Sunday, March 29, 2015

သင္ခန္းစာ ၁၃။ ကားတိုင္ေပၚအေသသတ္ခံျခင္းႏွင့္ရွင္ျပန္ထေျမာက္ျခင္း (2Q, 2015)

အလြတ္က်မ္းခ်က္
"လူသားသည္ ဆိုးေသာသူတို႔လက္သို႔အပ္ႏွံျခင္း၊ လက္ဝါး
ကပ္တိုင္မွာအေသသတ္ျခင္းကိုခံ
ရမည္၊ သုံးရက္ေျမာက္ေသာေန႔၌
ထေျမာက္လိမ့္မည္" (လုကာ ၂၄း၇)။

ငယ္စဥ္ကပင္ သခင္ေယ႐ႈသည္ မိမိ၏ခမည္းေတာ္အလိုကို ျပည့္စုံ
ေစျခင္းငွာ ဤေလာကသို႔ႂကြေရာက္လာရသည္ကို သူသိသည္။ (လုကာ
၂း၄၁-၅၀)။ မေျပာင္းလဲေသာၿမဲၿမံသည့္ခမည္းေတာ္အား နားေထာင္ျခင္းျဖင့္၊
သူသည္ သြန္သင္ျခင္း၊ ေရာဂါေဝဒနာကိုၿငိမ္းေစျခင္း အမႈေတာ္ကိုသစၥာ
ရွိစြာထမ္းေဆာင္ခဲ့သည္။ ယခုတြင္မူ အခ်ိန္တန္ၿပီျဖစ္၏။ ညစာစားပြဲက်င္းပ
ၿပီးေနာက္ သူသည္ တစ္ဦးတည္းထြက္လာခဲ့သည္။ မၾကာမီ သူသည္
သစၥာေဖာက္ျခင္း၊ ျငင္းဆန္ျခင္းတို႔ကို ခံရမည္ျဖစ္၏။ သူသည္ အမႈစစ္ေဆး
ျခင္းႏွင့္ ကပ္တိုင္တြင္အေသသတ္ခံရမည္ျဖစ္သည္။ ထိုေနာက္မွတစ္ဖန္
ျပန္လည္ရွင္ျပန္ထေျမာက္ၿပီး ေသျခင္းအေပၚ ေအာင္ပြဲခံမည္ျဖစ္သည္။

သူ၏အသက္တာတစ္ေလၽွာက္လုံး၊ ကပ္တိုင္ေပၚအေသသတ္ခံရ
မည္ကို သူသိသည္။ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ခရစ္ဝင္က်မ္းမ်ား၌၊ သခင္ေယ႐ႈ
ေသျခင္းႏွင့္ ေဝဒနာခံယူျခင္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္းၿပီး 'ခံရမည္' ဆိုသည့္စကားကို
သုံးထားေၾကာင္း ေတြ႕ရ၏။ (လုကာ ၁၇း၂၅။ လုကာ ၂၂း၃၇။ လုကာ
၂၄း၇။ မႆဲ ၁၆း၂၁။ မာကု ၈း၃၁။ မာကု ၉း၁၂။ ေယာ ၃း၁၄)။
သူသည္ ေယ႐ုရွလင္ၿမိဳ႕သို႔သြား ရမည္။ ေဝဒနာကိုခံရမည္။ သူသည္
ျငင္းပယ္ျခင္းကိုခံ ရမည္။ သူသည္ ခ်ီးေျမႇာက္ျခင္းကိုခံ ရမည္ စသည္
တို႔ကိုေတြ႕ရသည္။ ေဂါလေဂါသအရပ္သို႔သြားရန္ ဘုရားသခင္၏သားေတာ္
ကို ဘယ္သူမၽွတားဆီးႏိုင္မည္မဟုတ္ပါ။ ကပ္တိုင္ကိုေရွာင္ရွားရန္ စာတန္၏
အႀကံေပးခ်က္ကို သူလက္ခံရန္ျငင္းဆန္သည္။ (မႆဲ ၁၆း၂၂၊၂၃)။ သူ
"သြား.....ေဝဒနာခံ......အေသသတ္ျခင္းကိုခံၿပီး ျပန္လည္ရွင္ျပန္ထေျမာက္
ရမည္။" သခင္ေယ႐ႈအတြက္ ကပ္တိုင္ခရီးလမ္းသည္ ေ႐ြးခ်ယ္စရာမဟုတ္၊
သြား ရမည္ ျဖစ္၏။ (လုကာ ၂၄း၂၅၊၂၆၊၄၆)။ ဤအရာသည္ ဘုရားရွင္
၏တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းေသာ လၽွိဳ႕ဝွက္ခ်က္.....ေရွးကပ္ကာလၾကာျမင့္စြာ ဖုံးကြယ္
ထားရာမွ၊ ယခု ဘုရားရွင္၏လူတို႔ကို ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္သည္။ (ေကာေလာသဲ
၁း၂၆)။

တနဂၤေႏြ ဇြန္ ၂၁
ေဂသေရွမန္။ ထိတ္လန္႔တုန္လႈပ္ေသာ႐ုန္းကန္မႈ (လုကာ ၂၂း၃၉-၄၆)။


သမိုင္းအ႐ုဏ္ဦးအခ်ိန္၌၊ ဘုရားသခင္သည္ အာဒံႏွင့္ဧ၀ကို ဖန္ဆင္း
ေတာ္မူခဲ့ၿပီး လွပေသာဧဒင္ဥယ်ာဥ္၌ ေနရာခ်ထားေပးခဲ့သည္။ အသက္တာ
အတြက္ လိုအပ္ေသာေပ်ာ္႐ႊင္ဖြယ္ရာခပ္သိမ္းတို႔ျဖင့္ ထိုဥယ်ာဥ္ေတာ္သည္
ျပည့္လ်က္ရွိ၏။ မ်ားမၾကာမီ၊ ထူးျခားေသာအရာတစ္ခုျဖစ္ခဲ့သည္။ စာတန္
ေပၚထြက္လာသည္။ (က၊ ၃)။ အၾကင္လင္မယားႏွစ္ဦးအား ေသြးေဆာင္
ခဲ့ၿပီး၊ ဤႏုနယ္ေသးေသာကမၻာေျမႀကီးကို အေကာင္းႏွင့္အဆိုး၊ စာတန္ႏွင့္
ဘုရားတို႔စပ္ၾကား ႀကီးစြာေသာအျငင္းပြားမႈစစ္ပြဲႀကီး၌ ပါဝင္လာေစခဲ့သည္။

ယခု၊ ဘုရားရွင္၏သတ္မွတ္ခ်ိန္၌၊ အျခားဥယ်ာဥ္တစ္ခုသည္
(လုကာ ၂၂း၃၉-၄၆) စစ္ေျမျပင္ျဖစ္ခဲ့ၿပီ။ ထိုေနရာ၌၊ အမွန္တရားႏွင့္မုသား၊
သန္႔ရွင္းျခင္းႏွင့္အျပစ္၊ လူသားတို႔ကယ္တင္ျခင္းအတြက္ ဘုရားရွင္၏
စီမံကိန္းႏွင့္ လူသားတို႔အဖို႔ စာတန္၏ပ်က္စီးျခင္းပန္းတိုင္တို႔စပ္ၾကား
စစ္ျဖစ္ေန၏။ ဧဒင္ဥယ်ာဥ္၌ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ေကာင္းသည့္ အျပစ္၏ရလဒ္
အတြင္းသို႔ ကမၻာႀကီးက်ေရာက္ခဲ့ရသည္။ ေဂသေရွမန္ဥယ်ာဥ္၌ ကမၻာ
ေျမႀကီး၏အႀကီးဆုံးေသာေအာင္ျမင္ျခင္းသည္ ေသခ်ာခဲ့ၿပီျဖစ္၏။ ဧဒင္
ဥယ်ာဥ္၌၊ ဘုရားသခင္ကိုဆန္႔က်င္ေတာ္လွန္ပုန္ကန္ျခင္းႏွင့္ ျမင္ရသည္။
ေဂသေရွမန္ဥယ်ာဥ္၌၊ ဘုရားရွင္ကိုအပ္ႏွံျခင္းႏွင့္ အျပစ္အေပၚေအာင္ျမင္ျခင္း
ကိုျပသသည္။

ဧဒင္ဥယ်ာဥ္၌ျဖစ္ပ်က္သည္ (က ၃း၁-၆) တို႔ႏွင့္၊ ေဂသေရွမန္
ဥယ်ာဥ္၌ ျဖစ္ပ်က္သည္တို႔ကို ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္ပါ။ (လုကာ ၂၂း၃၉-၄၆)။
ဥယ်ာဥ္ႏွစ္ခုလုံး၌ျဖစ္ပ်က္ခဲ့သည့္ ႀကီးစြာေသာျခားနားျခင္းကား အဘယ္
နည္း။

ေဂသေရွမန္ဥယ်ာဥ္သည္ အေရးႀကီးသည့္အရာ (၂) ခုေပၚလြင္
သည္။ (၁) စာတန္သည္ သခင္ေယ႐ႈကို ဘုရားသခင္၏အမႈေတာ္ႏွင့္
ရည္႐ြယ္ခ်က္တို႔မွ ေသြဖည္သြားရန္ႀကိဳးစားျခင္း၊ (၂) ဘုရားသခင္၏အလို
ေတာ္ႏွင့္ရည္႐ြယ္ခ်က္ေအာင္ျမင္ရန္ ဘုရားရွင္ထံခြန္အားရရန္ ဆုေတာင္း
ျခင္း၏မြန္ျမတ္ေသာပုံပမာျဖစ္ျခင္း။ ေဂသေရွမန္၌ စစ္ပြဲသည္ျပင္းထန္ၿပီး
မိမိသည္ ခြန္အားနည္းေၾကာင္းျပသည္။ သို႔ေသာ္၊ ဆုေတာင္းျခင္း၏ခြန္အား
ကို ေတြ႕ႀကဳံခံစားေသာသူတို႔အတြက္ ေအာင္ျမင္ျခင္းသည္ ေသခ်ာသည္။
သခင္ေယ႐ႈနာမည္ေက်ာ္ေသာဆုေတာင္းသကဲ့သို႔ "သို႔ေသာ္လည္း၊ အကၽြႏ္ုပ္
အလိုရွိသည္အတိုင္းမျဖစ္ပါေစႏွင့္၊ ကိုယ္ေတာ္အလိုေတာ္အတိုင္းျဖစ္ပါေစ
ေသာ" (လုကာ ၂၂း၄၂)။

စာတန္၏တပ္အေပါင္းတို႔သည္ သခင္ေယ႐ႈကို ဆန္႔က်င္ရပ္တည္
လ်က္ရွိ၏။ သခင္ေယ႐ႈအလြန္ခ်စ္ေသာ တပည့္ေတာ္တို႔သည္ သူ၏ခံစား
ခ်က္ကိုနားမလည္။ သစၥာေဖာက္၏အနမ္းသည္ လက္တစ္ကမ္းမၽွသာေဝး
ေတာ့သည္။ ယဇ္ပုေရာဟိတ္မ်ားႏွင့္ ဗိမာန္ေတာ္မႉးတို႔သည္ သခင္ေယ႐ႈကို
ဖမ္းရန္ အသင့္ရွိေနၿပီးျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္၊ အသက္တာ၏ျပင္းထန္ေသာ
႐ိုက္ႏွက္ျခင္းကိုခံႏိုင္ရန္ လိုအပ္သည့္ခြန္အားကို ဆုေတာင္းျခင္းႏွင့္
ဘုရားသခင္၏အလိုေတာ္သို႔အပ္ႏွံျခင္းျဖင့္ ရသည္ကိုျပသည္။

ေနာင္တစ္ႀကိမ္ သင္သည္ေသြးေဆာင္ျခင္းကိုခံရေသာ္၊ ဧဒင္ဥယ်ာဥ္
၌ အာဒံႏွင့္ဧ၀တို႔၏ေတြ႕ႀကဳံခံစားျခင္းအစား၊ ေဂသေရွမန္ဥယ်ာဥ္၌ သခင္ေယ႐ႈ
၏ေတြ႕ႀကဳံခံစားျခင္းမ်ိဳးရရွိရန္၊ ဘယ္ကဲ့သို႔ျပဳမည္နည္း။ ထိုေတြ႕ႀကဳံခံစားမႈ
ႏွစ္ခု၏ျခားနားျခင္းအားလုံးကို ျဖစ္ေစသည့္အေရးႀကီးဆုံးအရာသည္ အဘယ္
နည္း။

တနလၤာ ဇြန္ ၂၂
ယုဒ (လုကာ ၂၂း၃)။


"ထိုအခါ စာတန္သည္ တပည့္ေတာ္တစ္က်ိပ္ႏွစ္ပါးအပါအဝင္
ျဖစ္ေသာ ယုဒရွကာ႐ုတ္အထဲသို႔ဝင္သည္ျဖစ္၍" (လုကာ ၂၂း၃)။ ခရစ္ေတာ္
ကိုသစၥာေဖာက္ရန္ စာတန္သည္ တပည့္ေတာ္အားလုံးကို ႀကိဳးစားလုပ္ေဆာင္
ခဲ့သည္။ ယုဒကိုေအာင္ျမင္ေအာင္ စာတန္ဘယ္ကဲ့သို႔ျပဳလုပ္သနည္း။

တပည့္ေတာ္တို႔ကိုမေ႐ြးမီ၊ သခင္ေယ႐ႈသည္ ေတာင္ေပၚ၌တစ္ည
လုံးဆုေတာင္းသည္ဟု ရွင္လုကာမွတ္တမ္းတင္ထားသည္။ (လုကာ ၆း၁၂-
၁၆)။ ထိုတစ္က်ိပ္ႏွစ္ပါးတို႔သည္ ဘုရားသခင္ထံမွဆုေက်းဇူးဟု သခင္ေယ႐ႈ
ယုံၾကည္ခဲ့သည္။ (ေယာ ၁၇း၆-၉)။ ယုဒသည္ ဆုေတာင္းျခင္း၏အေျဖ
အမွန္တကယ္ျဖစ္ပါသလား။ ယုဒ၏ဆိုးသြမ္းေသာအလုပ္ျဖင့္ပင္၊ ဘုရားသခင္
၏အလိုေတာ္သည္ ျပည့္စုံသည္ကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔ဘယ္ကဲ့သို႔နားလည္ႏိုင္မည္
နည္း။ (၂ေကာ ၁၃း၈) ကိုဖတ္ပါ။

ယုဒ၌စြမ္းရည္မ်ားစြာရွိသည္။ သူသည္ အျခားေပါလုတစ္ေယာက္ျဖစ္
ႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ သူသည္ လုံး၀မွားေသာလားရာအရပ္သို႔သြားခဲ့သည္။
ယုဒသည္ ေဂသေရွမန္၏ေတြ႕ႀကဳံခံစားမႈမ်ိဳးကို ရရွိႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္
သူ၏ေတြ႕ႀကဳံခံစားျခင္းသည္ ဧဒင္ဥယ်ာဥ္၌က်ဆုံးသကဲ့သို႔ျဖစ္သည္။
ဘယ္ကဲ့သို႔အမွားျဖစ္သြားပါသနည္း

"ယုဒသည္ ဆိုးသြမ္းေသာေလာဘတရားကို မိမိအသက္တာ၏
တန္ခိုးႀကီးသည့္ ရည္႐ြယ္ခ်က္ျဖစ္လာသည္အထိ၊ ကိုင္စြဲထားသည္။ ေငြကို
ႏွစ္သက္ျခင္းအရာသည္ ခရစ္ေတာ္ကိုခ်စ္သည္ထက္ ပို၍အေလးခ်ိန္သာ၏"
DA p. ၇၁၆ မွ ေကာက္ႏုတ္သည္။

လူ (၅၀၀၀) ကို သခင္ေယ႐ႈသည္ ငါးႏွစ္ေကာင္ႏွင့္မုန္႔ငါးလုံး
ျဖင့္ေကၽြးခဲ့သည္။ (လုကာ ၉း၁၀-၁၇)။ ယုဒသည္ နိမိတ္လကၡဏာကို
ႏိုင္ငံေရးတန္ဖိုးအျဖစ္ ဦးစြာ နားလည္ ေသာသူျဖစ္သည္။ ထိုေၾကာင့္
သူသည္ ခရစ္ေတာ္ကိုရွင္ဘုရင္ျဖစ္ရန္၊ ခြန္အားကိုအသုံးျပဳၿပီးလုပ္ေဆာင္ရန္
စီမံကိန္းကိုစတင္လိုက္သည္။" (DA p. ၇၁၈, ၇၁၉). သို႔ေသာ္ သခင္ေယ႐ႈ
သည္ ယုဒ၏တစ္ကိုယ္ေကာင္းဆန္သည့္ရည္႐ြယ္ခ်က္ကို စိတ္ပ်က္ေအာင္
လုပ္ေဆာင္လိုက္သည္။ "ယုဒ၏ေမၽွာ္လင့္ခ်က္သည္ အလြန္ျမင့္၏။ သူ၏
စိတ္ပ်က္ျခင္းသည္လည္း အလြန္ခါးသီး၏။" (DA. p. ၇၁၉). သခင္ေယ႐ႈ
သည္ သူ၏ႀကီးမားေသာတန္ခိုးျဖင့္၊ ေလာက၏ႏိုင္ငံကို တည္ေထာင္မည္ဟု
ယုဒရွင္းလင္းစြာယုံၾကည္ခဲ့သည္။ ထိုေနာက္ ယုဒသည္ ထိုႏိုင္ငံ၌၊ ရာထူး
တစ္ေနရာကိုရယူရန္ျဖစ္သည္။ အဘယ္မၽွဝမ္းနည္းဖြယ္ေကာင္းပါသနည္း။
ဘယ္ေသာအခါမၽွမတည္ေသာ ေလာကႏိုင္ငံ၌ရာထူးရရွိရန္ ယုဒ၏အလိုဆႏၵ
သည္ အမွန္တကယ္ေသခ်ာသည့္ ထာ၀ရႏိုင္ငံေတာ္၌ ရာထူးရရွိရန္ဆုံး႐ႈံး
ျခင္း၏အေၾကာင္းျဖစ္၏။

တျခားအခ်ိန္၌၊ သခင္ေယ႐ႈ၏သစၥာရွိေနာက္လိုက္တစ္ဦးသည္
သခင္ေယ႐ႈ၏ေျခေတာ္ကို အဖိုးတန္သည့္နံ႔သာဆီျဖင့္လူးရန္ ဆုံးျဖတ္ခဲ့
သည္။ သို႔ေသာ္ ယုဒသည္ ထိုသူမ၏အမႈအရာကို စီးပြားေရးအေဟာသိကံ
ျဖစ္သည္ဟု ေဝဖန္သည္။ (ေယာ ၁၂း၁-၈)။ ယုဒသည္ ေငြကိုသာျမင္၏။
ေငြကိုခ်စ္ျခင္းသည္ သခင္ေယ႐ႈကိုခ်စ္ျခင္းထက္ပိုခဲ့သည္။ အာဏာရရန္ႏွင့္
ေငြကိုတပ္မက္ေသာဆႏၵသည္ အဖိုးမျဖတ္ႏိုင္သည့္ ေကာင္းကင္၏ဆုကို
တန္ဖိုးျဖတ္လိုက္သည္။ (မႆဲ ၂၆း၁၅)။ ထိုေနာက္မွစ၍၊ "စာတန္သည္
ယုဒရွကာ႐ုတ္ထဲသို႔ဝင္၏" (လုကာ ၂၂း၃)။ ထိုေနာက္ ယုဒသည္
ေပ်ာက္ဆုံးေသာဝိညာဥ္ျဖစ္ေလ၏။

ရာထူး၊ အာဏာႏွင့္ေငြသည္ မည္သို႔မၽွအမွားမရွိ။ ဘုရားသခင္၌
သစၥာရွိမႈကိုေက်ာ္လြန္ေသာ္၊ ျပႆနာျဖစ္၏။ ယုဒကဲ့သို႔ မိမိကိုယ္ကိုမလိမ္ညာ
မိေစရန္ အၿမဲတမ္းကိုယ့္ကိုကိုယ္စစ္ေဆးရန္ အဘယ္ေၾကာင့္အေရးႀကီးသနည္း။

အဂၤါ ဇြန္ ၂၃
ငါ့ဘက္ (သို႔မဟုတ္) ငါ့ရန္ဘက္ (လုကာ ၂၃း၃၉-၄၃)။


ကပ္တိုင္သည္ သမိုင္းကိုပိုင္းျခားသည့္ ႀကီးက်ယ္ေသာမ်ဥ္းျဖစ္
သည္။ ယုံၾကည္ျခင္းႏွင့္ယုံၾကည္ျခင္းမရွိျခင္း၊ သစၥာေဖာက္ျခင္းႏွင့္သစၥာ
ရွိျခင္း၊ ထာ၀ရအသက္ႏွင့္ေသျခင္းတို႔စပ္ၾကား ခြဲျခားထားေသာမ်ဥ္းျဖစ္သည္။
ကပ္တိုင္ႏွင့္စပ္လ်ဥ္းၿပီး ဘယ္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္မၽွ အလယ္အလတ္လမ္း
မရွိ။ ေနာက္ဆုံး၌ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ တစ္ဖက္ (သို႔မဟုတ္) အျခားတစ္ဖက္
၌ရွိရမည္ျဖစ္၏။

"ငါ့ဘက္၌မေနေသာသူသည္ ငါ့ရန္ဘက္ျဖစ္၏။ ငါႏွင့္အတူ
မစုမသိမ္းေသာသူသည္ ႀကဲျဖန္႔ေသာသူျဖစ္၏" (မႆဲ ၁၂း၃၀)။ အလြန္
ျပင္းထန္သည့္စကားမ်ားျဖစ္သည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကိုမသက္မသာျဖစ္ေစႏိုင္၏။
သို႔ေသာ္ ခရစ္ေတာ္ႏွင့္စာတန္စပ္ၾကား တိုက္ပြဲႀကီး၌ ပါဝင္ေသာသူတို႔ကို
အဘယ္အရာသည္ အမွန္တကယ္ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ အဘယ္အရာသည္
ေျဖာင့္မတ္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းျပ႐ုံသာျဖစ္သည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ သခင္ေယ႐ႈ
(သို႔မဟုတ္) စာတန္တစ္ဘက္ဘက္၌သာရွိမည္။

ေအာက္ေဖာ္ျပပါပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ သခင္ေယ႐ႈႏွင့္ဘယ္ကဲ့သို႔ဆက္စပ္မႈ
ရွိသနည္း။ ၎တို႔၏ပုံသက္ေသမ်ားမွ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ကပ္တိုင္ႏွင့္ဘယ္
ကဲ့သို႔သက္ဆိုင္ျခင္းႏွင့္ ဘုရားသခင္ႏွင့္ဆက္ဆံေရး၌ ဘယ္ကဲ့သို႔ကူညီႏိုင္
မည္နည္း။

လြတ္အရာရွိအဖြဲ႕ဝင္မ်ား (လုကာ ၂၂း၅၃)။ ဤလူတို႔သည္
မည္သည့္အမွားကိုျပဳလုပ္မိသနည္း။ သခင္ေယ႐ႈကို တရားစီရင္စဥ္ ၎တို႔
ျပဳလုပ္ေသာအရာမ်ားနည္းတူ ကၽြႏ္ုပ္တို႔မျပဳလုပ္မိေစရန္၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကိုယ္ကို
ဘယ္ကဲ့သို႔ကာကြယ္မည္နည္း။

ပိလတ္မင္း (လုကာ ၂၃း၁-၇၊ ၁၃-၂၅)။ "ဤသူ၌ အဘယ္
အျပစ္ကိုမၽွငါမေတြ႕" (ေယာ ၁၉း၄) ဟု ပိလတ္မင္းကို အဘယ္အရာက
သူ႕အားေျပာဆိုေစသနည္း။ တစ္ခ်ိန္တည္း၌ပင္ ကပ္တိုင္သို႔အဘယ္ေၾကာင့္
တင္သနည္း။ သူသည္ အမွန္ကိုသိလ်က္ႏွင့္ ျပဳလုပ္ရန္ပ်က္ကြက္ျခင္း၏
အမွားမွ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ဘယ္ကဲ့သို႔ေသာသင္ခန္းစာကို ရရွိႏိုင္မည္နည္း။

ေဟ႐ုဒ္မင္း (လုကာ ၂၃း၆-၁၂)။ ေဟ႐ုဒ္မင္း၏အႀကီးဆုံးအမွား
ကား အဘယ္နည္း။ ၎မွကၽြႏ္ုပ္တို႔ဘယ္ကဲ့သို႔သင္ၾကားရယူႏိုင္မည္နည္း။

သူခိုးႏွစ္ေယာက္ (လုကာ ၂၃း၃၉-၄၃)။ အျပစ္သားႏွစ္ဦးသည္
ကားတိုင္တစ္ခုတည္းကိုၾကည့္လ်က္ ျခားနားသည့္သေဘာႏွစ္ခုရရွိ၏။ ဤ
ျမင္ကြင္းသည္ ကယ္တင္ျခင္း (သို႔မဟုတ္) ကယ္တင္ျခင္း၏တစ္စိတ္တစ္ပိုင္း
ကို ဘယ္ကဲ့သို႔ျပသနည္း။ တစ္နည္းအားျဖင့္၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ပဋိပကၡ
အျငင္းပြားမႈတိုက္ပြဲ၌၊ တစ္ဖက္ (သို႔မဟုတ္) အျခားတစ္ဖက္၌ပါဝင္မည္
ျဖစ္၏။

ဗုဒၶဟူး ဇြန္ ၂၄
သခင္ေယ႐ႈ ရွင္ျပန္ထေျမာက္ျခင္း (တမန္ ၁း၂၂)။


တနဂၤေႏြေန႔မနက္အေစာပိုင္း၌ အမ်ိဳးသမီးတို႔သည္ တစ္ခုတည္း
ေသာရည္႐ြယ္ခ်က္ျဖင့္ သခ်ဳØင္းကိုသြားခဲ့သည္။ သူတို႔သည္ သၿဂႋဳဟ္ျခင္း
အရာကိုၿပီးစီးေအာင္ေဆာင္႐ြက္ရန္ သြားေရာက္ျခင္းျဖစ္သည္။ သူတို႔သည္
သခင္ေယ႐ႈႏွင့္အတူတကြ ေနထိုင္ခဲ့သူမ်ားျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ဘာျဖစ္ေန
သည္ကို သူတို႔အမွန္တကယ္နားလည္သည္မဟုတ္။ သူတို႔သည္ သခ်ဳØင္းတြင္း
၌ ဟာလာဟင္းလင္းျဖစ္ေနမည္ကို မေမၽွာ္မွန္းခဲ့ၾက။ "ဤအရပ္၌မရွိ၊
ထေျမာက္ေတာ္မူၿပီဟု ေကာင္းကင္တမန္ေျပာဆိုမည္ကိုလည္း မေမၽွာ္မွန္း
ထား။" (လုကာ ၂၄း၆)။

သခင္ေယ႐ႈရွင္ျပန္ထေျမာက္ျခင္း၏ဥပမာအနည္းဆုံးရွစ္ခုကို
တမန္ေတာ္ဝတၳဳပထမအခန္းႀကီးအခ်ိဳ႕တြင္ ေတြ႕ရွိႏိုင္သည္။ (တမန္ ၁း၂၂။
တမန္ ၂း၁၄-၃၆။ တမန္ ၃း၁၄၊၁၅။ တမန္ ၄း၁၊၂၊၁၀၊၁၂၊၃၃ ႏွင့္ တမန္
၅း၃၀-၃၂)။ သခင္ေယ႐ႈ၏ရွင္ျပန္ထေျမာက္ျခင္းသည္၊ ေရွးဦးအသင္းေတာ္၏
ယုံၾကည္ျခင္း၌လည္းေကာင္း၊ တမန္ေတာ္တို႔၏ေဟာၾကားျခင္း၌လည္းေကာင္း
အဘယ္ေၾကာင့္အလြန္အေရးႀကီးပါသနည္း။ ယေန႔ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အတြက္လည္း
အဘယ္ေၾကာင့္အလြန္အေရးႀကီးေနဆဲျဖစ္သနည္း။

ထိုအမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ သခင္ေယ႐ႈရွင္ျပန္ထေျမာက္ျခင္းကိ
အမွန္တကယ္မ်က္ျမင္သက္ေသမ်ားျဖစ္၏။ ဤသတင္းေကာင္းကို သူတစ္ပါး
တို႔ႏွင့္ေဝငွရန္ လ်င္ျမန္စြာေျပးထြက္သြားၾက၏။ သို႔ေသာ္၊ ဘယ္သူမၽွ
၎တို႔အားမယုံၾက။ ထိုသို႔ယုံမည့္အစား၊ သူတို႔သည္ ကမၻာ့သမိုင္း၌
အေက်ာ္ၾကားဆုံးေသာသတင္းစကားကို "ဒ႑ာရီစကားကဲ့သို႔ထင္မွတ္၍"
(ငယ္ ၁၀၊၁၁)။ သူတို႔သည္ အဘယ္မၽွမွားသည္ကို မၾကာမီသိရွိၾကမည္
ျဖစ္၏။

ခရစ္ေတာ္ျပန္လည္ရွင္ျပန္ထေျမာက္ျခင္းသည္ ခရစ္ယာန္တို႔၏
အသက္တာႏွင့္ယုံၾကည္ျခင္း၊ လူသားတို႔ကိုကယ္တင္ရန္ ဘုရားသခင္၏
အေရးပါေသာ အခန္းက႑ျဖစ္သည္။ တမန္ေတာ္ရွင္ေပါလုရွင္းလင္းစြာ
ဤသို႔ေျပာသည္။ ခရစ္ေတာ္သည္ ထေျမာက္ေတာ္မမူလၽွင္၊ ငါတို႔ေဟာေျပာ
ျခင္း၌ အက်ိဳးမရွိ၊ သင္တို႔ယုံၾကည္ျခင္း၌လည္း အက်ိဳးမရွိ" (၁ေကာ
၁၅း၁၄)။ ခရစ္ေတာ္ျပန္လည္သက္ရွင္ထေျမာက္ျခင္း၌သာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏
ေမၽွာ္လင့္ျခင္းကို ေတြ႕ရွိႏိုင္ျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ထိုေမၽွာ္လင့္ျခင္းမရွိေသာ္၊
ကၽြႏ္ုပ္တို႔အသက္တာသည္ ဤေနရာ၌ကုန္ဆုံးမည္ျဖစ္ၿပီး၊ ထာ၀ရအၿပီးသတ္
ျဖစ္မည္ျဖစ္၏။ ခရစ္ေတာ္၏အသက္တာသည္ သခ်ိဳင္း၌အဆုံးသတ္သည္
မဟုတ္၊ ထိုေနာက္ အႀကီးဆုံးေသာကတိေတာ္သည္လည္း၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏
အသက္သည္လည္း ဤေနရာ၌အဆုံးသတ္မည္မဟုတ္ေၾကာင္းတည္း။

"ခရစ္ေတာ္သည္ ေသျခင္းမွမထေျမာက္ခဲ့ေသာ္၊ သူ၏လူတို႔ကို
ကယ္တင္ရန္ ဘုရားသခင္၏ရွည္လ်ားေသာလုပ္ေဆာင္ခ်က္သမိုင္းသည္ လမ္းဆုံး
ျဖစ္သည့္ သခ်ိဳင္း၌သာ အဆုံးသတ္သြားမည္ျဖစ္၏။ သခင္ခရစ္ေတာ္၏
ရွင္ျပန္ထေျမာက္ျခင္းသည္ အစစ္အမွန္မဟုတ္ခဲ့ေသာ္၊ ဘုရားသခင္သည္
သက္ရွင္ေသာဘုရားျဖစ္သည္ဟူေသာ ကတိေတာ္ႏွင့္ေမၽွာ္လင့္ျခင္းရွိမည္
မဟုတ္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဤကဲ့သို႔ျဖစ္ခဲ့ေသာ္၊ ေသျခင္းသည္
ေနာက္ဆုံးေသာအရာျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ယုံၾကည္ျခင္းသည္ အသုံးဝင္
မည္မဟုတ္၊ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ထိုယုံၾကည္ျခင္း၏ရည္မွန္းခ်က္သည္
သခင္ေယ႐ႈကိုယ္တိုင္က အသက္သခင္ျဖစ္ေၾကာင္း သက္ေသမျပႏိုင္ျခင္း
ေၾကာင့္ျဖစ္၏။ ခရစ္ေတာ္အမွန္တကယ္ရွင္ျပန္ထေျမာက္ျခင္းမရွိခဲ့ေသာ္၊
ခရစ္ယာန္တို႔၏ယုံၾကည္ျခင္းသည္ သခ်ဳØင္းအတြင္း၌အက်ဥ္းက်ခံရန္သာရွိ
ေတာ့မည္ျဖစ္၏။" George Eldon Ladd, A Theology of the New Testiment,
p. 318 မွ ေကာက္ႏုတ္သည္။

ၾကာသပေတး ဇြန္ ၂၅
 ငါ့ကိုရည္မွတ္၍ေရးထားသမွ်ေသာအခ်က္တို႔သည္ျပည့္စံုရမည္
(လုကာ ၂၄း၁၃-၄၉)။

ခရစ္ေတာ္ျပန္လည္ရွင္ျပန္ထေျမာက္ၿပီးသည္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္၊ အျဖစ္
အပ်က္အေၾကာင္းအရာမ်ားကို လုကာ ၂၄း၁၃-၄၉ တြင္ဖတ္ပါ။ အျပန္အလွန္
စကားေျပာဆိုရာ၌ သူ႕အားဘယ္ကဲ့သို႔ျဖစ္ပ်က္ခဲ့သည္တို႔ကို ၎တို႔နားလည္
ရန္ သခင္ေယ႐ႈဘာကိုအသုံးျပဳၿပီး ကူညီခဲ့သနည္း။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္လည္း
ယေန႔ပင္ ေလာကကိုသက္ေသခံရာ၌ အဘယ္ေၾကာင့္အလြန္အေရးႀကီး
သနည္း။

သခင္ေယ႐ႈသည္ ေမရွိယျဖစ္ေၾကာင္း သူ၏ရွင္ျပန္ထေျမာက္ျခင္း
သည္ လုံေလာက္ေသာသက္ေသျဖစ္၏။ ကပ္တိုင္ေပၚသို႔မတင္မီ၊ ႐ိုက္ႏွက္
ျခင္းကိုခံရၿပီး၊ ပိတ္ျဖဴႏွင့္ရစ္ပတ္ကာ၊ သခ်ဳØင္းထဲ၌ပိတ္ထားခဲ့သည္။ အခ်ိဳ႕
ေသာသူတို႔သည္ မိုက္မဲစြာေျပာဆိုသည္မွာ၊ သခင္ေယ႐ႈသည္ ကပ္တိုင္ႏွင့္
သခ်ဳØင္းကို ေက်ာ္လြန္အသက္ရွင္ရာ၌၊ ႐ိုက္ႏွက္ျခင္းဒဏ္ျဖင့္ ခႏၶာကိုယ္
သည္ ေသြးမ်ားယိုစီးကာ၊ ခ်ည့္နဲ႔အားနည္းလ်က္ သခ်ဳØင္းမွဒယိမ္းဒယိုင္
ထြက္လာသည္ဟုဆို၏။ ထိုသို႔ေသာသေဘာသည္ ေအာင္ျမင္သည့္ေမရွိယ
ျဖစ္မည္မဟုတ္။

သို႔ေသာ္ သခင္ေယ႐ႈသည္ က်န္းမာသက္ရွင္လ်က္ရွိ၏။ ထိုေနာက္
သူသည္ မိုင္ေပါင္းမ်ားစြာတပည့္ေတာ္ႏွစ္ဦးႏွင့္အတူ ဧေမာက္႐ြာသို႔ေလၽွာက္
ခဲ့သည္။ သူသည္ ဘယ္သူဘယ္ဝါျဖစ္သည္ကို ၎တို႔အားမေျပာျပမီ၊
သခင္ေယ႐ႈသည္ ၎တို႔အား သမၼာက်မ္းကိုၫႊန္ျပခဲ့သည္။ သူ၌ ၎တို႔၏
ယုံၾကည္ျခင္းအတြက္ ခိုင္ၿမဲေသာအုတ္ျမစ္ကို သခင္ေယ႐ႈေပးခဲ့သည္။

သခင္ေယ႐ႈသည္ တပည့္ေတာ္မ်ားကို မိမိ၏လူသားခႏၶာကိုယ္ကို
ျပၿပီး အတူတကြစားေသာက္ခဲ့သည္။ ၎ထက္ပို၍သူျပဳလုပ္ခဲ့ေသးသည္။
ဘုရားသခင္၏ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ကို ၎တို႔အားၫႊန္ျပသည္။ "ဤသို႔က်မ္းစာ
လာ၏။ ဤသို႔ခရစ္ေတာ္သည္အေသခံ၍ သုံးရက္ေျမာက္ေသာေန႔၌ ေသျခင္း
မွထေျမာက္ရမည္။ ခရစ္ေတာ္၏အခြင့္အားျဖင့္ ေနာင္တတရားႏွင့္ အျပစ္
လႊတ္ျခင္းတရားကို ေယ႐ုရွလင္ၿမိဳ႕မွစေသာ လူမ်ိဳးတကာတို႔အား ေဟာေျပာ
ရမည္။ သင္တို႔သည္လည္း ဤအေၾကာင္းအရာတို႔၏သက္ေသျဖစ္ၾက၏"
(လုကာ ၂၄း၄၆-၄၈)။

ဤေနရာ၌ သခင္ေယ႐ႈသည္ သမၼာက်မ္းစာကိုၫႊန္ျပသည္။ သူ၌
ျဖစ္ပ်က္ခဲ့သည့္အေၾကာင္းအရာတို႔ကို အတိအက်သိရွိနားလည္ရန္ကူညီဖို႔
သမၼာက်မ္းကိုအသုံးျပဳခဲ့သည္။ ဤေနရာ၌ သခင္ေယ႐ႈသည္ သူ၏ရွင္ျပန္
ထေျမာက္ျခင္းကို လူမ်ိဳးတကာတို႔အား ဧဝံေဂလိတရားကို ေဟာေျပာေသာ
သူ၏လုပ္ငန္းႏွင့္ ဆက္စပ္လိုက္သည္။

သခင္ေယ႐ႈသည္ ဘယ္သူဘယ္ဝါျဖစ္သည္ကို ႀကီးမားေသာ
သက္ေသမ်ားရွိလင့္ကစား၊ သူ၏ေနာက္လိုက္မ်ားကို အၿမဲဘုရားသခင္၏
ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ကိုၫႊန္ျပသည္။ ေနာက္ဆုံး ကၽြႏ္ုပ္တို႔၌ ယေန႔ဘုရားသခင္၏
ႏႈတ္ကပတ္တရားမရွိခဲ့ေသာ္၊ ေလာကကို ဧဝံေဂလိတရားကို ဘယ္ကဲ့သို႔
ေဟာေျပာႏိုင္မည္နည္း။ ဧဝံေဂလိတရားပင္လၽွင္ အဘယ္သို႔ျဖစ္သည္
ကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔ဘယ္ကဲ့သို႔သိႏိုင္မည္နည္း။ ထိုေၾကာင့္ သမၼာက်မ္းသည္
သခင္ေယ႐ႈႏွင့္ ၎၏တပည့္ေတာ္မ်ားအတြက္ အေရးႀကီးသကဲ့သို႔၊ ယေန႔
ကၽြႏ္ုပ္တို႔အတြက္လည္း အေရးပါ၏။

သမၼာက်မ္းစာႏွင့္ သင္မည္မၽွအခ်ိန္ကုန္ေစသနည္း။ သူတစ္ပါး
ႏွင့္ဆက္ဆံရာ၌လည္းေကာင္း၊ သင္၏ေ႐ြးခ်ယ္ျခင္းအမႈ၌လည္းေကာင္း၊
သင္ဘယ္ကဲ့သို႔ေနထိုင္ျခင္း၌လည္းေကာင္း အဘယ္မၽွဩဇာသက္ေညာင္းမႈ
ရွိသနည္း။

ေသာၾကာ ဇြန္ ၂၆
ထပ္ဆင့္ေလ့လာရန္။


"သခင္ခရစ္ေတာ္၏အေသခံျခင္း၏အေရးႀကီးပုံကို သူေတာ္စင္မ်ား
ႏွင့္ ေကာင္းကင္တမန္မ်ားေတြ႕ႏိုင္မည္ျဖစ္၏။ ကမၻာဦး၌ အေသသတ္ျခင္း
ခံရေသာသိုးသငယ္မရွိလၽွင္၊ အျပစ္သားမ်ားသည္ ဘုရားသခင္၏ေကာင္းကင္၌
အိမ္ရွိမည္မဟုတ္။ ထိုေၾကာင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ခရစ္ေတာ္၏ကပ္တိုင္ကို
ဂုဏ္ျပဳခ်ီးမြမ္းမထိုက္ပါသေလာ။ ေကာင္းကင္တမန္မ်ားပင္လၽွင္၊ ဘုရားသခင္
၏သားေတာ္ကပ္တိုင္၌ ေဝဒနာခံျခင္းအရာတို႔ကို မေမၽွာ္ၾကည့္ေသာ္၊ စိတ္ခ်
ယုံၾကည္ရမည္မဟုတ္။ ကပ္တိုင္၏လုပ္ေဆာင္မႈတန္ခိုးသည္ ေကာင္းကင္၌
ရွိေသာ ေကာင္းကင္တမန္တို႔ကို မေဖာက္ျပန္ရန္ကာကြယ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။
ကပ္တိုင္ေၾကာင့္မဟုတ္ခဲ့ေသာ္၊ ေကာင္းကင္၌ရွိေသာ ေကာင္းကင္တမန္တို႔
သည္ စာတန္မက်႐ႈံးမီက၊ ေကာင္းကင္တမန္မ်ားထက္ ဆိုးသြမ္းမႈကိုကာကြယ္
ရန္ စိတ္ခ်ႏိုင္မည္မဟုတ္။ ေကာင္းကင္၌ ေကာင္းကင္တမန္တို႔၏စုံလင္ျခင္း
သည္ က်႐ႈံးခဲ့ၿပီ။ လူတို႔၏စုံလင္ျခင္းသည္ ေပ်ာ္႐ႊင္ျခင္းႏွင့္ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာ
ရွိေသာေနရာျဖစ္သည့္ ဧဒင္ဥယ်ာဥ္၌ က်႐ႈံးခဲ့ၿပီျဖစ္၏။ ေကာင္းကင္၌ျဖစ္ေစ၊
ေျမႀကီး၌ျဖစ္ေစ၊ ကယ္တင္ျခင္းရရွိရန္ ဆႏၵရွိေသာသူတိုင္းသည္ ဘုရားသခင္
၏သိုးသငယ္ကို ေမၽွာ္ၾကည့္ရမည္ျဖစ္၏။" E. G. White, The SDA Bible
Commentary, vol. 5, p. 1132 မွ ေကာက္ႏုတ္သည္။
-၀-

No comments:

Post a Comment