Saturday, March 28, 2015

သင္ခန္းစာ ၄။ တပည့္ေတာ္အျဖစ္ေခၚျခင္း (2Q, 2015)

အလြတ္က်မ္းခ်က္

"ထိုမွတပါး၊ လူအေပါင္းတို႔အား မိန္႔ေတာ္မူသည္ကား၊
ငါ၌ဆည္းကပ္လိုေသာသူျဖစ္လၽွင္ ကိုယ္ကိုကိုယ္ ျငင္းပယ္ရမည္။
ကိုယ္လက္ဝါးကပ္တိုင္ကို ေန႔တိုင္းထမ္း၍ ငါ့ေနာက္သို႔လိုက္ရမည္။" 

(လုကုကာ ၉း၂၃)။


“Disciple”ဆိုသည္မွာ ေနာက္လိုက္တပည့္ (သို႔မဟုတ္)
ေက်ာင္းသားဟု ဆိုႏိုင္သည္။ “Disciple” ဆိုသည့္စကားရပ္သည္
အထူးသျဖင့္ ခရစ္ဝင္က်မ္းမ်ားႏွင့္ တမန္ေတာ္ဝတၳဳတြင္ အႀကိမ္ေပါင္း
ႏွစ္ရာငါးဆယ္ေက်ာ္ပါဝင္ခဲ့သည္။

တပည့္ေတာ္တစ္ဦးျဖစ္ရျခင္းသည္ ဝိညာဥ္ကိုခြန္အားျဖစ္ေစၿပီး၊
စိတ္ကိုစိန္ေခၚမႈျဖစ္ေစသည္။ ထိုေနာက္ ဘုရားႏွင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊
လူအခ်င္းခ်င္းႏွင့္ေသာ္လည္းေကာ
င္း ဆက္ဆံရာ၌ အေကာင္းဆုံးႀကိဳးပမ္း
အားစိုက္ရ၏။ ခရစ္ေတာ္၌ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ခရစ္ေတာ္၏အသက္တာ
ႏွင့္ သတင္းစကားတို႔၏ေတာင္းဆိုခ်က္အေပၚ၌ေသာ္လည္းေကာင္း လုံးလုံး
လ်ားလ်ားသစၥာမရွိခဲ့ေသာ္၊ တပည့္ေတာ္ျဖစ္လာစရာအေၾကာင္းမရွိပါ။ ဤ
အရာထက္ပို၍အေရးႀကီးသည့္အရာ ရွိႏိုင္မည္လား။

"ဘုရားရွင္သည္ လူကိုရွိသည့္အတိုင္းေခၚယူၿပီး၊ ၎၏အမႈေတာ္
ေဆာင္ရန္အတြက္ ပညာေပး၏။ ၎တို႔သည္ မိမိကိုယ္ကို ဘုရားရွင္ထံ
သို႔ ဆက္ကပ္မွသာလၽွင္ ဤသို႔ျဖစ္၏။ ဘုရားသခင္၏ဝိညာဥ္ေတာ္သည္
ႏွလုံးသားထဲသို႔ လက္ခံရရွိေသာ္၊ စြမ္းရည္ရွိသမၽွတို႔သည္ သက္ရွင္ႏိုးထ
လာမည္ျဖစ္သည္။ သန္႔ရွင္းေသာဝိညာဥ္ေတာ္၏ဦးေဆာင္မႈေအာက္၌၊
စိတ္ႏွလုံးသည္ ဘုရားရွင္အား ဆက္ကပ္အပ္ႏွံမည္ျဖစ္ကာ၊ သက္ရွင္ႀကီးထြား
ၿပီး ဘုရားသခင္၏အလိုေတာ္ကို ေကာင္းစြာလုပ္ေဆာင္ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။
ႏွလုံးသားသည္လည္း ဘုရားသခင္၏လိုအပ္ခ်က္တို႔ကိုနားလည္ၿပီး
ျဖည့္ဆည္းရန္ ခြန္အားျဖစ္ေစမည္ျဖစ္၏။ ခြန္အားနည္းသည့္စ႐ိုက္
(အေတြးအေခၚ၊ ခံစားခ်က္၊ အလုပ္) တို႔သည္ ခြန္အားအျဖစ္သို႔ေျပာင္းလဲ
၏။ ဆက္လက္သစၥာရွိျခင္းသည္ သခင္ေယ႐ႈႏွင့္အလြန္နီးကပ္စြာ ဆက္ဆံ
ေရးသို႔ပို႔ေဆာင္သည္ျဖစ္၍၊ ထိုခရစ္ယာန္သည္ စိတ္ႏွလုံးႏွင့္စ႐ိုက္သည္
သူႏွင့္တူလုနီးပါးျဖစ္လာ၏။"EGWhite DA. p. ၂၅၁.

သခင္ေယ႐ႈေနာက္လိုက္တပည့္မ်ားကို ဘယ္ကဲ့သို႔ေခၚယူၿပီး၊
သူသည္ ဤေလာက၌ စတင္ေဆာင္႐ြက္ခဲ့ေသာအလုပ္မ်ားကို ဆက္လက္
ၿပီးလုပ္ေဆာင္ရန္ ကူညီမည့္သင္ခန္းစာမ်ားကို ဘယ္ကဲ့သို႔သင္ၾကားရမည္
ကို ယခုအပတ္ေလ့လာမည္ျဖစ္၏။


တနဂၤေႏြ ဧၿပီ ၁၉
တံငါသည္မ်ား (လုကာ ၅း၁-၁၁)။

ရွိမုန္ႏွင့္အေျႏၵသည္ တစ္ညလုံးအလုပ္ႀကိဳးစားလုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾကသည္။
ဝါရင့္တံငါသည္မ်ားျဖစ္သည္ႏွင့္အညီ၊ ငါးမၽွားျခင္းအရာ၌ ကၽြမ္းက်င္သူ
မ်ားျဖစ္၏။ ဘယ္အခ်ိန္၌ရပ္ရမည္ကိုလည္းသိ၏။ တစ္ညလုံးအလုပ္လုပ္
ခဲ့ေသာ္လည္း ငါးတစ္ေကာင္မၽွမရ။ စိတ္ပ်က္ေနသည္ၾကားမွ ႀကိဳဆိုသည့္
အမိန္႔ေရာက္ရွိလာသည္။ "]ေရနက္ရာအရပ္သို႔ ေ႐ႊ႕ဦးေလာ့။ ပိုက္ကြန္ကို
ခ်၍ ငါးကိုအုပ္စမ္းေလာ့" (လုကာ ၅း၄)။ ရွိမုန္၏ျပန္လည္ေျဖၾကား
ခ်က္သည္ စိတ္ပ်က္၍ေမၽွာ္လင့္ျခင္းကင္းမဲ့လ်က္ရွိ၏။ "သခင္၊ အကၽြႏ္ုပ္
တို႔သည္ တညဥ့္လုံးႀကိဳးစားေသာ္လည္း တစ္ေကာင္ကိုမၽွမရပါ" (ငယ္၅)။

ဝါရင့္တံငါသည္မ်ားကို အႀကံေပးေနေသာလက္သမားသည္
အဘယ္သူနည္း။ ရွိမုန္သည္ လွည့္ထြက္သြားႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ သခင္ေယ႐ႈ
၏ေရွ႕၌ စစ္မွန္သည့္ေဟာေျပာခ်က္မ်ားႏွင့္ ႏွစ္သိမ့္စကားတို႔သည္ သူ႕အေပၚ
ဩဇာသက္ေရာက္ရွိႏိုင္မည္ေလာ။ ထိုေၾကာင့္ "အမိန္႔ေတာ္ရွိလၽွင္ ပိုက္ကြန္
ကိုခ်ပါမည္" ဟု ျပန္ေလၽွာက္ေလ၏။

ထိုေၾကာင့္ ေနာက္လိုက္တပည့္ျဖစ္ရန္ ပထမဦးဆုံးသင္ခန္းစာသည္
ခရစ္ေတာ္၏စကားကိုနားေထာင္ပါ။ အေျႏၵ၊ ယာကုပ္ႏွင့္ေယာဟန္တို႔သည္
လည္း၊ တစ္ညတာအတြက္ အလုပ္မျဖစ္ျခင္းသည္ နံနက္အလင္းေရာင္ႏွင့္
အတူ မ်ားစြာေသာငါးတို႔ကို ဖမ္းမိျခင္းရရွိေလ၏။ ခ်က္ခ်င္းပင္ရွိမုန္သည္
"သခင္၊ အကၽြႏ္ုပ္သည္ အျပစ္မ်ားေသာသူျဖစ္ပါ၏။ အကၽြႏ္ုပ္ဆီမွႂကြသြား
ေတာ္မူပါဟု ေလၽွာက္ေလ၏" (ငယ္ ၈)။ ဘုရားသခင္၏သန္႔ရွင္းျခင္းႏွင့္
မိမိ၌အျပစ္ရွိျခင္းကိုသိျခင္းသည္ တပည့္ေတာ္ျဖစ္ျခင္းအရာ၏အေရးႀကီးသည့္
ေနာက္ေျခလွမ္းတစ္ခုျဖစ္သည္။ ေဟရွာယသည္ ၎ေျခလွမ္းကိုလွမ္းခဲ့
သည္။ ေပတ႐ုသည္လည္း ထိုေျခလွမ္းကိုယူခဲ့သည္။

(လုကာ ၅း၁-၁၁။ မႆဲ ၄း၁၈-၂၂။ မာကု ၁း၁၆-၂၀) ကို
ဖတ္ပါ။ အံ့ဩဖြယ္ေကာင္းသည့္နိမိတ္လကၡဏာ၊ တံငါသည္တို႔၏ႀကီးစြာ
ေသာအံ့အားသင့္ျခင္း၊ ေပတ႐ု၏ဝန္ခံခ်က္ႏွင့္ ေယ႐ႈ၏အမိန္႔ဩဇာအာဏာ
ကို ဆင္ျခင္ပါ။ ခရစ္ေတာ္တပည့္မ်ား၏ ေလၽွာက္လွမ္းခဲ့ရေသာလမ္းကို
ဤပုံျပင္တစ္ခုစီက ဘယ္ကဲ့သို႔ေျပာသနည္း။

"]ေၾကာက္႐ြံ႕ျခင္းမရွိႏွင့္၊ သင္သည္ ယခုမွစ၍ လူတို႔ကိုဖမ္းမိေသာ
သူျဖစ္လိမ့္မည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏" (လုကာ ၅း၁၀)။ တံငါသည္ဘ၀မွ
လူကိုဖမ္းေသာတံငါျဖစ္လာျခင္းသည္ ႀကီးစြာေသာထူးဆန္းအံ့ဩဖြယ္ျဖစ္
၏။ သခင္ေယ႐ႈခရစ္အား အျပည့္အဝအပ္ႏွံရန္ (၁) မိမိ၏အားနည္းခ်က္
ႏွင့္အျပစ္ကိုသိရွိျခင္း၊ (၂) တပည့္ေတာ္ျဖစ္ျခင္းအရာ၌ ေလၽွာက္သြားရမည့္
အထီးက်န္ၿပီး မသိေသာလမ္းခရီးအတြက္၊ ခရစ္ေတာ္ကိုကိုင္စြဲအားယူၿပီး
ေလၽွာက္လွမ္းျခင္း၊ (၃) ခရစ္ေတာ္ႏွင့္ ခရစ္ေတာ္တစ္ဦးတည္းအေပၚ
ဆက္လက္မွီခိုအားထားျခင္း စသည္တို႔လိုအပ္မည္ျဖစ္၏။ တံငါသည္၏
ဘ၀သည္ မေရရာဘဲ၊ အႏၲရာယ္မ်ား၏။ ၾကမ္းတမ္းသည့္လႈိင္းလုံးႀကီးမ်ားႏွင့္
လုံးပန္းရၿပီး၊ မွန္မွန္ရရွိသည့္ဝင္ေငြသည္ မေသခ်ာ။ လူကိုဖမ္းေသာတံငါ
သည္ဘ၀သည္လည္း ထိုသို႔ျဖင့္မျခားနား။ သို႔ေသာ္ သခင္ေယ႐ႈ၏ကတိ
ေတာ္သည္ "]ေၾကာက္႐ြံ႕ျခင္းမရွိႏွင့္" တပည့္ေတာ္ျဖစ္ျခင္းအရာသည္ လြယ္ကူ
သည့္လမ္းမဟုတ္။ အတက္အဆင္းႏွင့္ေပ်ာ္႐ႊင္စိန္ေခၚမႈမ်ားရွိ၏။ တပည့္
ေတာ္သည္ တစ္ဦးတည္းေလၽွာက္လွမ္းရမည္မဟုတ္။ "]ေၾကာက္႐ြံ႕ျခင္းမရွိ
ေစႏွင့္" ဟု ေျပာေသာသူသည္ သစၥာရွိေသာတပည့္ေတာ္အနား၌ရွိသည္

အျပစ္သားတစ္ေယာက္ျဖစ္ေၾကာင္း ေပတ႐ု၏ဝန္ခံခ်က္ကို ျပန္ဖတ္
ပါ။ သူ၏အျပစ္သည္ သူ႕အားသခင္ေယ႐ႈႏွင့္ခြဲျခားရန္ တြန္းပို႔ျခင္းကို
သတိျပဳပါ။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကို ဘုရားရွင္ထံမွတြန္းထုတ္လိုက္ေသာအျပစ္ကား
အဘယ္ကဲ့သို႔နည္း။


တနလၤာ ဧၿပီ ၂၀
တပည့္ေတာ္တစ္က်ိပ္ႏွစ္ပါးကိုေ႐ြးခ်ယ္ျခင္း (လုကာ ၆း၁၂-၁၆)။

ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ မိမိကိုယ္ကို တပည့္ေတာ္ျဖစ္ရန္မျပဳလုပ္ႏိုင္။
တပည့္ေတာ္ျဖစ္ျခင္းသည္ သခင္ေယ႐ႈ၏ဖိတ္ေခၚမႈကို လက္ခံသည့္ရလဒ္
ျဖစ္သည္။ ရွိမုန္၊ အေျႏၵ၊ ေယာဟန္ႏွင့္ယာကုပ္ (လုကာ ၅း၁၁။ မႆ
၄း၁၈-၂၂)၊ အခြန္ခံမႆဲ (လုကာ ၅း၂၇-၃၂) တို႔ကို ေခၚယူခဲ့ၿပီဟု
လုကာေရးသားခဲ့သည္။ သခင္ေယ႐ႈသည္ တပည့္ေတာ္တစ္ဆယ့္ႏွစ္ပါးကို
လူမွန္အခ်ိန္မွန္ေ႐ြးခ်ယ္ခဲ့ၿပီဟု လုကာမွတ္တမ္းတင္ခဲ့သည္။ လက္ယာလက္
ေသေသာလူတစ္ဦးကို ဥပုသ္ေန႔၌ သခင္ေယ႐ႈသည္ ထိုသူ၏ေရာဂါကို
ၿငိမ္းေစၿပီးေနာက္၊ က်မ္းျပဳဆရာႏွင့္ဖာရိရွဲတို႔သည္ သူ႕အားသတ္ရန္ ႀကံစည္
ၾကသည္။ (လုကာ ၆း၆-၁၁)။ ထိုေၾကာင့္ သူ၏အလုပ္ကိုကာကြယ္ရန္
အခ်ိန္ေရာက္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္းသိသျဖင့္၊ သူကပ္တိုင္ေပၚအေသခံၿပီးေနာက္
သူ၏အလုပ္ကို ဆက္လက္လုပ္ေဆာင္ရန္၊ အမႈေဆာင္ရန္ တပည့္ေတာ္
တို႔ကို ေ႐ြးခ်ယ္ရ၏။

(လုကာ ၆း၁၂-၁၆ ႏွင့္ လုကာ ၉း၁-၆) ကိုဖတ္ပါ။ ေနာက္လိုက္
တမန္ေတာ္တစ္ဆယ္ပါးကို ေ႐ြးခ်ယ္ျခင္းအေၾကာင္း ဤက်မ္းပိုဒ္မ်ားက
ဘယ္ကဲ့သို႔ေဖာ္ျပထားသနည္း။

သခင္ေယ႐ႈေနာက္လိုက္သည့္ လူအုပ္ႀကီးအနက္ သူ၏ေနာက္လိုက္
တပည့္မ်ားစြာပါဝင္သည္။ ဆရာတစ္ဦးေနာက္သို႔လိုက္ေသာတပည့္ကဲ့သို႔
သူတို႔သည္ သခင္ေယ႐ႈေနာက္ေတာ္သို႔လိုက္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ခရစ္ေတာ္၏
အလုပ္သည္ သင္ၾကားျခင္းထက္သာလြန္သည္။ သူ၏အလုပ္သည္
ကယ္တင္ျခင္းရရွိၿပီးေသာ လူ႕ေဘာင္အဖြဲ႕အစည္း၊ သူ၏ကယ္တင္ျခင္း
သတင္းစကားကို ေလာကတစ္ခုလုံးကိုယူေဆာင္မည့္ အသင္းေတာ္ကို ဖြဲ႕စည္း
တည္ေဆာက္ရန္ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ေသာရည္႐ြယ္ခ်က္ေၾကာင့္ သူသည္ မ်ားစြာ
ေသာတပည့္တို႔ကိုလို၏။ ထိုလူတို႔အနက္ "တစ္က်ိပ္ႏွစ္ပါးတို႔ကိုေ႐ြး၍၊
တမန္ေတာ္အမည္ျဖင့္ သမုတ္ေတာ္မူ၏" (လုကာ ၆း၁၃)။ "တမန္ေတာ္"
ဆိုသည္မွာ အထူးရည္႐ြယ္ခ်က္ျဖင့္ အထူးသတင္းကိုသယ္ေဆာင္ေသာသူ
ျဖစ္သည္ဟု အနက္ဖြင့္ဆိုႏိုင္သည္။ ခရစ္ဝင္က်မ္း၌ ရွင္လုကာသည္
"တမန္ေတာ္" ဆိုသည့္စကားကို ေျခာက္ႀကိမ္အသုံးျပဳၿပီး တမန္ေတာ္ဝတၳဳ
တြင္ (၂၅) ႀကိမ္အသုံးျပဳသည္ကို ေတြ႕ရ၏။ (မႆဲႏွင့္မာကုသည္၊ တစ္ႀကိမ္
သာလၽွင္အသုံးျပဳသည္။)

၎တို႔တစ္ဆယ့္ႏွစ္ဦးသည္ ပညာတတ္၊ ပိုက္ဆံရွိ၊ ေရပန္းစား
ေျဖာင့္မတ္ (သို႔မဟုတ္) ထိုက္တန္သည္အတြက္ ေ႐ြးခ်ယ္ျခင္းခံရသည္
မဟုတ္။ သူတို႔သည္ သာမန္လူတန္းစားမ်ားသာျဖစ္သည္။ တံငါသည္၊
အခြန္ခံ၊ သံသယစိတ္ရွိသူ၊ သစၥာေဖာက္တစ္ဦးလည္းပါဝင္၏။ သူတို႔သည္
ရည္႐ြယ္ခ်က္တစ္ခုတည္းျဖင့္ေခၚျခင္းျဖစ္သည္။ သူတို႔သည္ ဘုရားသခင္
ႏိုင္ငံေတာ္ဘုရင္၏သံတမန္မ်ားျဖစ္သည္။


"ထာ၀ရဘုရားသည္ လူကိုအရွိအတိုင္းယူ၏။ ထိုေနာက္ သူ၏
သြန္သင္မႈတို႔ကိုခံယူပါက၊ သူ၏အမႈေတာ္ေဆာင္ရန္ ေလ့က်င့္ေပးမည္ျဖစ္
၏။ သူတို႔သည္ စုံလင္သည့္အတြက္ ေ႐ြးခ်ယ္ျခင္းခံရသည္မဟုတ္။ သို႔ေသာ္၊
ခရစ္ေတာ္၏က႐ုဏာေတာ္ေၾကာင့္ သမၼာတရားကိုသိၿပီး ေလ့က်င့္ျခင္းျဖင့္၊
သူတို႔သည္ ခရစ္ေတာ္ႏွင့္ပို၍တူလာၾကသည္။" EGWhite DA p. ၂၉၄
မွေကာက္ႏုတ္သည္။

ကၽြႏ္ုပ္တို႔ရင္ဆိုင္ပါ၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္စုံလင္သည္မဟုတ္။ အသင္းေတာ္
တြင္း၌ လူတို႔သည္လည္း စုံလင္ၾကသည္မဟုတ္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အားလုံးသည္
ဝိညာဥ္ေရးအားျဖင့္ ႀကီးထြားဆဲျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္၊ ယခုေလာေလာဆယ္
သူတစ္ပါးႏွင့္ သူတို႔ရွိသည္အတိုင္းလက္ခံၿပီး ဘယ္ကဲ့သို႔အလုပ္အတူတကြ
လုပ္မည္နည္း။


အဂၤါ ဧၿပီ ၂၁
တမန္ေတာ္တို႔ကို လုပ္ငန္းအတြက္ျပင္ဆင္ျခင္းႏွင့္အမိန္႔အာဏာအပ္ႏွင္းျခင္း (လုကာ ၉း၁-၆)။

(လုကာ ၉း၁-၆ ႏွင့္ မႆဲ ၁ဝး၅-၁၅) ကိုဖတ္ပါ။ သခင္ေယ႐ႈ
ဤလူတို႔ကို ဘယ္ကဲ့သို႔ေခၚေတာ္မူသည့္အေၾကာင္းကို ဤက်မ္းပိုဒ္မ်ားမွ၊
မည္သည့္ဝိညာဥ္ေရးေျဖာင့္မတ္ျခင္းမ်ားကို သင္ၾကားရယူႏိုင္မည္နည္း။
အာဏာအပ္ႏွင္းျခင္းႏွင့္ ျပင္ဆင္ျခင္းအတြက္၊ လုကာျဖစ္စဥ္အဆင့္
(၃) ဆင့္ျဖင့္ ေဖာ္ျပထားသည္။

၁။ သခင္ေယ႐ႈ ၎တို႔ကိုအတူတကြေခၚသည္။ (လုကာ ၉း၁)။
"]ေခၚသည္" ဆိုသည့္စကားရပ္သည္ ခရစ္ယာန္တို႔၏လုပ္ငန္း
ႏွင့္ ခရစ္ယာန္တို႔၏ေဝါဟာရအသုံးအႏႈန္းတြင္ အေရးပါ
သည္။ ၎သည္ ကိုယ္ပိုင္ခံစားခ်က္ျဖစ္ရမည္။ တမန္ေတာ္
တို႔သည္ သခင္ေယ႐ႈသူ႕ထံသို႔လာရန္ေခၚျခင္းကို လက္ခံၿပီး
အတူတကြျဖစ္ရန္ျဖစ္သည္။ သခင္ေယ႐ႈကိုနားေထာင္ျခင္းႏွင့္
သူ႕အား လုံးလုံးလ်ားလ်ားအပ္ႏွံျခင္းသည္ ဘုရားသခင္ႏွင့္
အျခားသူမ်ားႏွင့္အတူ၊ တညီတၫြတ္တည္းအလုပ္လုပ္
ေဆာင္ရန္ အလြန္အေရးႀကီး၏။ ညီၫြတ္ျခင္း၌ပင္၊ လုပ္ငန္း
ေအာင္ျမင္ရန္အတြက္ အလြန္အေရးပါေသာအရာျဖစ္၏။

၂။ သခင္ေယ႐ႈသည္ "အခြင့္ တန္ခိုး ကိုေပး၏" (လုကာ
၉း၁)။ သခင္ေယ႐ႈသည္ သူ၏တပည့္မ်ားကို ဘယ္ေသာ
အခါမၽွ လက္ေျခသက္သက္သြားခိုင္းသည္မဟုတ္။ ကၽြႏ္ုပ္
တို႔၏ခြန္အားျဖင့္ သူ၏ကိုယ္စားလွယ္ျပဳလုပ္ရန္ သူအလို
မရွိပါ။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ပညာအရည္အခ်င္း၊ ရာထူး၊ ခ်မ္းသာ
ႂကြယ္၀မႈႏွင့္အာဏာသည္ သူ၏လုပ္ငန္းေအာင္ျမင္ရန္အတြက္
လုပ္ေဆာင္ႏိုင္စြမ္းမရွိပါ။ သူ၏အလုပ္ကိုလုပ္ေဆာင္ရန္
စြမ္းရည္ႏွင့္တန္ခိုးေပးေသာသူသည္ ခရစ္ေတာ္သာျဖစ္သည္။
ဂရိဘာသာစကားအရ "ပါဝါ" သည္ "ဒိုက္နမို" ျဖစ္သည္။
အလင္းကိုေပးသည့္စြမ္းအင္ သို႔တည္းမဟုတ္ ဒိုက္နမိုက္
ေတာင္ကိုပင္ ၿဖိဳခြင္းႏိုင္သည့္စြမ္းအင္ျဖစ္သည္။ သခင္ေယ႐ႈ
ေပးသည့္ "ပါဝါ" တန္ခိုးႏွင့္စြမ္းရည္တို႔သည္ မာရ္နတ္ႏွင့္
၎၏ရည္႐ြယ္ခ်က္မ်ားကို ေခ်မႈန္းႏိုင္ေသာ ျပင္းထန္သည့္
အင္အားလုံေလာက္သည္။ သခင္ေယ႐ႈသည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏
"ပါဝါ" တန္ခိုးျဖစ္သည္။
"လူ၏အလိုကို၊ ဘုရားသခင္၏အလိုေတာ္ႏွင့္ ပူးေပါင္း
ေဆာင္႐ြက္လိုက္ေသာ္၊ အလြန္ပင္တန္ခိုးႀကီးလာ၏။ သူ၏
အမိန္႔ေတာ္အားျဖင့္ မည္သည့္ျဖစ္ေျမာက္ရမည့္အရာမဆို
သူ၏ခြန္အားျဖင့္ ျဖစ္ႏိုင္၏။ ဘုရားသခင္၏အမိန္႔ရွိသမၽွ
တို႔ကို၊ သူ၏အကူအညီျဖင့္ လူတို႔သည္လုပ္ေဆာင္ႏိုင္၏။"
E. G. White, Christ’s Object Lessons, p. 333.


၃။ သခင္ေယ႐ႈသည္ တပည့္ေတာ္တို႔ကို "ဘုရားသခင္၏ႏိုင္ငံ
ေတာ္အေၾကာင္းကို ေဟာေျပာေစျခင္းငွာလည္းေကာင္း၊ လူနာ
တို႔ကိုခ်မ္းသာေစျခင္းငွာလည္းေကာင္း ေစလႊတ္ေတာ္မူ၏။"
(လုကာ ၉း၂)။ ေဟာေျပာျခင္းႏွင့္ကုသျခင္းသည္ ဒြန္တြဲ
လ်က္ရွိ၏။ တပည့္ေတာ္မ်ား၏တာဝန္သည္ ခႏၶာကိုယ္
တစ္ခုလုံး ကိုယ္၊ စိတ္၊ ဝိညာဥ္အားလုံးကို ျပဳစုရန္ျဖစ္သည္။
စာတန္ႏွင့္အျပစ္သည္ လူတစ္ကိုယ္လုံးကို ဖမ္းဆီးခ်ည္ေႏွာင္
ခဲ့သည္။ ထိုေၾကာင့္ လူတစ္ကိုယ္လုံးကို သခင္ေယ႐ႈ၏
သန္႔ရွင္းေသာတန္ခိုးေတာ္ေအာက္သို႔ ယူေဆာင္လာရမည္
ျဖစ္၏။

လူသည္ မည္သည့္အရာမၽွ ခ်န္လွပ္ထားျခင္းမရွိဘဲ၊ ခရစ္ေတာ္ကို
လုံးလုံးလ်ားလ်ားအပ္ႏွံမွသာလၽွင္ ေကာင္းေသာတပည့္ျဖစ္မည္။ ေ႐ႊ၊ ေငြ၊
မိဘ၊ သားသမီး၊ ေသျခင္း၊ ရွင္ျခင္း ယေန႔ (သို႔မဟုတ္) မနက္ျဖန္မည္သည့္
အေရးေပၚကိစၥမဆို ခရစ္ေတာ္ႏွင့္တပည့္စပ္ၾကား မလာေရာက္ႏိုင္။ ခရစ္ေတာ္၊
၎၏ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ေပ်ာက္ဆုံးေလၿပီးေသာေလာကကို သက္ေသခံျခင္း
သည္သာလၽွင္ ပို၍အေရးႀကီးသည္။ ဤအရာထက္ မည္သည့္အရာမၽွ
အေရးမပါ။

"သင္တို႔သည္ လမ္းခရီးဖို႔ အဘယ္အရာကိုမၽွမယူၾကႏွင့္" (လုကာ ၉း၃)။
ဤေနရာ၌ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ေတြ႕ႀကဳံခံစားရန္ႏွင့္ နားလည္ႏိုင္ရန္ မည္သည့္
အေရးႀကီးသည့္စည္းမ်ဥ္းကို ျပထားသနည္း။

ဗုဒၶဟူး ဧၿပီ ၂၂
တပည့္ေတာ္ခုနစ္က်ိပ္တို႔ကိုေစလႊတ္ျခင္း (လုကာ ၁ဝး၁-၂၄)။

(လုကာ ၁ဝး၁-၂၄) ကိုဖတ္ပါ။ တပည့္ေတာ္ခုနစ္က်ိပ္တို႔ကို
ေစလႊတ္ေသာပုံျပင္သည္ အျငင္းပြားတိုက္ပြဲႀကီး၌ ဝိညာဥ္ရိတ္သိမ္းျခင္း
အေၾကာင္း ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကို ဘယ္ကဲ့သို႔သင္ၾကားသနည္း။

သခင္ေယ႐ႈအမႈေတာ္ထမ္းေဆာင္စဥ္၊ သူ၏ေနာက္ေတာ္သို႔လိုက္
သည့္ တပည့္တစ္က်ိပ္ႏွစ္ပါးထက္ပိုသည္။ ယုဒအတြက္ လူစားခန္႔ရန္၊
ေပတ႐ုသည္ ယုံၾကည္သူတို႔ကိုစကားေျပာရာ၌၊ လူအနည္းဆုံး (၁၂၀) ရွိ
သည္။ (တမန္ ၁း၁၅)။ သခင္ေယ႐ႈသည္ ေကာင္းကင္သို႔ျပန္လည္မႂကြ
ျမန္းမီ ေနာက္လိုက္အနည္းဆုံး (၅၀၀) ရွိသည္ဟု ရွင္ေပါလုေျပာခဲ့သည္။
(၁ေကာ ၁၅း၆)။ ထိုေၾကာင့္ (၇၀) ေသာတပည့္မ်ားအား ေစလႊတ္ျခင္းျဖင့္
သူ၌ရွိေသာတပည့္မ်ားကို အကန္႔အသတ္မျပဳခဲ့ပါ။ အနာဂတ္အခ်ိန္၌ သူ၏
ခရီးစဥ္ကိုျပင္ဆင္ရန္ အကန္႔အသတ္ရွိသည့္လုပ္ငန္းကို အထူးေ႐ြးခ်ယ္ထား
ေသာလူတစ္စုကို ဂါလိလဲၿမိဳ႕မ်ားသို႔သြားရန္ ေစလႊတ္ျခင္းျဖစ္သည္။

ရွင္လုကာတစ္ဦးတည္းသာလၽွင္ တပည့္ေတာ္ (၇၀) အေၾကာင္း
ေျပာျခင္းျဖစ္သည္။ ဤအရာသည္ သာသနာလုပ္ငန္းကို စိတ္ရွိေသာ
ရွင္လုကာအတြက္ ထုံးစံအတိုင္းျဖစ္၏။ ရွင္လုကာသည္ ကမၻာ့အျမင္ရွိေသာ
စာေရးဆရာတစ္ဦးျဖစ္သည္။ သမၼာက်မ္းတြင္ (၇၀) သည္ ဂ်ဴးလူမ်ိဳးတို႔၏
သမိုင္း၌ အထူးသေကၤတတစ္ခုျဖစ္သည္။ ကမၻာဦးက်မ္း (၁၀) တြင္
ေနာဧ၏မ်ိဳးဆက္မွ ကမၻာ့လူမ်ိဳး (၇၀) ဆင္းသက္လာေၾကာင္း စာရင္းျပဳ
ထားသည္။ ေမာေရွသည္ သူ၏အလုပ္ကိုကူညီရန္ ဣသေရလအမ်ိဳးသား
ေခါင္းေဆာင္ (၇၀) ကို ေ႐ြးခ်ယ္ခဲ့သည္။ (ေတာလည္ ၁၁း၁၆၊၁၇၊၂၄၊၂၅)။
ခရစ္ေတာ္သက္ရွိထင္ရွားသည့္အခ်ိန္၌၊ ဂ်ဴးလူမ်ိဳးတို႔ေကာင္စီ (Sanhedrin
Council) သည္ အဖြဲ႕ဝင္ (၇၀) ရွိသည္။ ခရစ္ေတာ္လူ (၇၀) ေခၚျခင္း
သည္ ဤအေၾကာင္းမ်ားႏွင့္ ဆက္ႏႊယ္မႈရွိမရွိကိုမသိပါ။ သို႔ေသာ္ အေရးႀကီး
သည့္အခ်က္မွာ သခင္ေယ႐ႈသည္ အသင္းေတာ္အတြက္ ေခါင္းေဆာင္
မ်ားကို သင္တန္းေပးေသာသူျဖစ္သည္။ ထိုေနာက္ သူသည္ လူအနည္းငယ္
ကို တာဝန္ႏွင့္တန္ခိုးအကန္႔အသတ္ျဖင့္ အစီအစဥ္ကို ေပးထားေသာသူ
မဟုတ္။ ထိုသို႔ျဖစ္မည့္အစား သူ၏တပည့္တို႔တြင္ ျဖန္႔ထားခဲ့သည္။

တပည့္ (၇၀) ျပန္ေရာက္လာသည့္အခါ၊ သူတို႔သည္ ဝမ္းေျမာက္
ျခင္း၊ စိတ္လႈပ္ရွားျခင္းျဖင့္ ျပည့္လ်က္ရွိ၏။ သူတို႔သည္ သခင္ေယ႐ႈကို
ဤကဲ့သို႔ ျပန္လည္သတင္းေပး၏။ "သခင္၊ ကိုယ္ေတာ္၏နာမအားျဖင့္
အကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ နတ္ဆိုးကိုပင္ႏိုင္ပါသည္ဟု ေလၽွာက္ၾက၏" (လုကာ
၁ဝး၁၇)။ ဝိညာဥ္ရိတ္သိမ္းျခင္း၏ေအာင္ျမင္ျခင္းသည္ ဓမၼတရားေဟာဆရာ
၏အလုပ္မဟုတ္။ ဓမၼတရားေဟာဆရာသည္ ခရစ္ဝင္က်မ္း၏ေျပာေရး
ဆိုခြင့္ရွိသူတစ္ဦးသာျဖစ္သည္။ ေအာင္ျမင္ျခင္းသည္၊ သခင္ ေယ႐ႈ၏နာမ
ေတာ္
အားျဖင့္ရသည္။ ခရစ္၀င္သာသနာလုပ္ငန္း၏ ေအာင္ျမင္ျခင္းတိုင္း၏
အလယ္ဗဟို၌ သခင္ေယ႐ႈ၏နာမည္ႏွင့္တန္ခိုးရွိသည္။

ခုနစ္က်ိပ္ေသာတပည့္မ်ား၏ေအာင္ျမင္ျခင္းအေၾကာင္း အံ့ဩဖြယ္
ေကာင္းသည္အရာသုံးခ်က္ကို သတိျပဳပါ။ (၁) ဓမၼသာသနာေဟာေျပာျခင္း
၏ေအာင္ျမင္မႈ၌ စာတန္၏႐ႈံးနိမ့္ျခင္းကို သခင္ေယ႐ႈေတြ႕သည္။
(ငယ္ ၁၈)။ (၂) ခရစ္ဝင္သာသနာလုပ္ငန္း၌ အမႈေဆာင္တစ္ဦးသည္
ပို၍ပါဝင္လုပ္ေဆာင္ေလ၊ သခင္ေယ႐ႈထံမွ ပို၍တန္ခိုးကိုရရွိေလျဖစ္၏။
(ငယ္ ၁၉)။ (၃) ဓမၼသာသနာေဟာေျပာျဖန္႔ခ်ိေသာသူ၏ဝမ္းေျမာက္ျခင္း
သည္ ေလာက၌ျပဳလုပ္ခဲ့သည္တို႔၌ ရွိသင့္သည္မဟုတ္။ ထိုသို႔ျဖစ္မည့္
အစား သူ၏နာမည္သည္ ေကာင္းကင္၌ရွိျခင္းေၾကာင့္ ပို၍ဝမ္းေျမာက္သင့္
သည္။ စာတန္၏လက္မွရရွိေသာသူတိုင္း ေကာင္းကင္ကအသိအမွတ္ျပဳၿပီး
ေအာင္ပြဲခံ၏။ ဘုရားသခင္၏ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ ရရွိေသာဝိညာဥ္တိုင္းသည္
စာတန္၏ဆိုးယုတ္ေသာအစီအစဥ္ကို ထိခိုက္နစ္နာေစသည္။

(လုကာ ၁ဝး၂၄) ကို တစ္ဖန္ျပန္ဖတ္ပါ။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ျမင္ရေသာ
အရာတို႔ကို ပုေရာဖက္မ်ားႏွင့္ ရွင္ဘုရင္မ်ားျမင္ရန္ အလိုရွိေသာ္လည္း၊
မျမင္ရေသာအရာမ်ားကား အဘယ္နည္း။ ဤအရာသည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အတြက္
ဘယ္ကဲ့သို႔အနက္ရွိသနည္း။

ၾကာသပေတး ဧၿပီ ၂၃
တပည့္ေတာ္ျဖစ္ျခင္း၏အဖိုးအခ (လုကာ ၉း၂၃-၂၅)။

ေက်ာ္ၾကားသည့္ဂရိေတြးေခၚပညာရွင္ဆိုကေရးတီး (Socrates) သည္
တပည့္ပေလတို (Plato) ကိုရရွိ၏။ ေက်ာ္ၾကားသည့္ဂ်ဴးလူမ်ိဳးဥပေဒပညာရွင္
ဂါမေလ်လသည္ တပည့္ေပါလုကိုရ၏။ ျခားနားေသာဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္
တို႔သည္ သစၥာရွိေသာ ေနာက္လိုက္တပည့္မ်ားရွိၾက၏။ ခရစ္ေတာ္၏
ေနာက္လိုက္တပည့္မ်ားႏွင့္ ေလာက၏ေနာက္လိုက္တပည့္မ်ား၏ျခားနား
ျခင္းကား အဘယ္နည္း။ အေျဖကား၊ ေလာကီေခါင္းေဆာင္တို႔သည္ လူသား
တို႔၏ဒသနေတြးေခၚမႈအေပၚ အေျချပဳသည္။ သို႔ေသာ္ ခရစ္ေတာ္ေနာက္လိုက္
တပည့္တို႔သည္ ခရစ္ေတာ္အေပၚႏွင့္ ေလာက၌ သူ၏လုပ္ေဆာင္မႈမ်ား
အေပၚ အမွီတံကဲျပဳသည္။ တစ္ခ်ိန္တည္းပင္၊ ခရစ္ယာန္တပည့္တို႔သည္
ခရစ္ေတာ္၏သြန္သင္ခ်က္မ်ားႏွင့္ လူသားမ်ားကယ္တင္ျခင္းရရွိရန္
လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားအေပၚ အမွီျပဳသည္။ ထိုေၾကာင့္ သခင္ေယ႐ႈသည္ သူ၏
ေနာက္လိုက္တပည့္မ်ားကို ၎တို႔ကိုယ္ကို လုံးလုံးလ်ားလ်ားဆက္ကပ္ၾက
ရန္ႏွင့္ မိမိတို႔၏ကပ္တိုင္ကိုထမ္းကာ၊ သူ၏ဦးေဆာင္မႈေနာက္သို႔လိုက္ရန္
မိန္႔မွာေတာ္မူ၏။ ကရာနီေျခရာေနာက္သို႔ ေလၽွာက္လွမ္းျခင္းမရွိေသာသူတို႔
မရွိလၽွင္၊ ခရစ္ယာန္ေနာက္လိုက္တပည့္ရွိမည္မဟုတ္။

(လုကာ ၉း၂၃-၂၅။ မႆဲ ၁၆း၂၄-၂၈။ မာကု ၈း၃၄-၃၆) ကို
ဖတ္ပါ။ ခရစ္ယာန္ဟုခံယူသူတစ္ေယာက္တိုင္းစီအတြက္၊ အလြန္အေရးႀကီး
ေသာသတင္းစကားသည္ အဘယ္နည္း။

ခရစ္ယာန္ေနာက္လိုက္တပည့္ျဖစ္ျခင္းသည္ ကယ္တင္ျခင္းခံရသူ
မ်ားႏွင့္ ကယ္တင္ရွင္စပ္ၾကား သက္ရွင္သည့္ဆက္ဆံေရးျဖစ္သည္။
ကယ္တင္ျခင္းခံရေသာသူမ်ားအေနျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ကယ္တင္ရွင္ေနာက္
သို႔လိုက္ရမည္ျဖစ္၏။ ထိုေၾကာင့္ ရွင္ေပါလုသည္ ဤကဲ့သို႔ေျပာႏိုင္၏၊
"ငါသည္ ခရစ္ေတာ္ႏွင့္အတူ လက္ဝါးကပ္တိုင္မွာအေသခံၿပီ။ သို႔ေသာ္
လည္း အသက္ရွင္ေသး၏။ ထိုသို႔ဆိုေသာ္၊ ငါသည္ ကိုယ္တိုင္မရွင္၊
ခရစ္ေတာ္သည္ ငါ၌ရွင္ေတာ္မူ၏" (ဂလာတိ ၂း၂၀)။
ရွင္လုကာသည္ ေနာက္လိုက္တပည့္ျဖစ္ျခင္း၏အဖိုးအခကို (လုကာ
၉း၂၃) တြင္ ေဖာ္ျပသည္။ "ငါ၌ ဆည္းကပ္လိုေသာသူျဖစ္လၽွင္
ကိုယ္ကိုကိုယ္ျငင္းပယ္ရမည္၊ ကိုယ္လက္ဝါးကပ္တိုင္ကို ေန႔တိုင္းထမ္း၍
ငါ့ေနာက္သို႔လိုက္ရမည္။" "ျငင္းပယ္" "ထမ္း၍" ႏွင့္ "]ေနာက္သ္သို႔လိုက္"
ဆိုသည့္စကားရပ္မ်ားကို သတိျပဳပါ။ ရွင္ေပတ႐ုသည္ ခရစ္ေတာ္ကိုျငင္းပယ္
သည့္အေၾကာင္းကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔ဖတ္ရာ၌၊"ျငင္းပယ္" ဆိုသည့္စကားရပ္ကို
ပို၍ေကာင္းေသာေဖာ္ျပခ်က္ကို ရွာ၍မေတြ႕။ "ငါသည္သခင္ေယ႐ႈကိုမသိ"
ထိုေၾကာင့္၊ ေနာက္လိုက္တပည့္ျဖစ္ရန္ေခၚရာ၌၊ မိမိကိုယ္ကို  ျငင္းပယ္
ရန္လိုအပ္သည္ဟု ဆိုသည့္အတြက္၊ ငါ့ကိုယ္ကိုငါမသိဟု ဆိုႏိုင္ရမည္။
ငါဆိုသည့္ဇာတိကိုယ္သည္ေသ၏။ ၎၏ေနရာ၌ ခရစ္ေတာ္ဝင္ေရာက္
သက္ရွင္ရမည္။ (ဂလာတိ ၂း၂၀)။ ဒုတိယအေနျဖင့္၊ ကပ္တိုင္ကိုေန႔စဥ္
ထမ္းရမည္ဆိုသည္ကား၊ ဇာတိပကတိျဖစ္သည့္ မိမိကိုယ္ကို ကပ္တိုင္၏
ေတြ႕ႀကဳံခံစားမႈကို အခ်ိန္တိုင္းရရွိရန္ျဖစ္သည္။ တတိယ၊ ေနာက္လိုက္ရန္
ဆိုသည္ကား အသက္တာ၏ရည္႐ြယ္ခ်က္သည္ ခရစ္ေတာ္ႏွင့္ ခရစ္ေတာ္
သာလၽွင္ျဖစ္၏။

(လုကာ ၉း၅၇-၆၂) တြင္ ေဖာ္ျပသည့္အတိုင္း ေနာက္လိုက္တပည့္
ျဖစ္ျခင္း၏အဖိုးအခသည္ ပို၍ေလးနက္ေၾကာင္း သခင္ေယ႐ႈေဖာ္ျပသည္။
သခင္ေယ႐ႈေရွ႕တြင္ မည္သည့္အရာမၽွမရွိ။ သူႏွင့္သူသာလၽွင္ ဦးစြာမိတ္ေဆြ
ႏွင့္မိတ္သဟာယဖြဲ႕ျခင္း၊ အလုပ္ႏွင့္ဝတ္ျပဳကိုးကြယ္ျခင္းတို႔ျဖစ္၏။ ခရစ္ယာန္
ေနာက္လိုက္ျဖစ္ျခင္းသည္ ဇာတိပကတိေသျခင္းသည္ ေ႐ြးခ်ယ္ရာမဟုတ္၊
မျဖစ္မေနလုပ္ရမည္ျဖစ္သည္။

"ခရစ္ေတာ္သည္ လူကိုေခၚရာ၌၊ အမိန္႔ေပးျခင္းျဖစ္၏။ "လာ-ေသခံ"
.......အခ်ိန္တိုင္း တူညီသည့္ေသျခင္းျဖစ္သည္။ ခရစ္ေတာ္၌ေသျခင္းျဖစ္
သည္။ မိမိအလိုအတိုင္းအေသခံေသာသူမွသာလၽွင္ ေနာက္လိုက္တပည့္
ျဖစ္ႏိုင္မည္။" Dietrich Bonhoeffer, The Cost of Discipleship, p. 99 မွ
ေကာက္ႏုတ္သည္။

ခရစ္ေတာ္ေနာက္လိုက္ျခင္းအတြက္ သင္မည္မၽွအဖိုးအခေပးရ
သနည္း။ သင္၏အေျဖကို ေသခ်ာစဥ္းစားၿပီး သင့္အတြက္ဘယ္ကဲ့သို႔
အနက္ရွိသနည္း။

ေသာၾကာ ဧၿပီ ၂၄
ထပ္ဆင့္ေလ့လာရန္။

"ကားတိုင္ကိုမတင္ျခင္းသည္၊ ဇာတိပကတိကို ဝိညာဥ္မွျဖတ္ေတာက္
ေစသည္။ ခရစ္ေတာ္ႏွင့္ ၎၏ဝန္ထုပ္ကို ဘယ္ကဲ့သို႔သယ္ပိုးရမည္ကို
လက္ခံရန္ သင္ၾကားသည့္ေနရာသို႔ လူကိုပို႔ထားသည္။ ခရစ္ေတာ္၏ထမ္းပိုး
ကိုမထမ္းဘဲ၊ ကပ္တိုင္ကိုမသယ္ပိုးဘဲ၊ သူ႕ေနာက္သို႔လိုက္ႏိုင္မည္မဟုတ္ပါ။
ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏လိုအင္ဆႏၵသည္ သခင္ေယ႐ႈ၏လိုအပ္ခ်က္ႏွင့္ကိုက္ညီမႈမရွိဟု
ဆိုအံ့၊ ထိုသို႔ျဖစ္ေသာ္၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ႏွစ္သက္သည့္ဆႏၵမ်ားကို စြန္႔လႊတ္၍၊
မိမိအလိုတို႔ကိုလည္းျငင္းပယ္ကာ၊ ခရစ္ေတာ္၏ေျခရာ၌ ေလၽွာက္လွမ္းရ
မည္သာျဖစ္၏။" E. G. White, Sons and Daughters of God, p. 69 မွ
ေကာက္ႏုတ္သည္။
-၀-

No comments:

Post a Comment