Saturday, March 28, 2015

သင္ခန္းစာ ၅။ ဥပုသ္၏သခင္၊ ေယရႈ (2Q, 2015)

အလြတ္က်မ္းခ်က္
"ထိုမွတပါး ဥပုသ္ေန႔သည္ လူအဘို႔ျဖစ္၏။
လူသည္ ဥပုသ္ေန႔အဘို႔ျဖစ္သည္မဟုတ္။
သို႔ျဖစ္၍ လူသားသည္ ဥပုသ္ေန႔ကိုပင္အစိုးရသည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။"
 (မာကု ၂း၂၇၊၂၈)။


ရွင္လုကာသည္ ဂ်ဴးလူမ်ိဳးမဟုတ္သည့္ တစ္ပါးအမ်ိဳးသားမ်ား
အတြက္ အမ်ားအားျဖင့္ သူ၏ခရစ္ဝင္က်မ္းကိုေရးခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္၊ သူသည္
ဥပုသ္ေန႔အေၾကာင္း မၾကာခဏေျပာဆိုသည္ကို ေတြ႕ျမင္ရန္အေရးႀကီးသည္။
ရွင္လုကာခရစ္ဝင္က်မ္းတြင္ ဥပုသ္အေၾကာင္း (၁၇) ႀကိမ္ႏွင့္ တမန္ေတာ္
ဝတၳဳတြင္ (၉) ႀကိမ္ေဖာ္ျပထားသည္ကို ေတြ႕ရ၏။ ဥပုသ္ေန႔အေၾကာင္း
ခရစ္ဝင္က်မ္း (၄) က်မ္းႏွင့္ တမန္ေတာ္ဝတၳဳတြင္ အႀကိမ္ေပါင္း (၅၄)
ႀကိမ္ ေဖာ္ျပသည္ကိုေတြ႕ရ၏။ မႆဲတြင္ ၉၊ မာကုတြင္ ၁၀၊ ေယာဟန္
တြင္ ၉ အသီးသီးေဖာ္ျပထားသည္ကို ေတြ႕ရ၏။ ယုံၾကည္သူတစ္ပါး
အမ်ိဳးသားတစ္ဦးအေနျဖင့္၊ ရွင္လုကာသည္ သတၱမေန႔ဥပုသ္သည္ ဂ်ဴးႏွင့္
တစ္ပါးအမ်ိဳးသားတို႔အတြက္ျဖစ္
သည္ကို သူယုံၾကည္သည္။ ခရစ္ေတာ္
ပထမအႀကိမ္ႂကြလာေတာ္မူျခင္းသည္ ဥပုသ္ေစာင့္ျခင္း၌ ကြဲျပားျခားနား
ျခင္းမရွိ။

"]ေလာက၌အမႈေတာ္ထမ္းေဆာင္စဥ္ကာလ၊ ခရစ္ေတာ္သည္ ဥပုသ္
ေန႔ကို႐ိုေသစြာျပဳ၏။ သူ၏သြန္သင္သမၽွအရာခပ္သိမ္းတို႔၌၊ သူကိုယ္တိုင္
ေပးခဲ့သည့္ဥပုသ္ေန႔ကို ေလးနက္စြာေလးစားသမႈျပဳသည္ကို ေတြ႕ရ၏။
ခရစ္ေတာ္သက္ေတာ္ထင္ရွားစဥ္ခ်ိန္၌ ဥပုသ္ေန႔သည္ အေကြ႕အေကာက္
အလိမ္အက်စ္အလြန္မ်ားသျဖင့္ ဥပုသ္ေစာင့္ျခင္းသည္ ဘုရားရွင္၏စ႐ိုက္
ကိုျပမည့္အစား လူတို႔၏တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္မႈကိုသာျပသည္။ ခရစ္ေတာ္
ကို မွားယြင္းေသာပုေရာဖက္ဟု ႀကိဳးစားလုပ္ေဆာင္ေျပာဆိုေသာ ဘာသာေရး
ေခါင္းေဆာင္တို႔၏မွားယြင္းေသာသြန္သင္ခ်က္တို႔ကို ခရစ္ေတာ္သည္ ျပန္လည္
မွန္ကန္ေအာင္ ျပဳျပင္ေပးသည္။" E. G. White, Prophets and Kings, p. 183.

ယခုအပတ္သင္ခန္းစာသည္ သခင္ေယ႐ႈခရစ္သည္ ဥပုသ္ေန႔၏
သခင္အျဖစ္လည္းေကာင္း၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔လိုက္ေလၽွာက္ရန္ သူဘယ္ကဲ့သို႔
ေစာင့္ေရွာက္သည္ကိုလည္းေကာင္း၊ ေလ့လာမည္ျဖစ္သည္။ ရက္သတၱတစ္ပတ္
၏ပထမေန႔ရက္ (တနဂၤေႏြေန႔) သည္ ဥပုသ္ေန႔အျဖစ္ ဓမၼသစ္က်မ္း၌
ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ခရစ္ေတာ္ထံမွေသာ္လည္းေကာင္း ေထာက္ခံခ်က္
မရွိပါ။

တနဂၤေႏြ ဧၿပီ ၂၆
ထုံးစံေတာ္ရွိသည္အတိုင္း (လုကာ ၄း၁၆-၃၀။ ေဟရွာ ၆၁း၁၊၂)။


"ထုံးစံေတာ္ရွိသည္အတိုင္း ဥပုသ္ေန႔၌ တရားဇရပ္သို႔ဝင္၍ က်မ္းစာ
ကိုဖတ္႐ြတ္ျခင္းငွာ ထေတာ္မူ၏" (လုကာ ၄း၁၆)။ ေကာင္းသည့္ Adventist
က်မ္းပိုဒ္ျဖစ္သည္။ သခင္ေယ႐ႈသည္ ဥပုသ္ေန႔ကိုေစာင့္သည့္ထုံးစံကို
က်မ္းစာသင္ရာ၌လည္းေကာင္း၊ ဓမၼတရားေဟာေျပာပြဲမ်ား၌လည္းေကာင္း
ျပသရန္အသုံးျပဳသည့္က်မ္းပိုဒ္ျဖစ္သည္။

တရားဇရပ္သည္ ဂ်ဴးလူမ်ိဳးတို႔၏ဘာသာေရးအသက္တာ၌ အေရးႀကီး
သည့္အခန္းက႑တြင္ပါဝင္သည္။ ဗိမာန္ေတာ္ပ်က္စီးၿပီး ဂ်ဴးလူမ်ိဳးတို႔
ဗာဗုလုန္ႏိုင္ငံ၌ ကၽြန္သေပါက္အျဖစ္ရွိေနစဥ္အခ်ိန္၌ တရားဇရပ္သည္
အေရးပါလာသည္။ လူငယ္မ်ားစာသင္ရန္အတြက္လည္ေကာင္း၊ ဝတ္ျပဳ
ကိုးကြယ္ရန္အတြက္လည္းေကာင္း တရားဇရပ္မ်ားကို ေဆာက္လုပ္ထား
သည္။ ဂ်ဴးအိမ္ေထာင္စုဆယ္စုရွိေသာ္၊ တရားဇရပ္တစ္ခုေဆာက္လုပ္ႏိုင္
သည္။ နာဇရက္ၿမိဳ႕၌ သခင္ေယ႐ႈသည္ ႀကီးျပင္းလာခဲ့သည္ျဖစ္ရာ၊ ဥပုသ္
ေန႔တိုင္းတရားဇရပ္သို႔သြားရန္ "ထုံးစံ" အတိုင္း လိုက္ေလၽွာက္ခဲ့သည္။
ယခုသူသည္ ပထမအႀကိမ္ သူ၏ၿမိဳ႕သို႔ခရီးေရာက္စဥ္ခ်ိန္၌၊ ဥပုသ္ေန႔၌
သူသည္ တရားဇရပ္၌ရွိေနသည္ကိုေတြ႕ရ၏။

(မာကု ၁း၂၁။ မာကု ၆း၂။ လုကာ ၄း၁၆-၃၀။ လုကာ ၆း၆-
၁၁။ လုကာ ၁၃း၁၀-၁၆ ႏွင့္ လုကာ ၁၄း၁-၅) ကိုဖတ္ပါ။ ဤက်မ္းပိုဒ္
မ်ားသည္ ခရစ္ေတာ္ႏွင့္ဥပုသ္အေၾကာင္း ဘယ္ကဲ့သို႔ကၽြႏ္ုပ္တို႔အား သြန္သင္
ျပသသနည္း။ သင္ဖတ္ေနစဥ္ သင့္ကိုယ္ကိုျပန္ေမးပါ။ သခင္ေယ႐ႈသည္
ဥပုသ္ေစာင့္ျခင္း၏တာဝန္မ်ားကို ဖယ္ရွားသည္။ ဥပမာမ်ားေတြ႕ရွိရပါသလား၊
(သို႔မဟုတ္) အျခားေသာေန႔ရက္ျဖင့္ အစားထိုးသည္ကိုေတြ႕ရွိပါသလား။
"ထုံးစံေတာ္ရွိသည္အတိုင္း......" (လုကာ ၄း၁၆)။ လုကာသာလၽွင္
ဤစကားရပ္ကိုအသုံးျပဳသည္။ လုကာ ၄း၁၆ ၌ သခင္ေယ႐ႈသည္ နာဇရက္
ၿမိဳ႕ရွိ တရားဇရပ္သို႔တက္ေရာက္သည္ကို ေတြ႕ရ၏။ (လုကာ ၂၂း၃၉)
တြင္ ကပ္တိုင္သည္ နီးကပ္ၿပီျဖစ္၍ သခင္ေယ႐ႈသည္.......အေလ့ေတာ္
ရွိသည္အတိုင္း သံလြင္ေတာင္ေပၚသို႔ ႂကြေတာ္မူ၍....." ႏွစ္ႀကိမ္စလုံး၌၊
"အေလ့၊ ထုံးစံ" ဆိုသည္မွာ၊ ဝတ္ျပဳျခင္းႏွင့္ ဆုေတာင္းျခင္းကို ဆိုလို
ျခင္းျဖစ္သည္။

ဥပုသ္ေန႔၌ သခင္ေယ႐ႈသည္ တရားဇရပ္သို႔သြားေရာက္သည္နည္း
တူ၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ အဘယ္ေၾကာင့္ဥပုသ္ေန႔၌ ဘုရားဝတ္ျပဳေက်ာင္းသို႔
သြားရန္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အေလ့အထျဖစ္ေအာင္ လုပ္သင့္သနည္း။

၁။ ဘုရားသခင္သည္ ေနရာတိုင္း၌ရွိ၏။ ဘယ္ေနရာမဆို သူ႕အား
ဝတ္ျပဳကိုးကြယ္ႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္၊ ဖန္ဆင္းျခင္းအခ်ိန္၌
သူေ႐ြးခ်ယ္ေသာေန႔၊ သူ၏ပညတ္ေတာ္ဆယ္ပါး၌ပါေသာ
ေန႔၌၊ တစ္ေနရာတြင္ အတူတကြစု႐ုံးျခင္းသည္ ထူးျခားသည့္
အရာျဖစ္သည္။

၂။ ထာ၀ရဘုရားသခင္သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ဖန္ဆင္းရွင္ႏွင့္ကယ္တင္
ရွင္ျဖစ္သည္ကို အမ်ားေရွ႕တြင္ေထာက္ခံရန္ အခြင့္အေရး
ေပးသည္။

၃။ မိတ္သဟာယဖြဲ႕ျခင္း၊ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦးဝမ္းေျမာက္ျခင္း၊ ပူပင္
ျခင္းတို႔ကို ေဝငွရန္အခြင့္အေရးေပးသည္။

ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကို ပညတ္တရားဝါဒီမ်ားဟု ေခၚဆိုသူမ်ားရွိသည္။ အျခား
ေသာသူတို႔သည္ ဥပုသ္ကိုေစာင့္ျခင္းျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ပညတ္တရား၏
ေက်းကၽြန္ျဖစ္သည္ဟု ယုံၾကည္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ သူတို႔သည္ ဥပုသ္၏
ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာကို ရွင္းလင္းစြာဆုံး႐ႈံးခဲ့ၾကသည္။ ဥပုသ္ေစာင့္ျခင္းျဖင့္
သင္သည္ ၿငိမ္သက္ျခင္းႏွင့္ လြတ္လပ္မႈတို႔ကို ဘယ္ကဲ့သို႔ေသာနည္းျဖင့္
ေတြ႕ႀကဳံခံစားရသနည္း။

တနလၤာ ဧၿပီ ၂၇
ဥပုသ္ေန႔။ ၎၏သတင္းစကားႏွင့္အနက္အဓိပၸါယ္ (လုကာ ၄း၁၇-၁၉)။


ဘုရားရွိခိုးေက်ာင္းသို႔သြားေရာက္ဝတ္ျပဳျခင္းျဖင့္ ဥပုသ္ေန႔ကို
ေစာင့္ရန္ျဖစ္သည္။ ဥပုသ္သည္ ဘုရားသခင္၏ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ကိုၾကားနာ
ရန္အတြက္လည္းျဖစ္သည္။ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ကင္းမဲ့ေသာ အသက္တာသည္
အျပစ္၏ေထာင္ေခ်ာက္ႏွင့္သိပ္မေဝး။ "ကိုယ္ေတာ္ကိုမျပစ္မွားဘဲေနႏိုင္မည္
အေၾကာင္း၊ ဗ်ာဒိတ္ေတာ္ကို ႏွလုံးထဲမွာသိုထားပါၿပီ" (ဆာလံ ၁၁၉း၁၁)။
(လုကာ ၄း၁၇-၁၉) ကိုဖတ္ပါ။ ယေန႔ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ျပန္ၾကည့္ေသာ
သူသည္ ဘယ္သူျဖစ္ေၾကာင္း ကၽြႏ္ုပ္တို႔အတြက္ ဘာကိုျပဳလုပ္ခဲ့ေၾကာင္း
ကိုသိ၏။ ဤကဲ့သို႔ဆိုၿပီးေနာက္၊ လုကာ ၄း၁၇-၁၉ ၌ စကားမ်ားကို
ဘယ္ကဲ့သို႔နားလည္ႏိုင္မည္နည္း။

(ေဟရွာယ ၆၁း၁၊၂) ကိုဖတ္ၿပီးေနာက္၊ သခင္ေယ႐ႈ ဤကဲ့သို႔
ဆို၏။ "ယေန႔ပင္ ဤက်မ္းခ်က္သည္ သင္တို႔ၾကားသည္အတိုင္း ျပည့္စုံ
ေလၿပီဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏" (လုက ၄း၂၁)။ ဂ်ဴးလူမ်ိဳးတို႔သည္ ဘုရားသခင္၏
ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ၎တို႔၏ကယ္တင္ရွင္ကို ဒါဝိဒ္၏ပလႅင္ေပၚသို႔ စစ္ေအာင္
ဘုရင္ကဲ့သို႔ အနာဂတ္အခ်ိန္၌သာလာေရာက္ရန္ ေမၽွာ္မွန္းထားၾကသည္။
သို႔ေသာ္ သခင္ေယ႐ႈေျပာသည္မွာ ႏိုင္ငံေတာ္သည္ သူ၌တည္ၿပီးျဖစ္၍
သူသည္ မာရ္နတ္ႏွင့္အျပစ္၏တန္ခိုးကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေခ်မႈန္းပစ္မည္
ျဖစ္ၿပီး စာတန္၏ေက်းကၽြန္တို႔ကိုလည္း လြတ္ၿငိမ္းေပးမည္ျဖစ္၏။

သခင္ေယ႐ႈသည္ ေမရွိယျဖစ္ေၾကာင္းခံယူျခင္းသည္ ဥပုသ္ေန႔ႏွင့္
မည္မၽွနီးကပ္စြာခ်ည္ေႏွာင္ထားသည္ကို စဥ္းစားပါ။ ဥပုသ္ေန႔သည္ ခရစ္ေတာ္
၌ၿငိမ္ဝပ္စြာေနေသာေန႔ျဖစ္သည္။ (ေဟၿဗဲ ၄း၁-၄)။ ဥပုသ္သည္ လြတ္လပ္မႈ
၏သေကၤတျဖစ္သည္။ ခရစ္ေတာ္၌လြတ္လပ္ျခင္းျဖစ္သည္။ (ေရာမ ၆း၆၊၇)။
ဥပုသ္သည္ ဘုရားသခင္၏ဖန္ဆင္းျခင္းႏွင့္ ခရစ္ေတာ္၌ျပန္လည္ဖန္ဆင္း
ျခင္းကိုလည္းျပသည္။ (၂ေကာ ၅း၁၇။ ၁ေကာ ၁၅း၅၁-၅၃)။ ခရစ္ေတာ္
သည္ ကုသျခင္းႏွင့္ဖ်ားနာျခင္း၏အက်ဥ္းေထာင္ထဲမွရွိေသာ ေဝဒနာရွင္
တို႔ကိုလႊတ္ရန္ ဥပုသ္ေန႔ကိုေ႐ြးခ်ယ္သည္မွာ ထူးဆန္းမည္မဟုတ္ပါ။

ဥပုသ္ေန႔ကိုထြင္းထားသည့္အရာသည္ ေက်ာက္(အခ်ိန္)ထက္သာ၍
ၾကာရွည္ခံ၏။ ဥပုသ္ေန႔သည္ သခင္ေယ႐ႈကၽြႏ္ုပ္တို႔ကို အပတ္စဥ္က်င္နာစြာ
ေပးသနားေတာ္မူျခင္းကို သတိရေစရန္အတြက္ျဖစ္သည္။

ယုံၾကည္ျခင္းျဖင့္သာ ကယ္တင္ျခင္းရရွိသည္ကို ပိုမိုနားလည္ရန္
ဥပုသ္ေစာင့္ျခင္းသည္ ဘယ္ကဲ့သို႔ကူညီသနည္း။ ေကာင္းကင္သို႔ မိမိကိုယ္
ႀကိဳးစားၿပီးရယူမည့္အစား ခရစ္ေတာ္ကၽြႏ္ုပ္တို႔အတြက္ ေပးေသာအရာမ်ားအေပၚ
နားေနရန္လည္း ဘယ္ကဲ့သို႔ကူညီႏိုင္မည္နည္း။

အဂၤါ ဧၿပီ ၂၈
ဥပုသ္ေန႔ကေပရေနာင္ၿမိဳ႕၌ကုသျခင္
း (လုကာ ၄း၃၁-၃၇)။

နာဇရက္ၿမိဳ႕၌ လူတို႔သည္ ခရစ္ေတာ္ကိုလက္မခံၾက။ ထိုေၾကာင့္
သူသည္ ကေပရေနာင္ၿမိဳ႕သို႔ျပန္သြားသည္။ ထိုေနရာ၌ သူအမႈေတာ္
ထမ္းေဆာင္ခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ (မႆဲ ၄း၁၃)။ ဤအေရးပါသည့္ၿမိဳ႕သည္
ဂါလိလဲျပည္၌ ခရစ္ေတာ္အမႈေတာ္ကိုထမ္းေဆာင္ရာ၌၊ ၎၏ "အိမ္"
ျဖစ္လာသည္။ ဤၿမိဳ႕၌ ေရာမအရာရွိတစ္ဦးေဆာက္လုပ္ထားသည့္ တရား
ဇရပ္တစ္ခုရွိသည္။ (လုကာ ၇း၅)။ ထုံးစံရွိသည္အတိုင္း ဥပုသ္ေန႔၌၊
သခင္ေယ႐ႈသည္ တရားဇရပ္ထဲသို႔သြား၏။

ဤတစ္ခုေသာဥပုသ္၌၊ သခင္ေယ႐ႈ၏အမႈေတာ္ေဆာင္ျခင္းအရာ
သည္ သြန္သင္ျခင္း၊ ကုသျခင္း၊ ေဟာေျပာျခင္း စသည္တို႔ပါဝင္သည္။
သူေဟာေျပာသည့္အေၾကာင္းကို မေဖာ္ျပပါ။ သို႔ေသာ္ လူထုပရိသတ္တို႔၏
တုံ႔ျပန္မႈသည္ အံ့ဩဖြယ္ရာျဖစ္၏။ သူသည္ "အာဏာႏွင့္ေဟာေျပာ"
၏။ (လုကာ ၄း၃၂)။ သခင္ေယ႐ႈ၏သြန္သင္ခ်က္မ်ားသည္ ဘာသာေရး
ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ အလြန္ျခားနားသည္။ ဤေနရာ၌ သမၼာက်မ္းတြင္
အေျခခံၿပီး အာဏာျဖင့္ေဟာၾကားသည္။ သူသည္ သန္႔ရွင္းေသာဝိညာဥ္
ေတာ္၏တန္ခိုးျဖင့္ေဟာေျပာရာ အျပစ္ကိုအျပစ္ဟု အမည္မွန္ျဖင့္ေခၚၿပီး
ဘုရားရွင္ထံျပန္လာရန္၊ ေနာင္တရရန္လည္း တိုက္တြန္းအားေပးသည္။

(လုကာ ၄း၃၁-၃၇) ကိုဖတ္ပါ။ ဤက်မ္းပိုဒ္မ်ား၌ (၁) အမွား
အမွန္အျငင္းပြားမႈတိုက္ပြဲ၊ (၂) နတ္ဆိုး၊ (၃) ဥပုသ္ေန႔၏ရည္႐ြယ္ခ်က္
ႏွင့္ (၄) နတ္ဆိုးမ်ားအေပၚ ဘုရားသခင္၏တန္ခိုးအေၾကာင္းတို႔ကို
ဘယ္ကဲ့သို႔ေဖာ္ျပသနည္း။

(လုကာ ၄း၃၁-၄၁) တြင္ ဥပုသ္ေန႔၌ ပထမေရာဂါကုသျခင္း
(၅) ခုကို လုကာမွတ္တမ္းတင္ထားသည္။ (လုကာ ၄း၃၈၊၃၉။ လုကာ
၆း၆-၁၁။ လုကာ ၁၃း၁၀-၁၆။ လုကာ ၁၄း၁-၆။) နာဇရက္ၿမိဳ႕၌ေဟာေျပာ
စဥ္က၊ သခင္ေယ႐ႈ၏အလုပ္သည္ ေဝဒနာခံစားေနရေသာသူမ်ား၊ ႏွလုံးသား
ေၾကကြဲေသာသူမ်ားတို႔ကို ျပန္လည္အသစ္ျပဳျပင္ျခင္း၊ ေရာဂါေပ်ာက္ကင္း
ေအာင္ျပဳျခင္း၊ ႏွစ္သိမ့္ေပးျခင္း စသည္တို႔ကိုျပဳလုပ္ရန္ ေၾကညာခဲ့သည္။
ယခု ကေပရေနာင္ၿမိဳ႕၊ ဥပုသ္ေန႔၌ တရားဇရပ္တြင္ ဝတ္ျပဳကိုးကြယ္သူမ်ား
ႏွင့္ျပည့္လ်က္ရွိရာ၊ နတ္ဆိုးစြဲေသာသူတစ္ဦးက ဤကဲ့သို႔ဝန္ခံေျပာဆိုသည္။


"ကိုယ္ေတာ္သည္ အကၽြႏ္ုပ္တို႔ႏွင့္ ဘယ္ကဲ့သို႔ဆိုင္သနည္း။ ကိုယ္ေတာ္သည္
ဘယ္သူျဖစ္သည္ကို အကၽြႏ္ုပ္သိပါ၏။ ဘုရားသခင္၏သန္႔ရွင္းေတာ္မူေသာ
သူျဖစ္ပါသည္" ဟု ႀကီးစြာေသာအသံႏွင့္ ဟစ္ေၾကာ္ေလ၏" (လုကာ
၄း၃၄)။ နတ္ဆိုးသည္၊ ေကာင္းကင္မွက်လာေသာ ေကာင္းကင္တမန္မ်ား
အနက္မွတစ္ဦးျဖစ္ရာ၊ လူသားအသြင္ျဖင့္ ကယ္တင္ရွင္ကို လ်င္ျမန္စြာ
ရိပ္မိသည္။ ဤပုံျပင္၌ ႐ူပႏွင့္အ႐ူပကမၻာစပ္ၾကား ကာရံထားသည့္
ကန္႔လန္႔ကာကို ေဘးသို႔ဆြဲလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။

ဤေနရာ၌ အျငင္းပြားမႈတိုက္ပြဲႀကီးသည္ အဘယ္မၽွပြင့္လင္းစြာ
ျမင္ရသည္ကို စဥ္းစားပါ။ သင္၏အသက္တာ၌ ဘယ္ကဲ့သို႔ျဖစ္ပ်က္ခဲ့
သည္ကို သင္ျမင္သနည္း။ ဤတိုက္ပြဲ၌ေအာင္ရန္ သင္၏တစ္ခုတည္းေသာ
ေမၽွာ္လင့္ျခင္းကား အဘယ္နည္း။ ၁ေကာ ၁၅း၂ ကိုဖတ္ပါ။

ဗုဒၶဟူး ဧၿပီ ၂၉
ဥပုသ္ေန႔ကိုအစိုးရေသာသခင္ (လုကာ ၆း၁-၅)။


ဥပုသ္ေန႔အေပၚအေျချပဳၿပီး ဖာရိရွဲမ်ားႏွင့္ သခင္ေယ႐ႈဆက္ဆံ
ေဆြးေႏြးသည့္ပုံျပင္ (၂) ခုကို လုကာ ၆း၁-၁၁ တြင္ ေတြ႕ရွိႏိုင္သည္။

ပထမပုံျပင္သည္ လုကာ ၆း၁-၅ တြင္ ေတြ႕ႏိုင္သည္။ သခင္ေယ႐ႈ
သည္ ပညတ္ေတာ္ႏွင့္ဥပုသ္ကိုဂ႐ုမစိုက္ဟု ဖာရိရွဲတို႔က ျပစ္တင္ေဝဖန္
သည္။ ဤအခ်က္ကို သခင္ေယ႐ႈဘယ္ကဲ့သို႔ရင္ဆိုင္သနည္း။

ဥပုသ္ေန႔၌၊ ဂ်ဳံစပါးလယ္ကြက္ကိုေလၽွာက္သြားစဥ္၊ တပည့္ေတာ္
မ်ားသည္ စပါးအသီးအႏွံကိုဆြတ္၍ လက္ႏွင့္ပြတ္နယ္လ်က္စားၾက၏။
သို႔ေသာ္ ဖာရိရွဲတို႔သည္ တပည့္ေတာ္တို႔အား ဥပုသ္ေန႔ပညတ္ကိုခ်ိဳးေဖာက္
သည္ဟူ၍ ျပစ္တင္ေျပာဆိုသည္။ သခင္ေယ႐ႈသည္ ဖာရိရွဲတို႔အား ဒါဝိဒ္
ပုံျပင္ကို ျပန္လည္ၫႊန္ျပသည္။ ဒါဝိဒ္ႏွင့္သူ၏လူတို႔သည္ အစာငတ္မြတ္
ေသာ္၊ ဘုရားသခင္၏အိမ္ေတာ္သို႔ဝင္၍ ေရွ႕ေတာ္မုန္႔ကိုစားၾက၏။ ေရွ႕ေတာ္
မုန္႔ကို ပုေရာဟိတ္တို႔သာလၽွင္စားရ၏။ ဤပုံျပင္ကို သူတို႔အားသတိရေစ
ရန္ သခင္ေယ႐ႈသည္ လူျဖင့္ျပဳလုပ္ေသာပညတ္ကို မွားယြင္းစြာနားလည္
ျခင္းမရွိရန္ ဖာရိရွဲတို႔အား ႀကိဳးစားကူညီေနျခင္းျဖစ္သည္။ ဖာရိရွဲတို႔သည္
စည္းမ်ဥ္းတစ္ခုၿပီးတစ္ခု ထပ္ခါျပဳလုပ္ၾက၏။ သူတို႔သည္ ဥပုသ္ေန႔ကို
ဝမ္းေျမာက္ဖြယ္ရာေန႔ျဖစ္မည့္အစား ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုးအျဖစ္သို႔ ေျပာင္းလဲလိုက္
သည္။

ဒုတိယပုံျပင္ကို လုကာ ၆း၆-၁၁ တြင္ဖတ္ပါ။ ဤေနရာ၌ ဥပုသ္ေန႔
အေၾကာင္း ဘယ္ကဲ့သို႔သင္ခန္းစာရသနည္း။

မႆဲ၊ မာကု၊ လုကာ ခရစ္ဝင္က်မ္းမ်ားက ဤပုံျပင္ကိုေျပာသည္။
လုကာခရစ္ဝင္က်မ္းတစ္ခုထဲ၌သာလၽွင္ လက္ေသေသာသူ၏လက္သည္
လက္ယာလက္ျဖစ္သည္ကို ေဖာ္ျပသည္။ ဤလူသည္ ေန႔စဥ္လုပ္ေဆာင္
ရမည့္ သာမန္အလုပ္မ်ားကို ခႏၶာကိုယ္၏အေျခအေနေၾကာင့္ ခက္ခဲစြာ
ေဆာင္႐ြက္ရမည္ကို သမားေတာ္လုကာသိသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သိရွိရန္
အေသးစိတ္ေဖာ္ျပထားသည္ကို ေတြ႕ရ၏။ ဤအျခင္းအရာသည္ အေၾကာင္း
(၂) ရပ္ကို ျဖစ္ေပၚေစသည္။ (၁) သခင္ေယ႐ႈသည္ ထိုလူ၏ေရာဂါကို
ၿငိမ္းရန္ ေ႐ြးခ်ယ္သည့္အခါ၊ ဖာရိရွဲတို႔သည္ သခင္ေယ႐ႈကိုအျပစ္တင္ရန္
ေစာင့္ဆိုင္းေနသည္။ (၂) သခင္ေယ႐ႈသည္ သူတို႔၏ႏွလုံးသား၏အႀကံအစည္
ကိုသိၿပီး သူသည္ ဥပုသ္ေန႔၏သခင္ျဖစ္သည္ကိုျပသည္။ သူသည္ ဥပုသ္
ေန႔ကို ဖန္ဆင္းေသာသူျဖစ္သျဖင့္၊ က်ိဳးပဲ့ေသာသူကို အျပစ္ႏွင့္ျပည့္လ်က္
ရွိေသာ ဤေလာက၏ေက်းကၽြန္အျဖစ္မွကယ္တင္ရန္ သူ၏အလုပ္ကို
ဘယ္ေသာအခါမၽွ အ႐ႈံးခံမည္မဟုတ္။ ထိုေၾကာင့္ သခင္ေယ႐ႈသည္ ဥပုသ္
ေစာင့္ျခင္းအရာကို ေနရာမွန္၌ထားလိုက္သည္။ ဥပုသ္ေန႔၌ အသက္ကို
ကယ္ေသာ ေကာင္းသည့္အလုပ္ကိုလုပ္ျခင္းသည္ တရားဝင္၏။ (လုကာ
၆း၉-၁၁)။

ဤဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ ၎တို႔၏စည္းမ်ဥ္းမ်ားကို
ဘုရားသခင္၏ဥပေဒသမ်ားဟုထင္ကာ၊ အဘယ္မၽွမ်က္စိကန္းေနသည္ကို
စဥ္းစားပါ။ လူတို႔၏႐ိုးရာထုံးတမ္းဓေလ့မ်ားႏွင့္ သြန္သင္ခ်က္မ်ားသည္
ဘုရားရွင္၏နက္နဲေသာ ေျဖာင့္မတ္ျခင္းတရားမ်ားကို မဖုံးကြယ္ေစရန္ႏွင့္
ဤေထာင္ေခ်ာက္ထဲသို႔ မက်ေရာက္ရန္ ဘယ္ကဲ့သို႔ေသခ်ာေအာင္လုပ္
မည္နည္း။

ၾကာသပေတး ဧၿပီ ၃၀
ဥပုသ္ေန႔။ ဖ်ားနာသူမ်ားႏွင့္ ျမင္း၊ ႏြား (လုကာ ၁၃း၁၀-၁၆)။


မႆဲ၊ မာကု၊ လုကာခရစ္ဝင္က်မ္းမ်ားအနက္၊ ရွင္လုကာခရစ္ဝင္
က်မ္းတစ္ခုတည္းသာလၽွင္ ဥပုသ္ေန႔တြင္ သခင္ေယ႐ႈအနာေရာဂါၿငိမ္းျခင္း
အေၾကာင္းကို ေဖာ္ျပသည္။ (လုကာ ၁၃း၁၀-၁၆။ လုကာ ၁၄း၁-၅)။
ပထမအႀကိမ္၌ တရားဇရပ္မႉးသည္ သခင္ေယ႐ႈကို ျပစ္တင္ေဝဖန္သည္။
ဒုတိယအႀကိမ္၌ ဖာရိရွဲမ်ားၿငိမ္သက္သြားသည္။ ႏွစ္ႀကိမ္စလုံး၌ပင္၊
သခင္ေယ႐ႈ၏ရန္သူမ်ားသည္ ဥပုသ္ေန႔ကိုခ်ိဳးဖဲ့ေၾကာင္း ပညတ္တရားကို
မွားယြင္းစြာအနက္ျပန္ၿပီး ျပစ္တင္ေဝဖန္ခဲ့သည္။

(လုကာ ၁၃း၁၀-၁၆ ႏွင့္ လုကာ ၁၄း၁-၁၆) ကိုဖတ္ပါ။
သမၼာက်မ္း၌ အေရးပါေသာေျဖာင့္မတ္ျခင္းတရားမ်ားကို အဘယ္မၽွလိမ္လည္
လွည့္ျဖားရန္ လြယ္ကူေၾကာင္းျပသနည္း။

တစ္ဆယ့္ရွစ္ႏွစ္တိုင္ နတ္ဆိုးစြဲ၍ ေရာဂါႏွိပ္စက္ေသာမိန္းမကို
စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ သခင္ေယ႐ႈသက္ေတာ္ထင္ရွားစဥ္ အခ်ိန္ကာလ၌ ဖာရိရွဲ
တို႔သည္ မိန္းမမ်ားကိုခ်ိဳးႏွိမ္ကာ၊ ဒုတိယအဆင့္ႏိုင္ငံသားမ်ားအျဖစ္သာ
ခံယူသည္။ ထိုမိန္းမသည္ ေရာဂါေဝဒနာကို ၾကာျမင့္စြာခံစားရၿပီျဖစ္ရာ၊
မည္သူမဆို သည္းခံျခင္းစိတ္စစ္ေဆးခံရျခင္းထက္ ေက်ာ္လြန္မည္ျဖစ္ၿပီး
ေမၽွာ္လင့္ျခင္းကင္းသည့္အသက္တာဟုသာ ထင္မည္ျဖစ္၏။ ေနာက္ဆုံး၌
သူသည္ မိမိကိုယ္ကို လုံး၀လြတ္ေျမာက္ေအာင္ မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ပါ။

သူ႕ထံသို႔သခင္ေယ႐ႈလာ၏။ သခင္ေယ႐ႈသည္ ထိုမိန္းမကိုျမင္ေတာ္
မူလၽွင္၊ အထံေတာ္သို႔ေခၚ၍ ေရာဂါၿငိမ္းေစျခင္းငွာစကားေျပာၿပီး လက္ကို
တင္သျဖင့္ "သူသည္ခ်က္ခ်င္းတည့္မတ္ျခင္းသို႔ေရာက္၏" (လုကာ ၁၃း၁၃)။
တစ္ဆယ္ရွစ္ႏွစ္တာကာလ ေရာဂါေဝဒနာခံစားျခင္းမွသည္၊ တစ္မုဟုတ္ခ်င္း
ေပ်ာက္ကင္းသြားသျဖင့္ အလြန္ဝမ္းေျမာက္သည့္အခ်ိန္သို႔ေရာက္ရွိၿပီး
"ဘုရားသခင္၏ဂုဏ္ေတာ္ကို ခ်ီးမြမ္းေလ၏" (ငယ္ ၁၃)။ ရွင္လုကာ
အသုံးျပဳသည့္ႀကိယာတိုင္းသည္ ထိုမိန္းမ၏တန္ဖိုးကို သန္႔ရွင္းေသာဝိညာဥ္
ေတာ္က အသိအမွတ္ျပဳသည့္နည္းျဖစ္သည္။ အမွန္ပင္ အေျခအေနဘယ္ကဲ့သို႔
ရွိသည္ျဖစ္ေစ၊ လူသူအထင္အျမင္ေသးေသာသူတိုင္း၏တန္ဖိုးပင္ျဖစ္၏။

ဒုတိယနိမိတ္လကၡဏာ၌ (လုကာ ၁၄း၁-၆)၊ ဥပုသ္ေန႔တြင္ သခင္
ေယ႐ႈသည္ ဖာရိရွဲအိမ္တြင္ ထမင္းစားရန္ရွိေနစဥ္ျဖစ္သည္။ ေရဖ်ဥ္းနာ
စြဲေနေသာသူကို ေရာဂါၿငိမ္းေစခဲ့သည္။ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ား
ေခ်ာင္းၾကည့္ေနသည္ကို သခင္ေယ႐ႈသိသည္။ သူေမးခြန္း (၂) ခုေမးသည္။
(၁) ပညတ္တရား၏ရည္႐ြယ္ခ်က္ (ဥပုသ္ေန႔၌ အနာေရာဂါကိုၿငိမ္းေစအပ္
သေလာ။) (ငယ္ ၃)၊ (၂) လူသားတစ္ဦး၏တန္ဖိုး (မိမိျမည္း၊ ႏြားသည္
ဥပုသ္ေန႔၌ တြင္းထဲသို႔က်လၽွင္ ခ်က္ခ်င္းမဆြဲမတင္ဘဲေနမည့္သူတစ္စုံ
တစ္ေယာက္ရွိမည္လား) (ငယ္၅)။ သခင္ေယ႐ႈၫႊန္ျပသည့္အခ်က္မွာ
ရွင္းမည္ျဖစ္၏။ ၎တို႔အားလုံး နားလည္မည္ဟု ထင္ရသည္။ အဘယ္
ေၾကာင့္ဆိုေသာ္၊ လုကာ၏ေျပာဆိုခ်က္အရ၊ သူတို႔သည္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္
မၽွ ေျဖၾကားျခင္းမရွိ။ ၎တို႔၏ႏွစ္ဘက္လွမ်က္ႏွာမ်ားသည္ ဘယ္ကဲ့သို႔
ျဖစ္သည္ကို သခင္ေယ႐ႈျပလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ အဆိုးဝါးဆုံးျဖစ္သည္၊
အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ သန္႔ရွင္းျခင္း၏ဖုံးကြယ္မႈေအာက္မွ ဘုရားသခင္၏
ပညတ္ကိုခ်ိဳးေဖာက္သည္ဟု ၎တို႔ထင္ျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္။

ကၽြႏ္ုပ္တို႔အဘယ္မၽွသတိရွိရန္လိုအပ္ပါသနည္း။


ေသာၾကာ ေမ ၁
ထပ္ဆင့္ေလ့လာရန္။


"ဥပုသ္ေန႔၌ လူတို႔ကိုေကာင္းခ်ီးေပးရန္၊ ဘုရားသခင္သည္ မိမိ၏
လက္ေတာ္ကို အခ်ိန္အနည္းငယ္မၽွပင္မဆြဲထား၊ ထိုသို႔ျဖစ္ေသာလူတို႔သည္
အားခ်ိဳ႕တဲ့ၿပီး ေသကုန္မည္ျဖစ္၏။ လူသည္လည္း ထိုေန႔ (ဥပုသ္ေန႔)၌
အလုပ္လုပ္ရန္ရွိသည္။ အသက္ရွင္ေရးအတြက္ လိုအပ္သည္တို႔ကို လုပ္ေဆာင္
ရမည္ျဖစ္၏။ ဖ်ားနာေသာသူတို႔ကို ျပဳစုရမည္ျဖစ္၏။ ဆင္းရဲေသာသူတို႔၏
လိုအပ္ခ်က္မ်ားကိုလည္း ၾကည့္႐ႈေပးရမည္ျဖစ္၏။ ဥပုသ္ေန႔၌ ေဝဒနာကို
ေပါ့ပါးေအာင္လုပ္ေဆာင္ရန္ ပ်က္ကြက္ေသာသူသည္ အျပစ္ရွိမည္ျဖစ္၏။
ဘုရားရွင္၏သန္႔ရွင္းစြာနားေသာေန႔သည္ လူအတြက္ျဖစ္သည္။ ဥပုသ္ေန႔
သို႔တည္းမဟုတ္ မည္သည့္ေန႔မဆို လူျဖစ္ေစ၊ တိရစၧာန္ျဖစ္ေစ တစ္နာရီမၽွ
ေဝဒနာခံစားရန္ ဘုရားသခင္အလိုမရွိ။" E. G. White, DA, p. 207 မွ
ေကာက္ႏုတ္သည္။

"ဥပုသ္ေန႔သည္ ဂ်ဴးလူမ်ိဳးတို႔ႏွင့္ အနီးအနားရွိလူမ်ိဳးတို႔ လုံး၀
ျခားနားရန္ တစ္ခုတည္းေသာသြန္သင္ခ်က္ျဖစ္သည္။ ဂ်ဴးလူမ်ိဳးတို႔ကို
သူ၏ထူးျခားေသာ ဝတ္ျပဳကိုးကြယ္သူမ်ားျဖစ္ရန္ ဥပုသ္ေစာင့္ျခင္းကို
ဘုရားသခင္ေ႐ြးခ်ယ္ခဲ့သည္။ ပတ္ဝန္းက်င္ရွိ အျခားဘုရားမ်ားကိုကိုးကြယ္
ျခင္းႏွင့္ မွန္ကန္ေသာဘုရားကို ကိုးကြယ္ျခင္းကို ခြဲျခားသည့္ပုံပမာျဖစ္
သည္။ ဥပုသ္ေန႔ကို သန္႔ရွင္းေအာင္ေစာင့္ထိန္းရန္အတြက္ လူတို႔သည္လည္း
သန္႔ရွင္းရမည္ျဖစ္၏။ ယုံၾကည္ျခင္းအားျဖင့္ ၎တို႔၏အေတြးအေခၚျပဳမူ
ခံစားခ်က္အားလုံးတို႔သည္ ခရစ္ေတာ္ႏွင့္တူရမည္ျဖစ္၏။" 
E. G. White, DA, p. 283 မွ ေကာက္ႏုတ္သည္။
-၀-

No comments:

Post a Comment