Friday, April 10, 2015

သင္ခန္းစာ ၃။ သခင္ေယရႈသည္အဘယ္သူနည္း (Text)

https://www.youtube.com/watch?v=ONwKQsWe4z0

အလြတ္က်မ္းခ်က္
"သင္တို႔လည္း ငါ့ကိုအဘယ္သူျဖစ္သည္ဆိုၾကသနည္းဟု
ေမးျမန္းေတာ္မူလၽွင္၊ ေပတ႐ုက၊ ကိုယ္ေတာ္သည္ ဘုရားသခင္၏
ခရစ္ေတာ္ျဖစ္ေတာ္မူသည္ဟု ေလၽွာက္ေလ၏" (လုကာ ၉း၂၀)။


သခင္ေယ႐ႈခရစ္သည္ အဘယ္သူျဖစ္သနည္း။ ဤေမးခြန္းသည္
ဖုံးကြယ္မႈလွည့္ကြက္မဟုတ္။ လူသားမ်ားသည္ ဘယ္သူဘယ္ဝါျဖစ္ေၾကာင္း
ဗဟိုခ်က္မထိသည့္ ေမးခြန္းျဖစ္သည္။ ပို၍အေရးႀကီးသည္မွာ လူသား
မ်ား၏အနာဂတ္သည္ ဘယ္ကဲ့သို႔ျဖစ္မည္ဆိုသည့္အခ်က္ျဖစ္သည္။
လူတို႔သည္ သခင္ေယ႐ႈ၏အလုပ္ကို အံ့ဩႏွစ္သက္၏၊ သူ၏
စကားတို႔ကိုဂုဏ္ျပဳ၏၊ သူ၏သည္းခံစိတ္ကိုခ်ီးက်ဴး၏၊ သူ၏ၿငိမ္သက္ျခင္း
သေဘာကိုေထာက္ခံ၏၊ သူ၏ရဲရင့္ျခင္းကိုေလးစား၏၊ သူ၏တစ္ကိုယ္
ေကာင္းမဆန္မႈျဖင့္ စိတ္တြင္စြဲမွတ္ေစၿပီး၊ သူ၏အသက္ကို ရက္စက္စြာ
အဆုံးသတ္ျခင္းျဖင့္ တုန္လႈပ္ေခ်ာက္ခ်ားခဲ့၏။ မ်ားစြာေသာသူတို႔သည္
သခင္ေယ႐ႈကို အမွန္တရားႀကိဳးစားလုပ္ေဆာင္ေသာ လူေကာင္းတစ္ေယာက္
အေနျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ လူတိုင္းကိုတရားမၽွတမႈရွိျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း၊
ဖ်ားနာျခင္းေဝဒနာရွိလၽွင္ ကုသေပးရန္ကမ္းလွမ္းျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း၊
ေဝဒနာမ်ားခံစားရသည့္ေနရာ၌ ႏွစ္သိမ့္အားေပးျခင္းေသာ္လည္းေကာင္း
လက္ခံၾကရန္အသင့္ရွိၾကသည္။

ဟုတ္မွန္၏။ သခင္ေယ႐ႈသည္ အေကာင္းဆုံးဆရာ၊ ပုန္ကန္သူ၊
အေကာင္းဆုံးေခါင္းေဆာင္၊ လူတစ္ဦး၏စိတ္ကို နက္႐ႈိင္းစြာစူးစမ္းေလ့လာ
သည့္ စိတ္ပညာရွင္တို႔အျဖစ္၊ ေကာင္းစြာနားလည္ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ ဤ
အရာအားလုံးထက္ သူသည္သာလြန္၏။
သို႔ေသာ္၊ ဤအရာအားလုံးတို႔သည္၊ သခင္ေယ႐ႈကိုယ္ေတာ္တိုင္
ေမးသည့္ေမးခြန္း၏အေျဖသို႔ တစ္ခုမၽွမရရွိ။ "သင္တို႔လည္း ငါ့ကိုဘယ္သူ
ျဖစ္သနည္းဟု ဆိုၾကသနည္း" (လုကာ ၉း၂၀)။
အေျဖရရွိရန္ လိုအပ္သည့္ေမးခြန္းျဖစ္သည္။ အေျဖအေပၚ လူသား
တို႔၏အနာဂတ္သည္ အမွီျပဳလ်က္ရွိသည္။


တနဂၤေႏြ ဧၿပီ ၁၂
လူတို႔သည္သခင္ေယ႐ႈကိုဘယ္ကဲ့သို႔ထင္ၾကသနည္း (လုကာ ၄း၁၆-၃၀)။

ခရစ္ဝင္က်မ္းမ်ားႏွင့္ ဓမၼသစ္က်မ္းႏွစ္ခုလုံးကိုဖတ္ပါ။ ဤက်မ္း
မ်ားထဲ၌ သခင္ေယ႐ႈသည္ ဘယ္သူဘယ္ဝါျဖစ္ၿပီး၊ မည္သည့္အရာမ်ားကို
မယုံႏိုင္ေလာက္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္သည္ကို ေတြ႕ရွိႏိုင္သည္။ သူသည္
ဘုရားသခင္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ သူတစ္ဦးတည္းသာလၽွင္ ထာ၀ရအသက္လမ္း
ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ကယ္တင္ရွင္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာဆိုၾကသည္။
ဤေျပာဆိုမႈတို႔သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏အနီးကပ္အာ႐ုံစိုက္မႈကို လိုအပ္သည္၊
အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဤအရာသည္ လူသားတိုင္းအတြက္ ထာ၀ရအသက္
(သို႔မဟုတ္) ေသျခင္းအေၾကာင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္။

(လုကာ ၄း၁၆-၃၀) ကိုဖတ္ပါ။ အဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင့္ လူတို႔
သည္ ဤကဲ့သို႔ျပဳလုပ္ၾကသနည္း။ (ေယာ ၃း၁၉) ကိုလည္းဖတ္ပါ။
သခင္ေယ႐ႈေနရပ္ရွိ ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားမ်ားသည္ သူ႕အားဦးစြာေတြ႕ရာ
၌၊ ရင္ခုန္ၿပီးဝမ္းေျမာက္ၾကသည္။ သူသည္ မ်ားစြာေသာအံ့ဩဖြယ္ေကာင္း
သည့္ နိမိတ္လကၡဏာမ်ားကိုျပဳလုပ္ၿပီး ယခုနာဇရက္ၿမိဳ႕သို႔ ျပန္လာေနသည္။

သူတို႔သည္ "တင့္တယ္ေလ်ာက္ပတ္ေသာ ႏႈတ္ထြက္စကားကို အံ့ဩခ်ီးမြမ္း
လ်က္" ရွိ၏။ (လုကာ ၄း၂၂)။ သို႔ေသာ္ သူသည္ ၎တို႔အား ဆုံးမ
ဩဝါဒေျပာသည့္အခါ သူတို႔သည္ အႏုတ္သေဘာျဖင့္ ျပန္လည္တုံ႔ျပန္၏။
(လုကာ ၇း၁၇-၂၂) ကိုဖတ္ပါ။ သခင္ေယ႐ႈအေၾကာင္း ေယာဟန္
၏အေမးကားအဘယ္နည္း။ အဘယ္ေၾကာင့္ သူေမးျမန္းရသနည္း။
သခင္ေယရႈလမ္းကိုျပင္ဆင္ၿပီး သူ႔ကို "ဘုရားသခင္၏သိုးသငယ္"
ဟုေခၚေသာ ဗတၱိဇံေယာဟန္ပင္လၽွင္ စိတ္ထဲ၌သံသယရွိေနသည္။ ဗတၱိဇံ
ေယာဟန္သိလိုသည္မွာ "ကိုယ္ေတာ္သည္ ႂကြလာေသာသူမွန္သေလာ၊
သို႔မဟုတ္ အျခားေသာသူကို ေမၽွာ္လင့္ရပါမည္ေလာ" (လုကာ ၇း၁၉)။
သခင္ေယ႐ႈသည္ ဗတၱိဇံေယာဟန္၏ေမးခြန္းကို တိုက္႐ိုက္ျပန္လည္
ေျဖၾကားျခင္းမရွိသည္ကို သတိျပဳပါ။ ထိုသို႔ျပဳမည့္အစား သူသည္ သက္ေသ
အျဖစ္ သူ၏လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို ၫႊန္ျပသည္။ "မ်က္စိကန္းေသာသူ
တို႔သည္ မ်က္စိျမင္ၾက၏။ ေျခမစြမ္းေသာသူတို႔သည္ လွမ္းသြားၾက၏။
ႏူနာစြဲေသာသူတို႔သည္ သန္႔ရွင္းျခင္းသို႔ေရာက္ၾက၏။ ေသေသာသူတို႔သည္
ထေျမာက္ျခင္းသို႔ ေရာက္ရၾက၏။ ဆင္းရဲသားတို႔သည္လည္း ဝမ္းေျမာက္
စရာသတင္းၾကားရၾက၏" (ငယ္ ၂၂)။ ဗတၱိဇံေယာဟန္၏ေမးခြန္းကို
သခင္ေယ႐ႈတိုက္႐ိုက္ေျဖၾကားရန္မလိုဟု ျငင္းခုံေျပာဆိုလို႔ရသည္။
သခင္ေယ႐ႈလုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားသည္ မ်ားစြာေသာသက္ေသအျဖစ္ သူသည္
ဘယ္သူျဖစ္သည္ကိုျပ၏။

တစ္နည္းအားျဖင့္၊ ခရစ္ေတာ္ေပးသည့္အေျဖသည္ ေယာဟန္ကို
အနည္းငယ္ပူပန္စိတ္ျဖစ္ေစမည္ျဖစ္၏။ "အကယ္၍ သခင္ေယ႐ႈသည္
ဤအံ့ဩဖြယ္ေကာင္းေသာအရာမ်ားကိုျပဳလုပ္ရန္ တန္ခိုးအာဏာရွိပါက၊
ငါကအဘယ္ေၾကာင့္ အက်ဥ္းေထာင္ထဲမွာ ေဆြးေျမ႕ေနရမွာလဲ" ဟု
ေယာဟန္ေတြးေတာမည္ျဖစ္သည္။ "အကယ္၍ ဘုရားသခင္သည္ ဤကဲ့သို႔
တန္ခိုးမ်ားရွိခဲ့ေသာ္၊ ငါကအဘယ္ေၾကာင့္ ဒီလိုျဖစ္ေနရတာလဲ" "ဘာေၾကာင့္
ကပ္တိုင္ႏွင့္ကတိေတာ္မ်ားသာလၽွင္ ငါတို႔ရဲ႕အေျဖျဖစ္ရတာလဲ" ဟု ေမးမည့္
သူမ်ားလည္းရွိမည္ျဖစ္၏။


တနလၤာ ဧၿပီ ၁၃
ဘုရားသခင္၏သားေတာ္ (လုကာ ၁း၃၁၊၃၂၊၃၅)။

သခင္ေယ႐ႈသည္ ဘယ္သူျဖစ္သည္ကို "လူသား" ႏွင့္
"ဘုရားသခင္၏သားေတာ္" ဟုနာမည္ႏွစ္မ်ိဳးျဖင့္ အသုံးျပဳထားသည္။
ပထမအမည္သည္ ဘုရားကိုလူသားအျဖစ္ ေတြ႕ျမင္ရသည္။ ဒုတိယအျဖစ္၊
ထာ၀ရဘုရားသခင္ (သုံးပါးတစ္ဆူ) ၏ဒုတိယပုဂၢိဳလ္အျဖစ္ ေတြ႕ျမင္ရ
သည္။ ဤႏွစ္ပိုင္းသည္ အတူတကြ၊ သခင္ေယ႐ႈခရစ္၏အံ့ဩဖြယ္လကၡဏာ
အေၾကာင္း ကၽြႏ္ုပ္တို႔ေတြ႕ျမင္ႏိုင္ရန္ ဖိတ္ေခၚလ်က္ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ ဤ
နားလည္ရန္ခက္ေသာ သေဘာတရားသည္ သခင္ေယ႐ႈ လူ-ဘုရားအျဖစ္
ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကို ႀကီးစြာေသာေမၽွာ္လင့္ျခင္းကို ကမ္းလွမ္းသည့္ အံ့ဩဖြယ္ေကာင္း
လွေသာ ေျဖာင့္မတ္ျခင္းတရားကို ဆြဲယူသြားမည္မဟုတ္ပါ။
(လုကာ ၁း၃၁၊၃၂၊၃၅ ႏွင့္ လုကာ ၂း၁၁) ကိုဖတ္ပါ။ သခင္ေယ႐ႈ
သည္ အမွန္တကယ္ဘယ္သူျဖစ္သည္ကို ဤက်မ္းပိုဒ္မ်ားကေျပာသနည္း။
(လုကာ ၁း၃၁၊၃၂) တြင္၊ ေကာင္းကင္တမန္သည္ "ေယ႐ႈ"
နာမည္ကို "ႀကီးျမတ္ေသာသူ" သူ႕အဘဒါဝိဒ္၏ရာဇပလႅင္ကို ထာ၀ရ
အရွင္ဘုရားသခင္သည္ သူ႕အားေပးေတာ္မူမည္ဟုဆိုသည္။ ေယ႐ႈသည္
ဘုရားသခင္၏သားေတာ္ျဖစ္သည္။ သူသည္ ခရစ္ေတာ္၊ ေမရွိယ (ေ႐ြးခ်ယ္
ျခင္းခံရသူ) ျဖစ္ၿပီး၊ ဒါဝိဒ္၏ရာဇပလႅင္ကို ျပန္လည္တည္ေထာင္ေသာသူ
ျဖစ္မည္။ သူသည္ ေလာက၏ဘုရင္မၽွသာမဟုတ္၊ ထာ၀ရဘုရား၏ပလႅင္
ကိုခိုးယူရန္ ႀကိဳးစားေသာစာတန္၏အမႈကို လုံး၀႐ႈံးနိမ့္ေစမည့္သူျဖစ္
သည္။ သိုးထိန္းမ်ားကို ႏြားစားခြက္ထဲရွိ သူငယ္ေယ႐ႈကိုေၾကညာရာ၌၊
"သခင္ခရစ္ေတာ္တည္းဟူေသာကယ္တင္ရွင္" ဟု ေျပာဆိုခဲ့သည္။
(လုကာ ၂း၁၁)။

တစ္ခ်ိန္တည္း၌ပင္၊ "ဘုရားသခင္၏သားေတာ္" ဆိုသည့္
ဂုဏ္ပုဒ္သည္ ထာ၀ရဘုရားသခင္ (သုံးပါးတစ္ဆူ) ၌၊ ခရစ္ေတာ္၏ေနရာ
ကို ေထာက္ခံျခင္းျဖစ္သည္။ ဤဂုဏ္ပုဒ္သည္၊ ေလာက၌ရွိစဥ္ သူသည္
ခမည္းေတာ္ဘုရားႏွင့္ အလြန္နီးကပ္သည့္ဆက္ဆံေရးရွိသည္ကိုလည္းျပသည္။
သို႔ေသာ္ ခမည္းေတာ္ႏွင့္သားေတာ္၏ဆက္ဆံေရးသည္ ကၽြႏ္ုပ္
တို႔ႏွင့္ ဘုရားသခင္စပ္ၾကားဆက္ဆံေရးကဲ့သို႔မဟုတ္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ဆက္ဆံ
ေရးသည္ ဖန္ဆင္းရွင္ႏွင့္ကယ္တင္ရွင္အျဖစ္ ခရစ္ေတာ္၏ေဆာင္႐ြက္
ခ်က္၏ရလဒ္ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ သားေတာ္အျဖစ္ ခမည္းေတာ္ႏွင့္
ဆက္ဆံျခင္းသည္ ထာ၀ရတြဲဖက္အေဖာ္ျဖင့္ သုံးပါးတစ္ဆူညီတူအဆင့္
ျဖစ္သည္။ သုံးပါးတစ္ဆူအပိုင္းအေနျဖင့္၊ သခင္ေယ႐ႈသည္ အဖခမည္း
ေတာ္ဘုရားႏွင့္ အနီးကပ္ႏိုင္ဆုံးဆက္ဆံမႈျဖင့္ ထားရွိသည္။
"ေကာင္းကင္ဘုံ၌ရွိေတာ္မူေသာအဘ" ဟု သခင္ေယ႐ႈေျပာရာ၌၊
သူသည္ လူသားအျဖစ္ရွိေနစဥ္ သူ၏တပည့္ေတာ္မ်ားႏွင့္အတူတကြရွိေၾကာင္း
ကို သတိရေစရန္ျဖစ္သည္။ သူတို႔၏စုံစမ္းေသြးေဆာင္မႈမ်ားကို မၽွေဝခံစား
သူ၊ ၎တို႔၏ေဝဒနာမ်ားကို ၾကင္နာသနားသူျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ သူသည္
သုံးပါးတစ္ဆူဘုရားရွင္အေနျဖင့္ ထာ၀ရခမည္းေတာ္၏ပလႅင္ႏွင့္ဆက္ႏႊယ္
လ်က္ရွိသည္။" EGWhite DA. p.၄၄၂ မွေကာက္ႏုတ္သည္။
သခင္ေယ႐ႈဘုရားျဖစ္ျခင္းသည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အတြက္ ဘယ္ကဲ့သို႔
အနက္ရွိသနည္း။ ဤေျဖာင့္မတ္ျခင္းတရားသည္ အနက္မ်ားစြာျပည့္လ်က္
ရွိမည္ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ အံ့ဩဖြယ္အေကာင္းဆုံးအရာသည္ ဘုရားအျဖစ္
သခင္ေယ႐ႈသည္ လူသားမ်ားအတြက္ မိမိကိုယ္ကိုပူေဇာ္အပ္ႏွံရန္ မိမိကိုယ္
ကိုႏွိမ့္ခ်ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ဤေနရာ၌ ဘုရားရွင္အေၾကာင္း ေျပာေနျခင္း
ျဖစ္သည္။ ဤေျဖာင့္မတ္ျခင္းတရားသည္ ဘုရားရွင္ကဘယ္သူျဖစ္သည္ကို
ေျပာျခင္းအားျဖင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကို မည္သည့္အံ့ဩဖြယ္ေကာင္းလွေသာ
ေမၽွာ္လင့္ျခင္းကိုေပးသနည္း။

အဂၤါ ဧၿပီ ၁၄
လူသား (လုကာ ၆း၅)။

သခင္ေယ႐ႈသည္ ဘုရားသခင္၏သားေတာ္ႏွင့္ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာ
လူသားျဖစ္ေၾကာင္းကို အျပည့္အဝသိရွိသည္။ (လုကာ ၂၂း၆၇-၇၀)။ သို႔ေသာ္
မိမိကိုယ္ကို လူသားဟုေခၚဆိုရန္ႏွစ္သက္သည္။ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္
မၽွ သူ႕ကိုဤကဲ့သို႔ေခၚျခင္းမရွိပါ။ သာဓကအားျဖင့္ ဤဂုဏ္ပုဒ္ကို အျခား
ေနရာ၌ သေတဖန္၏ေဟာေျပာခ်က္၌လည္းေကာင္း၊ (တမန္ ၇း၅၆)
ထိုေနာက္ ဗ်ာ ၁း၁၃ ႏွင့္ ဗ်ာ ၁၄း၁၄ ၌သာ ေတြ႕ရွိရသည္။ သို႔ေသာ္
ခရစ္ဝင္က်မ္းမ်ား၌ အႀကိမ္ (၈၀) ႏွင့္ လုကာခရစ္ဝင္က်မ္းတြင္ အႀကိမ္
(၂၅) ႀကိမ္ ေဖာ္ျပထားသည္ကို ေတြ႕ရ၏။ ရွင္လုကာ ဤစကားရပ္ကို
အသုံးျပဳျခင္းသည္ ကယ္တင္ျခင္းသတင္းေကာင္းကိုေဟာၾကားရန္ ဘုရားသခင္
သည္ သခင္ေယ႐ႈကို လူအျဖစ္ေစလႊတ္ျခင္းအေပၚ သူအေလးအနက္အာ႐ုံစိုက္
ျခင္းကို ျပျခင္းျဖစ္သည္။

"လူသားအျဖစ္ ဘုရားရွင္၏သားေတာ္သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အတြက္
အရာခပ္သိမ္းျဖစ္၏။ ဤအရာသည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ဝိညာဥ္ႏွင့္ခရစ္ေတာ္ကို
လည္းေကာင္း၊ ခရစ္ေတာ္မွတစ္ဆင့္ ဘုရားရွင္ႏွင့္၎ခ်ည္ေႏွာင္ထားေသာ
ေ႐ႊသံႀကိဳးျဖစ္သည္။ ဤအခ်က္သည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ေလ့လာစရာျဖစ္၏။
ခရစ္ေတာ္သည္ လူစင္စစ္ျဖစ္သည္။ လူျဖစ္ရန္ႏွိမ့္ခ်ဖို႔အလိုရွိေၾကာင္းကို
သူသက္ေသေပးခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ သူသည္ လူသားဘ၀၌ဘုရားလည္း
ျဖစ္သည္။" E. G. White, Selected Messages book 1, p. 244 မွ
ေကာက္ႏုတ္သည္။
"လူသား" ဟုအသုံးျပဳရာ၌၊ သခင္ေယ႐ႈသည္ လူသားအသြင္ျဖင့္
သူ၏သဘာ၀၊ လုပ္ငန္းႏွင့္အနာဂတ္ကို ျခားနားသည့္အျမင္အမ်ိဳးမ်ိဳးကို
တင္ျပျခင္းျဖစ္သည္။

၁။ ဤဂုဏ္ပုဒ္သည္ ေလာက၏ဂုဏ္ျဒပ္မ်ားမရွိဘဲ လူသားအျဖစ္
ျပျခင္းျဖစ္သည္။ (လုကာ ၇း၃၄။ လုကာ ၉း၅၈)။

၂။ ဘုရားအျဖစ္ ခရစ္ေတာ္၏အဆင့္ကိုၫႊန္ျပရန္ ဤဂုဏ္ပုဒ္ကို
လုကာအသုံးျပဳျခင္းျဖစ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္၊
"လူသားသည္ ဥပုသ္ေန႔ကိုပင္အစိုးရသည္" (လုကာ ၆း၅)။
ထိုေၾကာင့္ သူသည္ ဖန္ဆင္းရွင္လည္းျဖစ္ၿပီး၊ အျပစ္တို႔ကို
ခြင့္လႊတ္ႏိုင္ေသာ အာဏာတန္ခိုးရွိသည္။ (လုကာ ၅း၂၄)။

၃။ ကမၻာမတည္မရွိမီ ထာ၀ရဘုရားသခင္ေပးသည့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္
ျဖင့္၊ သခင္ေယ႐ႈသည္ ကယ္တင္ျခင္းလုပ္ငန္းကို အၿပီးျပတ္
ေဆာင္႐ြက္ရန္ ႂကြလာေတာ္မူခဲ့သည္။ (ဧဖက္ ၁း၃-၅)။
ထိုေၾကာင့္ လူသားသည္ ေပ်ာက္ေသာသူကိုရွာ၍ ကယ္တင္
အံ့ေသာငွာ ႂကြလာေတာ္မူျခင္းျဖစ္သည္။ (လုကာ ၁၉း၁၀)။
သို႔ေသာ္ ဤကယ္တင္ျခင္းလုပ္ငန္းသည္ "လူသားသည္
မ်ားစြာခံရမည္၊.....ျငင္းပယ္ျခင္းကိုလည္းေကာင္း၊ အေသသတ္
ျခင္းကိုလည္းေကာင္း" မခံရမီတိုင္ၿပီးေျမာက္မည္မဟုတ္။
(လုကာ ၉း၂၂)။ လူတို႔ကိုကယ္တင္ရန္ ေလၽွာက္ရမည့္ခရီး
လမ္းႏွင့္ေပးဆပ္ရမည့္အဖိုးအခတို႔ကို လူသားသည္ သိေတာ္
မူ၏။ ဤအရာသည္ ကယ္တင္ျခင္းစီမံကိန္း၌ ထာ၀ရ
ဘုရားသခင္၏ပါဝင္မႈႏွင့္ ထိုစီမံကိန္း၌ လူသားအျဖစ္ႏွိမ့္ခ်
စြာ ခရစ္ေတာ္၏အပ္ႏွံျခင္းကိုျပသည္။

၄။ ေအာက္ေဖာ္ျပပါက်မ္းပိုဒ္မ်ား၌ ေဝဒနာခံစားေနရေသာ
ေမရွိယ၏ပုံရိပ္ကို ရွင္လုကာအဘယ္မၽွျပည့္စုံေအာင္ျပသည္ကို
သတိျပဳပါ။ ဦးစြာကပ္တိုင္ကိုသိျခင္း (လုကာ ၁၈း၃၁-၃၃)။
လူတို႔လက္၌အပ္ႏွံရေသာအခ်ိန္ (လုကာ ၉း၄၄)၊ သူ၏အေသ
သတ္ခံျခင္းျဖင့္ အနာဂတၱိက်မ္းျပည့္စုံျခင္း (လုကာ ၂၂း၂၂)
ဘုရားသခင္ထံမွအထူးသတင္းစကား)။ ကပ္တိုင္တြင္ အေသခံ
ျခင္းႏွင့္ျပန္လည္ရွင္ျပန္ထေျမာက္ျခင္း၊ (လုကာ ၂၄း၇။ လုကာ
၁၁း၃၀ ႏွင့္ႏႈိင္းယွဥ္ဖတ္ပါ။) ထိုေနာက္ အဖခမည္းေတာ္ႏွင့္
လူတို႔စပ္ၾကား၊ ၾကားဝင္ဖ်န္ေျဖသူအျဖစ္ (လုကာ ၁၂း၈)။

၅။ ကမၻာ၏ေနာက္ဆုံးကာလ၌ လူသားသည္ ၎၏သူေတာ္စင္
မ်ားကို ဆုလာဘ္ေပးရန္ ေလာကသို႔တစ္ဖန္ျပန္လည္ႂကြလာ
မည္ျဖစ္ၿပီး၊ မဟာအျငင္းပြားမႈပဋိပကၡပြဲႀကီးကို အဆုံးသတ္
မည္ျဖစ္သည္ကို ရွင္လုကာေတြ႕ျမင္သည္။ (လုကာ ၉း၂၆။
လုကာ ၁၂း၄။ လုကာ ၁၇း၂၄၊၂၆၊၃၀။ လုကာ ၂၁း၃၆။ လုကာ ၂၂း၆၉။)

အတိုခ်ဳပ္အားျဖင့္၊ "လူသား" ဟူေသာဂုဏ္ပုဒ္သည္ ခရစ္ေတာ္
သည္ ဘယ္သူဘယ္ဝါျဖစ္ေၾကာင္း၊ သူဘာကိုျပဳလုပ္ရန္ ႂကြလာျခင္းအေၾကာင္း
ကၽြႏ္ုပ္တို႔အတြက္ ဘယ္အရာမ်ားကိုေဆာင္႐ြက္ၿပီး၊ ကယ္တင္ျခင္းစီမံကိန္း
၌ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အတြက္ ဘာကိုျပဳလုပ္ဦးမည္ဟူ၍၊ မ်ားစြာေသာအစိတ္အပိုင္း
မ်ားပါရွိသည္။

ဗုဒၶဟူး ဧၿပီ ၁၅
ဘုရားသခင္၏ခရစ္ေတာ္ (လုကာ ၉း၁၈-၂၇)။

(လုကာ ၉း၁၈-၂၇) ကိုဖတ္ပါ။ သခင္ေယ႐ႈသည္ သူသိႏွင့္ၿပီး
ေသာအေျဖကို အဘယ္ေၾကာင့္တပည့္ေတာ္မ်ားအား ေမးရသနည္း။ သူ႕
အေၾကာင္းႏွင့္ သူ႕ေနာက္သို႔လိုက္ျခင္းအေၾကာင္းကို မည္သည့္သင္ခန္းစာ
ရဖို႔ သူသည္ ႀကိဳးစားသင္ၾကားေနသနည္း။

"ငါ့ကိုအဘယ္သူျဖစ္သည္ဆိုၾကသနည္း"(လုကာ ၉း၂၀)။ ႏွစ္ေပါင္း
ႏွစ္ေထာင္က ခရစ္ေတာ္ေမးခဲ့ေသာေမးခြန္းသည္ သမိုင္းတစ္ေလၽွာက္ေျဖဆို
ရန္ရွိဆဲပင္ျဖစ္သည္။ လူတို႔သည္ ျခားနားသည့္အေျဖမ်ားကိုေပးၾကသည္။
ေက်ာ္ၾကားသည့္ဆရာေတာ္၊ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းတို႔၏ဥပေဒကၽြမ္းက်င္သူ၊
သမၼာတရား၏စစ္မွန္သည့္ကိုယ္စားလွယ္၊ တစ္ကိုယ္ေကာင္းမဆန္သည့္
သာဓက၊ ေၾကာက္႐ြံ႕ျခင္းကင္းမဲ့သည့္ (ဘုရားရွင္ထံမွအထူး) ပုေရာဖက္၊
လူမႈေတာ္လွန္ေရးသမား၊ လူတို႔ျဖစ္သင့္သည့္ အရာခပ္သိမ္းတို႔၏ စံ။ံ
သို႔ေသာ္၊ ေပတ႐ု၏ႏႈတ္ခမ္းမွထြက္လာေသာအေျဖသာလၽွင္၊ တစ္ခုတည္း
ေသာအေျဖမွန္ျဖစ္သည္။

သခင္ေယ႐ႈသည္ သဘာ၀အေပၚ ၎၏ဩဇာတန္ခိုးကိုျပသည္။
(လုကာ ၈း၂၂-၂၅)။ နတ္ဆိုးမ်ားအေပၚသူ၏တန္ခိုး၊ (ငယ္ ၂၆-၃၅)။
အနာေရာဂါအေပၚ ၎၏ထိန္းခ်ဳပ္မႈ (လုကာ ၅း၁၂-၁၅)၊ (လုကာ
၈း၄၃-၄၈)။ မျဖစ္စေလာက္ေသာအရာမွ လူ (၅၀၀၀) ကို ေကၽြးေမြးျခင္း။
(လုကာ ၉း၁၃-၁၇) ေသျခင္းတရားအေပၚ ၎၏အာဏာတန္ခိုး၊ (လုကာ
၈း၅၁-၅၆)။ ထိုေနာက္ သခင္ေယ႐ႈသည္ သူ၏တပည့္မ်ားအား ေမးခြန္း
(၂) ခုျဖင့္ ရင္ဆိုင္ခဲ့သည္။ (၁) အျခားေသာသူမ်ားက ၎ကိုဘယ္သူ
ျဖစ္သည္ဟုဆိုျခင္း၊ (၂) ထိုေနာက္ ၎၏တပည့္မ်ားကိုယ္တိုင္ သူသည္
ဘယ္သူျဖစ္သည္ဟုဆိုျခင္းတို႔ျဖစ္သည္။ သူသိၿပီးေသာအရာကို ေမးေနျခင္း
မဟုတ္ပါ။ ထိုသို႔ျဖစ္မည့္အစား၊ ဤကဲ့သို႔ေမးရျခင္းသည္ သူဘယ္သူျဖစ္
ေၾကာင္းကို သူတို႔နားလည္ရန္၊ အဖိုးအခအားျဖင့္ အားလုံးအပ္ႏွံရန္လိုအပ္
ေၾကာင္း ၎တို႔သိေစဖို႔ကူညီရန္ ေမးရျခင္းျဖစ္သည္။

"သခင္ေယ႐ႈကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔သိေသာအသိဥာဏ္သည္ ဘယ္ေသာ
အခါမၽွ တစ္ဆင့္ခံအသိမ်ိဳးမျဖစ္ေစရ။ သခင္ေယ႐ႈအေပၚ ထင္ျမင္ခ်က္
အားလုံးကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔သိမည္ျဖစ္သည္၊ ခရစ္ယာန္ဘာသာေရးအေၾကာင္း
လူတို႔စိတ္ကူးရွိသည္တို႔ကို အားလုံးသိမည္ျဖစ္သည္။ ေက်ာ္ၾကားသည့္
ေတြးေခၚရွင္မ်ား သခင္ေယ႐ႈ၏သြန္သင္ခ်က္ႏွင့္ထင္ျမင္ခ်က္ အႏွစ္ခ်ဳပ္တို႔ကို
ကၽြႏ္ုပ္တို႔သိမည္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ခရစ္ယာန္မ်ားမျဖစ္
ေသး။ ခရစ္ယာန္ဟူသည္ သခင္ေယရ I အေၾကာင္းကိုသုသိ ျခင္းသာမဟုတ္။
အစဥ္သျဖင့္ သခင္ေယ႐ႈကို သိျခင္း ျဖစ္သည္။ သခင္ေယ႐ႈခရစ္ကို
သိျခင္းသည္ ကိုယ္ပိုင္ဆုံးျဖတ္ခ်က္လိုသည္။ သခင္ေယ႐ႈသည္ ေပတ႐ု
တစ္ဦးတည္းကိုေမးေနသည္မဟုတ္။ သူသည္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အားလုံးကို ေမးေန
ျခင္းျဖစ္သည္။ "မင္းငါ့ကိုဘယ္သူလို႔ထင္သလဲ။"The Gospel of
Matthew vol. 2, p. 161, William Barclay,မွ ေကာက္ႏုတ္သည္။

သခင္ေယ႐ႈေမးသည့္ ေမးခြန္း၏ကၽြႏ္ုပ္တို႔အေျဖသည္၊ ေပတ႐ု
၀န္ခံခ်က္ထက္မနည္းေစရ၊ သခင္ေယရႈသည္ "ဘုရားသခင္၏ ခရစ္ေတာ္"
ျဖစ္သည္။ (လုကာ ၉း၂၀)။ ခရစ္ေတာ္သည္ "ေ႐ြးခ်ယ္ျခင္းခံရသူ"
ေမရွိယျဖစ္ၿပီး သူ၏လုပ္ငန္းတာဝန္သည္ လူတို႔ကို စာတန္ႏွင့္အျပစ္၏
ဆုပ္ကိုင္မႈမွလြတ္ေျမာက္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္မည့္ကယ္တင္ရွင္ျဖစ္သည္။
သူသည္ သမၼာတရားက်မ္းကိုလည္း ျပမည္ျဖစ္သည္။

သခင္ေယ႐ႈသည္ ဘယ္သူျဖစ္သည္ကိုသိ႐ုံျဖင့္မလုံေလာက္၊ ပို၍
တိက်သည္မွာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ကိုယ္တိုင္ သူတို႔ကိုသိရန္ျဖစ္သည္။ အကယ္၍၊
သင္သည္သူ႕ကိုသိသည္ဟုဆိုေသာ္ သူ႕အေၾကာင္းသင္ဘာသိသနည္း။
သင္ကိုယ္တိုင္ သခင္ေယ႐ႈကိုသိျခင္းသည္ သူသည္ ဘယ္သူအမွန္တကယ္
ျဖစ္ၿပီး သူ႕အေၾကာင္း သင့္အား ဘယ္ကဲ့သို႔သြန္သင္သနည္း။


ၾကာသပေတး ဧၿပီ ၁၆
ဘုန္းအသေရထင္ရွားျခင္း (လုကာ ၉း၂၇-၃၆)။


ခရစ္ဝင္က်မ္း (၃) ခုမွ သခင္ေယ႐ႈဘုန္းအသေရထင္ရွားျခင္း
အေၾကာင္းကိုဖတ္ပါ။ (လုကာ ၉း၂၇-၃၆။ မႆဲ ၁၇း၁-၉။ မာကု ၉း၂-၈)။
 ေပတ႐ုကိုယ္တိုင္ေတြ႕ျမင္ခ်က္ကိုလည္းဖတ္ပါ။ ေပတ႐ုကိုယ္တိုင္
မ်က္ျမင္သက္ေသအေတြ႕အႀကဳံကို သတိျပဳပါ။ (၂ေပ ၁း၁၆-၁၈) ကိုဖတ္
ပါ။ ရွင္လုကာသည္ မည္သည့္ထပ္မံသတင္းေပးသနည္း။ အဘယ္ေၾကာင့္
ဤအရာသည္ အေရးႀကီးသနည္း။

မႆဲႏွင့္မာကုမေဖာ္ျပသည့္ ပုံျပင္အေသးစိတ္ကို လုကာစတင္
ေဖာ္ျပသည္။ သခင္ေယ႐ႈသည္ ေပတ႐ု၊ ေယာဟန္ႏွင့္ ယာကုပ္ကိုဆုေတာင္း
ရန္ ေတာင္ေပၚသို႔ေခၚေဆာင္သြားသည္။ သခင္ေယ႐ႈ၏စိတ္ေတာ္သည္
ေယ႐ုရွလင္ၿမိဳ႕သို႔ဦးတည္လ်က္၊ ေရွ႕၌သူခံစားရမည့္ေဝဒနာကို ႀကိဳတင္
ေျပာလ်က္ရွိသည္။ သူလုပ္ေနသည့္အရာသည္ ဘုရားသခင္အလိုရွိသည့္
အတိုင္းျဖစ္ရန္ ေသခ်ာေစခ်င္သည္။ ဤကဲ့သို႔ေသာအခ်ိန္၌ ဆုေတာင္းျခင္း
သည္ ဘုရားသခင္၏အလိုေတာ္ကိုသိရန္ တစ္ခုတည္းေသာလမ္းျဖစ္သည္။
ဆုေတာင္းျခင္း၏ျဖစ္စဥ္သည္ သခင္ေယ႐ႈ၏ကိုယ္ေပၚ၌ ေကာင္းကင္၏
ဘုန္းအသေရသည္ လ်င္ျမန္စြာသြန္းေလာင္းေတာ့သည္။ "ဆုေတာင္းေတာ္
မူစဥ္တြင္ မ်က္ႏွာေတာ္သည္ ထူးျခားေသာအဆင္းအေရာင္ရွိ၍၊ အဝတ္
ေတာ္လည္း ေျပာင္ေျပာင္လက္လက္ျဖဴ၏" (လုကာ ၉း၂၉)။

ဘုန္းအသေရႏွင့္ျပည့္လ်က္ရွိေသာ သခင္ေယ႐ႈသည္ ေမာေရွႏွင့္
ဧလိယတို႔ႏွစ္ဦးႏွင့္ "ဆြးေႏြးလ်က္ ေယ႐ုရွလင္ၿမိဳ႕၌ စုေတ့ေတာ္မူမည္
အေၾကာင္းအရာကို ေျပာၾက၏" (ငယ္ ၃၁)။ "စုေတ့" ဆိုသည့္စကားရပ္
သည္ (၂) မ်ိဳးနားလည္ႏိုင္သည္။ (၁) ေယ႐ုရွလင္ၿမိဳ႕၌ လာမည့္သူ၏
အေသခံျခင္း၊ (၂) "ထြက္ခြာျခင္း" ဟုလည္းဆိုႏိုင္သည္။ ေယ႐ုရွလင္
ၿမိဳ႕မွ လူအုပ္စုဖြဲ႕၍ သခင္ေယ႐ႈသည္ ၎တို႔ကိုအျပစ္မွလြတ္ကင္းေအာင္
ႀကီးစြာေသာ ထြက္ခြာ သြားျခင္းကို ဦးေဆာင္၍ပို႔မည္ျဖစ္သည္။
သခင္ေယ႐ႈ၊ ေမာေရွႏွင့္ဧလိယတို႔၏ေတြ႕ဆုံပြဲကို ေကာင္းကင္မွ
ေထာက္ခံေသာအသံျဖင့္ ၿပီးဆုံးခဲ့သည္။ "ဤသူကား၊ ငါ၏ခ်စ္သားေပ
တည္း၊ သူ၏စကားကိုနားေထာင္ၾကေလာ့ဟု မိုးတိမ္ကအသံေတာ္ျဖစ္ေလ
၏။" (လုကာ ၉း၃၅)။ ဘုန္းအသေရထင္ရွားျခင္းသည္ သခင္ေယ႐ႈကို
ဘုန္းေတာ္အားျဖင့္ ေကာင္းခ်ီးေပးျခင္း၊ သားေတာ္အျဖစ္ တစ္ဖန္ျပန္လည္
အတည္ျပဳေျပာဆိုျခင္း၊ ကယ္တင္ျခင္းသည္ သားေတာ္၏အသက္ျဖင့္
အဖိုးအခကိုေပးရမည္ဟု ေၾကညာျခင္းတို႔ျဖစ္၏။ ထိုေၾကာင့္ ေကာင္းကင္၏
အသံသည္ တပည့္ေတာ္တို႔အား သူ၏စကားကိုနားေထာင္ရန္ အမိန္႔ေပး
ျခင္းျဖစ္၏။ နားေထာင္ျခင္း၊ သစၥာအျပည့္အဝရွိျခင္းတို႔သည္မရွိခဲ့ေသာ္၊
တပည့္ေတာ္အရာဟူသည္လည္း ရွိမည္မဟုတ္။

န. G. White ေရးသားရာ၌၊ ေမာေရွႏွင့္ဧလိယတို႔သည္ "သခင္ေယ႐ႈ
၏ေဝဒနာအေၾကာင္းကိုေျပာၾကားရန္၊ ပလႅင္ေတာ္အနားရွိ ေကာင္းကင္တမန္
တိုင္းထက္၊ ေ႐ြးခ်ယ္ျခင္းခံရသူျဖစ္သည္။ သူတို႔သည္လည္း ေကာင္းကင္၏
စာနာမႈအကူအညီျဖင့္၊ သခင္ေယ႐ႈကို လာေရာက္ႏွစ္သိမ့္ေထာက္ခံၾက၏။
ေလာက၏ေမၽွာ္လင့္ျခင္း၊ လူသားတိုင္းအတြက္ ကယ္တင္ျခင္းသည္ ၎တို႔၏
ေတြ႕ဆုံျခင္း၏ေဆြးေႏြးသည့္ေခါင္းစဥ္ျဖစ္သည္။" DA> p. ၄၂၅ မွေကာက္ႏုတ္
သည္။ သခင္ေယ႐ႈကိုယ္တိုင္ပင္ မ်ားစြာေသာသူတို႔ကို ႏွစ္သိမ့္ေပးခဲ့ရာ၊
မိမိကိုယ္တိုင္အတြက္လည္း ႏွစ္သိမ့္ျခင္းကို ခံယူလို၏။ ဤအခ်က္သည္
ခြန္အားႀကီးမားသည့္ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ ဆရာမ်ား၊ လမ္းၫႊန္မ်ားပင္လၽွင္၊
တစ္ခါတစ္ရံႏွစ္သိမ့္ျခင္း၊ အားေပးျခင္းႏွင့္အကူအညီကို အျခားသူမ်ားထံမွ
ရရွိရန္ ဘယ္ကဲ့သို႔ေျပာသနည္း။ ယခုပင္လၽွင္ ႏွစ္သိမ့္ျခင္းႏွင့္အားေပးမႈ
ကိုလိုအပ္သည့္ သင္သိေသာသူရွိပါသလား။

ေသာၾကာ ဧၿပီ ၁၇
ထပ္ဆင့္ေလ့လာရန္။

"ခရစ္ေတာ္သည္ လူသားအျဖစ္နားလည္မႈမွားႏိုင္သည့္ ေမးခြန္း
မ်ားကိုေရွာင္ပါ။ ခရစ္ေတာ္ကို လူသားအျဖစ္ေျပာဆိုရာ၌၊ သင္၏စကား
သည္၊ ခရစ္ေတာ္ကိုလူအျဖစ္ႏွင့္ဘုရားအျဖစ္ နားလည္မႈမွားေစသည့္
အေၾကာင္းအရင္းမျဖစ္ေစရန္၊ သင္၏စကားအသုံးအႏႈန္းတို႔ကို ေသခ်ာသတိ
ရွိေစရန္ လိုအပ္သည္။ သာဓကအားျဖင့္၊ သူ၏ေမြးဖြားျခင္းသည္ ဘုရားရွင္၏
နိမိတ္လကၡာျဖစ္၏.........မည္သို႔ေသာနည္းႏွင့္ ဘယ္ေသာအခါမၽွ၊ လူတို႔၏
စိတ္ထဲတြင္၊ ခရစ္ေတာ္၌အျပစ္ရွိသည္၊ သို႔တည္းမဟုတ္ အျပစ္ထဲသို႔က်ေရာက္
သည္ဟူ၍ အနည္းငယ္မၽွသေဘာမခ်န္ရွိေစရ။ မွန္၏-သူသည္ လူကဲ့သို႔
စံုစမ္းေသြးေဆာင္ျခင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ခံခဲ့ရသည္။ သို႔ေသာ္သူသည္ "သန္႔ရွင္း
ေသာသူ"
ဟူ၍ ေခၚဆိုျခင္းခံရသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ကဲ့သို႔ ခရစ္ေတာ္သည္
အရာခပ္သိမ္း၌ စုံစမ္းေသြးေဆာင္ျခင္းခံရၿပီး၊ အျပစ္မရွိသည္မွာ လူသား
တို႔အား ရွင္းျပမတတ္က်န္ခဲ့သည့္ နက္နဲေသာလၽွိဳ႕ဝွက္ခ်က္ျဖစ္၏။ ခရစ္ေတာ္
သည္ လူသားျဖစ္ၿပီး၊ အစဥ္ျဖစ္က်န္ခဲ့မည္မွာ နက္နဲေသာလၽွိဳ႕ဝွက္ခ်က္
ျဖစ္၏။" E. G. White, Comments, The SDA Bible Commentary, vol. 5,
pp. 1128, 1129 မွေကာက္ႏုတ္သည္။
-၀-

No comments:

Post a Comment