည္း
ဖတ္႐ႈေလ့လာရသည္ဟုဆိုသည္။ (လုကာ ၁း၂)။ ထိုေနာက္ သူသည္
အရာခပ္သိမ္းတို႔ကို သိရွိနားလည္ေသာအခါ၊ သခင္ေယ႐ႈ၏အေၾကာင္းအရာ
ခပ္သိမ္းႏွင့္ သူ၏ေကာင္းေသာသတင္းသည္ မွန္ကန္သည္ျဖစ္ေၾကာင္းကို
သိရွိရန္၊ အစဥ္အတိုင္းမွတ္သားေသာစာကို စီရင္ေရးသားခဲ့သည္။
(ငယ္ ၃၊၄)။
လူအမ်ားသိသည့္ ဘာသာေရးေတြးေခၚရွင္ဆိုသူ၊ James Denney
ကို "သခင္ေယ႐ႈ၏အတၳဳပၸတၱိေကာင္းသည္ ဘယ္အရာျဖစ္မည္နည္း" ဟု
ေမးခဲ့ရာ၊ "ရွင္လုကာေရးသားသည္တို႔ကို ဖတ္႐ႈၿပီးလား" ဟု ေျဖခဲ့သည္။
ေကာင္းသည့္ခံယူခ်က္သေဘာထားျဖစ္၏။ ကမၻာ့အသင္းေတာ္
အေနျဖင့္ ယခု (၃) လတြင္ အတူတကြေလ့လာၾကည့္ၾကပါစို႔လား။
-၀-
No comments:
Post a Comment