အလြတ္က်မ္းခ်က္
"အာဏာႏွင့္ေဟာေတာ္မူေသာေၾကာင့္ ပရိသတ္တို႔သည္
ေဒသနာေတာ္ကို အလြန္အံ့ဩၾက၏" (လုကာ ၄း၃၂)။
"အာဏာႏွင့္ေဟာေတာ္မူေသာေၾကာင့္ ပရိသတ္တို႔သည္
ေဒသနာေတာ္ကို အလြန္အံ့ဩၾက၏" (လုကာ ၄း၃၂)။
ခရစ္ေတာ္ေလာကသို႔ေရာက္သည့္အခ်ိ
အဆင့္သို႔က်ေရာက္ေနၿပီဟု ထင္ရသည္။ လူ႕ေဘာင္အဖြဲ႕အစည္းတို႔၏
အေျခခံအုတ္ျမစ္သည္ ၿပိဳက်လ်က္ရွိ၏။......လိမ္လည္ျ
ခါးခါးသီးသီးမုန္းတီးလ်က္ရွိ၏။ လူတို႔သည္ သစၥာမရွိေသာအသက္တာႏွင့္
ေလာကီ၏အရာတို႔ကိုႏွစ္သက္ျခင္း
၎တို႔၏အနာဂတ္ေမ့ေပ်ာက္လ်က္၊ ပစၥဳပၸန္အတြက္သာ အသက္ရွင္ေနထိုင္
ၾက၏။
"ဘုရားရွင္ကိုအသိအမွတ္ျပဳရန္ ေမ့လ်က္ရွိသည္။ လူတို႔ကို ဂုဏ္ရွိ
စြာျဖင့္ဆက္ဆံရန္မရွိေတာ့ၿပီ။ ေျဖာင့္မတ္ျခင္း၊ ဂုဏ္ျပဳျခင္း၊ ႐ိုးသားျခင္းႏွင့္
သနားၾကင္နာျခင္းတို႔သည္ ေလာကကိုစြန္႔ခြာေလၿပီ။ တာဝန္၏သေဘာ
တရားႏွင့္ လူ႕အခြင့္အေရးတို႔သည္ အိပ္မက္ကဲ့သို႔ လြင့္စဥ္ၿပီျဖစ္၏။ ေလာဘ
ႏွင့္ေအာင္ျမင္လိုစိတ္သည္ သံသယစိတ္ကိုေမြးဖြားလာ၏။ လူ႕ေဘာင္
အဖြဲ႕အစည္း၌ ရာထူးႏွင့္အာဏာရရွိရန္ လိုလားေသာသူတို႔သည္ သာမန္
လူတို႔ကို တိရစၧာန္ကဲ့သို႔ ဆက္ဆံျပဳမူ၏။ စည္းစိမ္ျဖင့္ေနထိုင္ျခင္း၊ ခ်မ္းသာ
ႂကြယ္၀ျခင္း၊ အာဏာတန္ခိုးရျခင္းသည္ ၎တို႔၏ရည္႐ြယ္ခ်က္ျဖစ္သည္။
သူတို႔သည္ က်န္းမာျခင္းမရွိ၊ ထုံထိုင္းၿပီး ဝိညာဥ္ေရးေသေနသူမ်ားျဖစ္သည္။
ဤကဲ့သို႔ေလာက၌၊ သခင္ေယ႐ႈေနထိုင္ခဲ့သည္။" E. G. White, Education,
pp. 74, 75 မွေကာက္ႏုတ္သည္။
ဤကဲ့သို႔ေလာကသည္ ခရစ္ေတာ္သြန္သင္သည့္အရာမ်ားႏွင္
ခဲ့သည္တို႔ကို၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ပိုမိုနားလည္ေအာင္
တနဂၤေႏြ ေမ ၂၄
သခင္ေယ႐ႈ၏အာဏာ (လုကာ ၈း၂၂-၂၅)။
လုကာသည္ သမားေတာ္ႏွင့္သီးသန္႔ပညာရည္ရွိ
ထိုေၾကာင့္ အာဏာ၏အနက္ကိုသူသိသည္။ သူသည္ အစိုးရ၏အလုပ္အကိုင္
မ်ား၌၊ ေရာမတရားဥပေဒအာဏာကို သူသိသည္။ ရွင္ေပါလုႏွင့္ခရီးသြား
ေဖာ္အျဖစ္သြားလာစဥ္၊ ေပါလုတည္ေထာင္ခဲ့ေသာ အသင္းေတာ္မ်ားအေပၚ
၎၏ဩဇာအာဏာကို သူသိသည္။ ထိုေၾကာင့္ လူတစ္ဦး၏ရာထူးေနရာ
သည္ သူ၏အာဏာရွိမႈအေပၚ အေျချပဳသည္ကိုသူသိသည္။ သာဓကအားျဖင့္၊
တပည့္မ်ားႏွင့္ဆရာတစ္ဦး၏ဆက္ဆံေ
ေခါင္းေဆာင္အမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ အတူရွိခဲ့ေသာေၾကာင့္၊ သခင္ေယ႐ႈ၏အာဏာ
သည္ ၿပိဳင္ဘက္မရွိေၾကာင္းကို လုကာသည္ သူ၏စာဖတ္ပရိသတ္တို႔ကို
ေဝငွျခင္းျဖစ္သည္။ သခင္ေယ႐ႈသည္ လက္သမားအိမ္ေထာင္စုတြင္ ေမြးဖြား
ခဲ့သည္။ သူသည္ နာဇရက္ၿမိဳ႕၌ ႏွစ္ေပါင္း (၃၀) အထိ ႀကီးျပင္းလာခဲ့
သည္။ ေလာက ကနာမည္ႀကီးသူတို႔သည္ သူ႕ကိုမသိပါ။ သို႔ေသာ္၊
သခင္ေယ႐ႈသည္ လူတိုင္းကိုရင္ဆိုင္သည္၊ ေရာမအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉးမ်ား၊ ဂ်ဴး
ေတြးေခၚရွင္မ်ား၊ က်မ္းတတ္ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ သာမန္လူမ်ား၊ ဘာသာေရးႏွင့္
အစိုးရေခါင္းေဆာင္မ်ားအားလုံးကိ
ျပသည္။ သူ၏ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားမ်ားသည္ "ကိုယ္ေတာ္ကိုဝန္ခံ၍၊ တင့္တယ္
ေလ်ာက္ပတ္ေသာ ႏႈတ္ထြက္စကားကို အံ့ဩခ်ီးမြမ္းလ်က္" ရွိသည္။
(လုကာ ၄း၂၂)။ သူသည္ တစ္ခ်ိန္က၊ နာဣနၿမိဳ႕ရွိ မုဆိုးမသားကို ေသရာ
မွျပန္လည္အသက္ရွင္ေစသည္။ (လုကာ ၇း၁၁-၁၇)။ တစ္ၿမိဳ႕လုံးက
"ႀကီးစြာေသာပုေရာဖက္သည္ ငါတို႔တြင္ေပၚထြန္းၿပီ" ဟု ဆိုၾကသည္။
(လုကာ ၇း၁၆)။ သခင္ေယ႐ႈ၏အာဏာတန္ခိုးသည္ နာဣနၿမိဳ႕၌သာမက
ဘဲ၊ "ထိုသတင္းေတာ္သည္ ယုဒျပည္မွစ၍ ပတ္ဝန္းက်င္အရပ္တို႔၌
အႏွံ႔အျပားေက်ာ္ေစာေလ၏" (ငယ္ ၁၆၊၁၇)။
(လုကာ ၈း၂၂-၂၅။ လုကာ ၄း၃၁-၃၇။ လုကာ ၅း၂၄-၂၆။
လုကာ ၇း၄၉ ႏွင့္ လုကာ ၁၂း၈) ကိုဖတ္ပါ။ သခင္ေယ႐ႈသည္ မည္သို႔
ေသာအာဏာမ်ိဳးကိုအသုံးျပဳေၾကာင္း ဤက်မ္းပိုဒ္မ်ားက ေဖာ္ျပသနည္း။
ရွင္လုကာသည္ မိမိ၏မိတ္ေဆြေသာ္ဖိလွအတြက္သာ
လာမည့္မ်ိဳးဆက္မ်ားအတြက္ပါ အခ်ိန္ယူၿပီးမွတ္တမ္းတင္ထားသည္။
သခင္ေယ႐ႈ၏အာဏာတန္ခိုးသည္ အထူးျဖစ္သည္ကို သူရွင္းျပသည္။
လူ႕ဇာတိ၌ဘုရားအျဖစ္၊ သခင္ေယ႐ႈသည္ မည္သူမၽွမရွိဘူးေသာအာဏာကို
ရရွိခဲ့သည္။
မ်ားစြာေသာသူတို႔သည္ ဘုရားသခင္၏နာမေတာ္အားျဖင့္ အရာမ်ား
ကိုျပဳလုပ္ၾက၏။ ဤသူတို႔၏လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားအတြက္ မ်ားစြာအာဏာ
ရွိမည္ျဖစ္၏။ "ဤအရာကိုလုပ္ေဆာင္ရန္ ကၽြႏ္ုပ္ကိုပို႔ေဆာင္ပါဘုရား" ဟု
ကၽြႏ္ုပ္တို႔ေျပာဆိုရာ၌၊ သူအမွန္တကယ္ပို႔ေဆာင္သည္ကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔ဘယ္ကဲ့သို႔
သိမည္နည္း။
တနလၤာ ေမ ၂၅
ခရစ္ေတာ္၏အေက်ာ္ၾကားဆံုးတရားေဟာေျပာခ်က္ (လုကုကာ ၆း၂၀-၄၉)။
ေတာင္ေပၚေဒသနာတရားသည္ (မႆဲ ၅-၇)၊ စာေပေလာက၌၊
"ခရစ္ယာန္မ်ားအတြက္ အေရးႀကီးဆုံးသတင္းစကား" ဟု မၾကာခဏဆို
သလို ခ်ီးက်ဴးျခင္းခံရသည္။ (လုကာ ၆း၂၀-၄၉) ႏွင့္ အျခားေနရာမ်ား၌၊
ထိုေဒသနာတရားတစ္စိတ္တစ္ပိုင္းကိ
တပည့္ေတာ္တို႔ကို "တရားဝင္" ေ႐ြးခ်ယ္ၿပီးသည္ေနာက္၊ ေဒသနာက်မ္းကို
ရွင္လုကာေဖာ္ျပထားသည္။ ဤအေၾကာင္းေၾကာင့္၊ သမၼာက်မ္းေတြးေခၚရွင္
အခ်ိဳ႕တို႔ယုံၾကည္သည္မွာ၊ ဤေဒသနာတရားသည္ တပည့္ေတာ္တစ္ဆယ့္
ႏွစ္ပါးတို႔အား သခင္ေယ႐ႈေပးသည့္ အထူးၫႊန္ၾကားခ်က္ဟုဆိုသည္။
(လုကာ ၆း၂၀-၄၉) တြင္၊ မဂၤလာေလးျဖာႏွင့္အစျပဳၿပီး အမဂၤလာ
ေလးပါးတို႔ေနာက္ပါဝင္လာသည္။ ခရစ္ယာန္မ်ားအတြက္ အေရးပါေသာ
အျခားသတင္းစကားမ်ားလည္း ပါဝင္သည္။
(လုကာ ၆း၂၀-၄၉) ကိုေလ့လာၿပီး၊ သင္၏အသက္တာသည္
ဤစည္းမ်ဥ္းမ်ားကို အဘယ္မၽွနီးကပ္စြာလိုက္ေလၽွာက္ေ
ေမးပါ။
၁။ ခရစ္ယာန္တို႔၏ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာ (လုကာ ၆း၂၀-၂၂)။
ဆင္းရဲျခင္း၊ ငတ္မြတ္ျခင္း၊ ငိုေႂကြးျခင္းႏွင့္မုန္းတီးျခင္
သည္ မဂၤလာရွိရန္ ဘယ္ကဲ့သို႔ပို႔ေဆာင္သနည္း။
၂။ ျပႆနာမ်ားအလယ္၌ ခရစ္ယာန္တို႔ဝမ္းေျမာက္စရာ
ျဖစ္သည့္အေၾကာင္း (လုကာ ၆း၂၂၊၂၃)။
၃။ အမဂၤလာမ်ားကိုကာကြယ္သတိျပဳရန္ (လုကာ ၆း၂၄-
၂၆)။ အမဂၤလာေလးပါးလုံးကို ေလ့လာပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္
ခရစ္ယာန္တစ္ဦးသည္ ၎တို႔ကို ဆန္႔က်င္အကာအကြယ္
ျပဳရမည္နည္း။
၄။ ခရစ္ယာန္မ်ားနာခံရန္အမိန္႔ (လုကာ ၆း၂၇-၃၁)။
(gသိူနည မကူန သ္ lသလန) - ေ႐ႊေမတၱာက်မ္းစည္းမ်ဥ္းထက္ေစာင္
ရန္ ဆက္ၿပီးပို၍အျငင္းပြားေစသည့္ ခရစ္ေတာ္၏မိန္႔မွာ
ခ်က္ကားမရွိ။ ၎မိန္႔မွာခ်က္မ်ားသည္ အျပဳသေဘာႏွင့္
အႏုတ္သေဘာလည္းေဆာင္သည္။ ဘာမလုပ္ရဟူ၍ဆိုမည့္
အစား၊ ဘာကိုလုပ္ပါလည္းပါသည္။ "သင္၏ ရန္သူ ကို
မမုန္းႏွင့္" ဟုမဆို၊ ထိုသို႔ေျပာမည့္အစား "သင္၏ရန္သူကို
ခ်စ္ပါ" ဟုဆိုသည္။ "သြားတစ္ေခ်ာင္းကိုတစ္ေခ်ာင္း}" "မ်က္စိ
တစ္လုံးကိုတစ္လုံး" ဆိုသည့္စည္းမ်ဥ္းအစား၊ "ပါးတစ္ဖက္
ကိုလွည့္ေပးပါ" ဆိုသည့္ ေ႐ႊေမတၱာစည္းမ်ဥ္းသည္၊
ေကာင္းျမတ္ျခင္းကို အေလ့အက်င့္ျပဳရန္လိုအပ္သည္။
(Mahatma Gandhi) မဟတၱမဂႏၶီသည္၊ ေ႐ႊေမတၱာစည္းမ်ဥ္း
မွ ႏိုင္ငံေရးအေတြးအေခၚအသစ္ျဖစ္သည္
ဆန္႔က်င္ေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာဆႏၵထုတ္ေဖာ္မႈကို ဖြဲ႕စည္း
တည္ေထာင္လိုက္သည္။ ေနာက္ပိုင္း၌ အိႏၵိယႏိုင္ငံ၏
လြတ္လပ္ေရးကို အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႕မ်ားထံမွ ၎စည္းမ်ဥ္းျဖင့္
ရယူႏိုင္ခဲ့သည္။ ထိုနည္းတူ Mေမအငည Lကအ့နမ Kငညါ Jမ.
သည္လည္း အေမရိကန္ႏိုင္ငံ၌၊ လူျဖဴလူမည္းတို႔ကို ခြဲျခား
သည့္ဆိုးသြမ္းမႈႀကီးကို၊ ေ႐ႊေမတၱာစည္းမ်ဥ္းျဖင့္ ၿဖိဳခြင္းလိုက္
သည္။ ေမတၱာသည္စိုးမိုးေသာ္၊ ပလႅင္ေတာ္သည္ မဂၤလာ
ရွိ၏။
၅။ ခရစ္ယာန္တို႔၏နည္းလမ္း (လုကာ ၆း၃၇-၄၂)။ ခြင့္လႊတ္
ျခင္း၊ ေပးကမ္းျခင္း၊ သန္႔ရွင္းစြာေနထိုင္ျခင္းႏွင့္ သူတစ္ပါး
ကိုအရွိအတိုင္းလက္ခံရန္၊ ခရစ္ေတာ္၏သြန္သင္ခ်က္မ်ားကို
သတိျပဳပါ။
၆။ ခရစ္ယာန္မ်ားအသီးသီးျခင္း (လုကာ ၆း၄၃-၄၅)။
၇။ ခရစ္ယာန္မ်ားတည္ေဆာက္ျခင္း (လုကာ ၆း၄၈၊၄၉)။
အဂၤါ ေမ ၂၆
အိမ္ေထာင္သစ္ (လုကာ ၅း၂၇-၃၂)။
ခရစ္ေတာ္မတိုင္မီအခ်ိန္ကာလ၌ နာမည္ႀကီးဆရာႀကီးမ်ားသည္
ခ်စ္ျခင္းႏွင့္ညီၫြတ္ျခင္းအေၾကာ
သို႔ေသာ္ သခင္ေယ႐ႈသည္ လူသားတို႔ကိုခြဲျခားသည့္နံရံမ်ာ
အိမ္ေထာင္အသစ္ကို ယူေဆာင္လာသည္။ ဤအိမ္ေထာင္စုသည္ လူတို႔ကို
သာမန္ခြဲျခားသည့္အရာမ်ားကို အေလးမထားပါ။ ‘agape ခ်စ္ျခင္း၏အလံ
ေတာ္ေအာက္၌ ခရစ္ေတာ္သည္ ဤအိမ္ေထာင္စုသစ္ကို ဖန္တီးလိုက္သည္။
ဤအိမ္ေထာင္သည္ ကမၻာဦးစဖန္ဆင္းျခင္း၌စတင္သည့္ မူလသေဘာတရား
ႏွင့္ အစီအစဥ္ကိုျပသည္။ ဤအခ်က္သည္ လူသားတိုင္းကို ဘုရားသခင္၏
သဏၭာန္ႏွင့္အညီဖန္ဆင္းၿပီး၊ လူတိုင္းသည္ ေရွ႕ေတာ္၌တန္းတူညီတူျဖစ္
ေၾကာင္းကို ေထာက္ခံသည္။
(လုကာ ၈း၁၉-၂၁) ကိုဖတ္ပါ။ အိမ္ေထာင္မိသားစုအခ်င္းခ်င္း
ဆက္ဆံသည့္ေႏွာင္ဖြဲ႕ခ်ည္ႀကိဳး
ကေလးမ်ား၊ ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမမ်ား စသည္တို႔ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္
သခင္ေယ႐ႈသည္ ေသြးသားကိုေက်ာ္လြန္ၿပီး ကၽြႏ္ုပ္တို႔တစ္ဦးခ်င္းကို
"]ေကာင္းကင္ေပၚ၊ ေျမႀကီးေပၚမွာရွိေသာ တစ္အိမ္ေထာင္လုံး" ၌ ပါဝင္
သည္ကိုျမင္၏။ (ဧဖက္ ၃း၁၅)။ ခရစ္ယာန္ေနာက္လိုက္တပည့္အိမ္ေထာ
သည္လည္း မိဘႏွစ္ဦးမွဆင္းသက္လာေသာ ကေလးမ်ားနည္းတူ နီးကပ္စြာ
ရွိသင့္သည္။ သခင္ေယ႐ႈအေနျဖင့္ စစ္မွန္သည့္အိမ္ေထာင္စုကိုစမ္း
သည္ ေသြးသားေတာ္စပ္မႈမဟုတ္ဘဲ၊ ဘုရားသခင္၏အလိုေတာ္ကိုလိုက္ျခင္
သာျဖစ္သည္။
(လုကာ ၅း၂၇-၃၂။ လုကာ ၇း၁-၁၀။ လုကာ ၁၄း၁၅-၂၄ ႏွင့္
လုကာ ၁၇း၁၁-၁၉)။ ဤက်မ္းပိုဒ္မ်ားသည္ ခရစ္ေတာ္ၿဖိဳခြင္းလိုက္သည့္
ျခားနားေသာနံရံမ်ားအေၾကာင္း ဘယ္ကဲ့သို႔ေျပာသနည္း။ (ဤနံရံမ်ားသည္
လူသားတို႔ကို မၾကာခဏခြဲျခားၿပီး ဆိုးသည့္ရလဒ္မ်ားကိုလည္း မၾကာခဏ
ျဖစ္ေစသည္။)
သခင္ေယ႐ႈ၏လုပ္ငန္းတာဝန္ႏွင့္အမႈ
ႏွလုံးသားႏွင့္ေက်းဇူးေတာ္သည္ ဘယ္သူကိုမၽွမျငင္းဆန္ပါ။ ထိုသို႔ျဖစ္မည့္
အစား၊ သူ၏ေခၚေဆာင္ေတာ္မူျခင္းကို လက္ခံေသာသူတိုင္းအဖို႔ပါဝင္သည္။
သူ၏ထာ၀ရခ်စ္ျခင္းေမတၱာေတာ္သည္ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔ႏွ
ထိေတြ႕ရန္ ယူေဆာင္လာသည္။
အသင္းေတာ္အေနျဖင့္ ဤအေရးႀကီးသည့္စည္းမ်ဥ္းကို ပိုမိုေကာင္းမြန္
ေအာင္ ဘယ္ကဲ့သို႔လိုက္ေလၽွာက္မည္နည္း။
ဗုဒၶဟူး ေမ ၂၇
ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ၊ ရွင္းလင္းခ်က္၊ ေကာင္းေသာရွမာရိသင္ခန္းစာပံုျပင္၊
အပိုင္း (၁) (လုကာ ၁ဝး၂၅-၂၈)။
ခရစ္ဝင္က်မ္း (၄) က်မ္းအနက္၊ ရွင္လုကာသာလၽွင္ ေပ်ာက္ဆုံး
ေသာသားေထြးပုံျပင္ႏွင့္ ေကာင္းေသာရွမာရိလူသင္ခန္းစာပုံျ
မွတ္တမ္းတင္ေရးသားထားသည္ကို ေတြ႕ရွိရသည္။ (လုကာ ၁ဝး၂၅-၃၇)။
ပထမပုံျပင္၌၊ အျပစ္သားအေပၚ အဘ၏အံ့ဩဖြယ္ေကာင္းလွေသာအေၾကာင္း
ကိုျပသည္။ ဒုတိယပုံျပင္သည္ အျခားလူသားတို႔အေပၚ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ထားရွိ
ရမည့္ခ်စ္ျခင္းအေၾကာင္းျပသည္။ သခင္ေယရႈေဖာ္ျပသည့္၊ အိမ္နီးခ်င္း
ကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔အားလုံးအသိအမွတ္ျပဳ
လူသားတိုင္းသည္ ဘုရားရွင္၏သားသမီးမ်ားျဖစ္သျဖင္
ညီတူဆက္ဆံရန္ ထိုက္တန္သည္ဟူေသာအခ်က္ျဖစ္သည္။
(လုကာ ၁ဝး၂၅-၂၈) ကိုဖတ္ၿပီး၊ ဤက်မ္းမ်ား၌ အေရးႀကီးသည့္
ေမးခြန္း (၂) ခုကို ေလးနက္စြာစဥ္းစားပါ။ ခရစ္ယာန္တို႔၏ယုံၾကည္ျခင္း
ႏွင့္ အသက္တာႏွင့္ဤေမးခြန္းတစ္ခုစီက ဘယ္ကဲ့သို႔သက္ဆိုင္သနည္း။
၁။ "အရွင္ဘုရား၊ ထာ၀ရအသက္ကိုအေမြခံရအံ့ေသာငွာ၊ အကၽြႏ္ုပ္
ဘယ္အမႈကိုျပဳရပါမည္နည္း (ငယ္ ၂၅)။
က်မ္းတတ္ပုဂၢိဳလ္သည္၊ ထာ၀ရအသက္ကိုအေမြခံရန္နည္းလမ္းကိ
ရွာေဖြေၾကာင္းသတိျပဳပါ။ အျပစ္မွကယ္တင္ျခင္းရရန္ႏွင့္ ဘုရားသခင္
၏ႏိုင္ငံေတာ္ထဲသို႔ဝင္စားျခင္း
ရည္႐ြယ္ခ်က္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ဤက်မ္းတတ္ဆရာသည္ ထာ၀ရ
အသက္ကို ေကာင္းေသာအမႈမ်ားျဖင့္ အဖိုးအခေပးၿပီးရယူႏိုင္သည့္
သေဘာတရားျဖင့္ ႀကီးျပင္းလာသူျဖစ္သည္။ က်မ္းတတ္ပုဂၢိဳလ္သည္
"အျပစ္တရား၏အခကား ေသျခင္းေပတည္း၊ ဘုရားသခင္ေပးသနား
ေတာ္မူေသာ ဆုေက်းဇူးေတာ္ကား၊ ငါတို႔သခင္ေယ႐ႈခရစ္အားျဖင့္
ထာ၀ရအသက္ေပတည္း" ဟူေသာအခ်က္ကို သူမသိ။ (ေရာမ
၆း၂၃)။
၂။ ပညတၱိကိက်မ္း၌အဘယ္သ္သို႔လာ
သနည္း (လုကာ ၁ဝး၂၆)။
သခင္ေယ႐ႈသက္ေတာ္ထင္ရွားစဥ္အခ်ိ
ပုဂၢိဳလ္ကဲ့သို႔အေရးပါေသာ ဂ်ဴးလူမ်ိဳးတို႔၏ဓေလ့မ်ားတစ္ခု
လက္ေကာက္ဝတ္တြင္ သေရအိတ္ငယ္တစ္ခုကို ဝတ္ဆင္ထားျခင္း
ျဖစ္သည္။ ထိုသေရအိတ္ထဲ၌ အေရးႀကီးေသာက်မ္းပိုဒ္မ်ားထည့္
ထားသည္။ သခင္ေယ႐ႈ၏ေမးခြန္းကိုေျဖသည့္အခ်
သေရအိတ္ထဲတြင္ရွိသည္။ သခင္ေယ႐ႈသည္ ထိုက်မ္းတတ္ပုဂၢိဳလ္
ကို ဝတ္ျပဳရာက်မ္း (ဝတ္ ၁၉း၁၈) ႏွင့္ တရားေဟာရာက်မ္း
(တရား ၆း၅) တို႔၌ ဘယ္ကဲ့သို႔ေရးသားထားသည္ကို ရည္ၫႊန္း
လိုက္သည္။ က်မ္းတတ္၏လက္ေကာက္ဝတ္သေရအိတ္ငယ္
ပါေသာအခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။ သခင္ေယ႐ႈေမးခြန္း၏အေျဖသည္၊
သူ၏လက္ေကာက္ဝတ္၌ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ ၎၏ႏွလုံးသားထဲ၌
မရွိ။ သခင္ေယ႐ႈသည္ သူ႕အားေျဖာင့္မတ္ျခင္းျဖစ္သည့္ ထာ၀ရ
အသက္ကို ၫႊန္ျပလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ေျဖာင့္မတ္ျခင္းတရားသည္
စည္းမ်ဥ္းမ်ားကို ေစာင့္ထိန္းေသာအရာမဟုတ္၊ ဘုရားရွင္ကို
လုံးလုံးလ်ားလ်ားခ်စ္ရန္ႏွင့္ ဘုရားရွင္၏ဖန္ဆင္းေသာ "အိမ္နီးခ်င္း"
ကိုလည္းခ်စ္ရန္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ က်မ္းတတ္ပုဂၢိဳလ္သည္
ေခါင္းမာသည္။ စကားကိုလွည့္လိုက္ၿပီး၊ "အဘယ္သူသည္ ကၽြႏ္ုပ္
ႏွင့္စပ္ဆိုင္သူျဖစ္သနည္း" ဟု ေမးလိုက္လိုက္သည္။
သင္သည္ ေက်းဇူးေတာ္ျဖင့္ အမွန္တကယ္ကယ္တင္ျခင္းရသည္ဟု
မည္သည့္ရွင္းလင္းေသာသက္ေသက ျပသနည္း။ သာဓက၊ သင္သည္
ယုံၾကည္ျခင္းျဖင့္ ေျဖာင့္မတ္ရာသို႔ေရာက္ေၾကာင္းျ
ကား အဘယ္သို႔နည္း။
ၾကာသပေတး ေမ ၂၈ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ၊ ရွင္းလင္းခ်က္၊ ေကာင္းေသာရွမာရိသင္ခန္းစာပံုျပင္၊
အပိုင္း (၂) (လုကာ ၁ဝး၃၀-၃၇)။
ထိုေနာက္ က်မ္းတတ္ပုဂၢိဳလ္သည္ မိမိကိုယ္ကိုေျဖာင့္မတ္ေသာသူ
အျဖစ္ ခ်ီးက်ဴးလိုေသာေၾကာင့္၊ "အဘယ္သူသည္ အကၽြႏ္ုပ္ႏွင့္စပ္ဆိုင္ေသာ
သူျဖစ္ပါသနည္း" ဟုေမး၏။ (လုကာ ၁ဝး၂၉)။
ဂ်ဴးဥပေဒသမ်ား၌ ကၽြမ္းက်င္သူျဖစ္သည္ႏွင့္အညီ၊ ထိုေမးခြန္း၏
အေျဖကို သူသိမည္ျဖစ္၏။ ၀တ္ျပဳရာက်မ္း ၁၉း၁၈ တြင္ ကိုယ္ႏွင့္စပ္ဆိုင္
ေသာသူ" ကို "သင့္အမ်ိဳးသားခ်င္း" ဟု ေဖာ္ျပထားသည္ကို ေတြ႕ရ၏။
ထိုေၾကာင့္ က်မ္းတတ္ပုဂၢိဳလ္၏ေမးခြန္းကို တိုက္႐ိုက္ေျဖမည့္အစား (သို႔မဟုတ္)
သူႏွင့္အျငင္းပြားမည့္အစား၊ သခင္ေယ႐ႈသည္ နားေထာင္ေနေသာသူမ်ားႏွင့္
က်မ္းတတ္ပုဂၢိဳလ္ကို ျမင့္ရာအဆင့္သို႔ ေျမႇာက္တင္ေပးလိုက္သည္။
(လုကာ ၁ဝး၃၀-၃၇) ကိုဖတ္ပါ။ ဤပုံ၏အေရးႀကီးေသာအခ်က္
မ်ားကား အဘယ္နည္း။ သူတစ္ပါးကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔ဘယ္ကဲ့သို႔ဆက္ဆံရန္
ျပသနည္း။
"လူတစ္ေယာက္" ဓားျပမ်ားႏွင့္ေတြ႕သည္ဟု သခင္ေယ႐ႈေျပာ
သည္ကို သတိျပဳပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ လူမ်ိဳးႏွင့္ရာထူးကိုမေဖာ္ျ
ပုံျပင္ကိုစိတ္တြင္ထားၿပီး အဘယ္ေၾကာင့္အေရးပါသနည္း။ "ယဇ္ပုေရာဟိတ္
လူတစ္ေယာက္" ႏွင့္ "]ေလဝိလူတစ္ေယာက္" သည္ ဒဏ္ရာရရွိထားေသာ
"လူနာကိုျမင္လၽွင္ လႊဲေရွာင္၍သြားေလ၏" ၎တို႔သည္ လူနာကိုမကူညီ
ရျခင္းအေၾကာင္းရွိမည္ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ ေမးရန္ရွိသည္ကား၊ စစ္မွန္သည့္
ဘာသာေရးဆိုသည္မွာ အဘယ္နည္း။ ဘယ္ကဲ့သို႔ျပသင့္သနည္း။ (တရား
၁ဝး၁၂၊၁၃။ မိကၡာ ၆း၈။ ယာကုပ္ ၁း၂၇)။
ရွမာရိလူမ်ိဳးႏွင့္ဂ်ဴးလူမ်ိဳး
ႏွင့္ျပည့္လ်က္ရွိသည္။ ထိုေနာက္ သခင္ေယ႐ႈေခတ္ေရာက္သည့္အခါ
ထိုဆက္ဆံေရးသည္ ပို၍ဆိုးလာ၏။ (လုကာ ၉း၅၁-၅၄။ ေယာ ၄း၉)။
ထိုေၾကာင့္ ပုံျပင္၌ ရွမာရိလူကိုအဓိကဇာတ္ေကာင္ျပဳလု
သည္ သူဆိုလိုသည့္အခ်က္၊ အထူးသျဖင့္ ဂ်ဴးလူမ်ိဳးတို႔ကိုထင္သည္ထက္
ပို၍ေလးနက္ေစခဲ့သည္။
သခင္ေယ႐ႈသည္ ရွမာရိလူအကူအညီေပးသည္တို႔ကို ေသခ်ာစြာ
ေဖာ္ျပထားသည္။ လူနာကို ရွာမာရိလူျမင္ေသာ္ က႐ုဏာစိတ္ရွိ၏။ သူသည္
လူနာအနီးသို႔ခ်ဥ္းကပ္၍ သူ၏အနာကို ဆီႏွင့္စပ်စ္ရည္ထည့္လ်က္၊ အဝတ္
ႏွင့္စည္းၿပီးလၽွင္၊ မိမိတိရစၧာန္ေပၚမွာတင္၍ ဇရပ္တစ္ခုသို႔ေဆာင္သြား၍
ျပဳစုေလ၏။......ေဒနာရိႏွစ္ျပား
ၾကည့္႐ႈျပဳစုပါ။ ကုန္သမၽွကိုငါျပန္လာေသာအခါ ဆပ္ေပးမည္ဟုဆို၏"
ရွမာရိလူ၏အလုပ္အစိတ္အပိုင္းအား
အဘယ္မၽွႀကီးသည္ကိုျပ၏။ ဂ်ဴးလူတစ္ေယာက္အတြက္ ဤအရာအားလုံး
ကို သူျပဳလုပ္ျခင္းသည္၊ စစ္မွန္သည့္အခ်စ္သည္ အကန္႔အသတ္မရွိေၾကာင္း
ကို ျပလိုက္ျခင္းျဖစ္၏။
ယဇ္ပုေရာဟိတ္ႏွင့္ေလဝိလူတို႔သည္ ဤေမးခြန္းကို ၎တို႔ကိုယ္ကို
ေမးၾကသည္။ ဤလူကိုကၽြႏ္ုပ္ရပ္ၿပီးကူညီခဲ့ေ
လူကား ဤသို႔ေမး၏။ ဒီလူကိုငါအကူအညီမေပးလၽွင္ သူဘာျဖစ္သြားမွာလဲ။
ဤေမးခြန္းႏွစ္ခု၏ျခားနားျခင္းကာ
ေသာၾကာ ေမ ၂၉
ထပ္ဆင့္ေလ့လာရန္။
"သူ၏အသက္တာႏွင့္သြန္သင္ခ်က္မ်ာ
ဘုရားသခင္မွအစျပဳခဲ့သည့္အမႈေတာ္
ေသာသာဓကကို ေပးခဲ့သည္။ ထာ၀ရဘုရားသခင္သည္ မိမိကိုယ္အတြက္
အသက္ရွင္သည္မဟုတ္။ ေလာကကိုဖန္ဆင္းၿပီး အရာခပ္သိမ္းတို႔ကို စီစဥ္
ေဆာင္႐ြက္ထားျခင္းျဖင့္၊ သူတစ္ပါးအတြက္ အၿမဲအလုပ္လုပ္ေနသည္။
"အေၾကာင္းမူကား၊ ေကာင္းကင္ဘုံ၌ရွိေတာ္မူေသာ သင္တို႔၏အဘသည္
ေကာင္းေသာသူ၊ မေကာင္းသူတို႔အေပၚ၌ ကိုယ္ေတာ္၏ေနကိုထြက္ေစေတာ္
မူ၏။ ေျဖာင့္မတ္ေသာသူ၊ မေျဖာင့္မတ္ေသာသူတို႔အေပၚ၌ မိုးကို႐ြာေစ
ေတာ္မူ၏" (မႆဲ ၅း၄၅)။ ဤစံျပအမႈေတာ္ကို ဘုရားသခင္သည္ မိမိ၏
သားေတာ္ကိုေပးခဲ့သည္။ လူတို႔အားလုံး၏ပုံပမာအျဖစ္ သခင္ေယ႐ႈကို
ေပးခဲ့သည္။ သူ၏ပုံပမာျဖင့္၊ သူတစ္ပါးကိုကူညီျခင္း၏အနက္ကို သြန္သင္ရန္
ျဖစ္သည္။ သခင္ေယ႐ႈ၏အသက္တာတစ္ခုလုံးသည္ သူတစ္ပါးကိုအေစျပဳ
ျခင္းဥပေဒေအာက္၌ရွိသည္။ သူသည္ လူအားလုံးကိုအေစျပဳသည္၊ အားလုံးကို
ကူညီေဆာင္႐ြက္ေပးသည္။ ထိုေၾကာင့္ သူသည္ ဘုရားသခင္၏ဥပေဒႏွင့္
အညီေနထိုင္ၿပီး၊ ထိုဥပေဒကို ဘယ္ကဲ့သို႔နားေထာင္ရမည္ကို သူ၏ပုံသက္ေသ
ျဖင့္ျပသည္။" E. G. White, DA , p. 649 မွ ေကာက္ႏုတ္သည္။
-၀-
No comments:
Post a Comment